Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom bort i en selger på Power, som gav meg super kunde service. Det var uavhengig av jul.

Jeg bestemte meg da for å fortsette å handle hos han, og har gjort all julehandel på over 20.000 hos han. Skal også handle litt til. 

Har det noe å si for han? Får han ekstra fordeler av dette? Eller skal jeg heller bare handle der det er mest praktisk for meg å stoppe?

Anonymkode: 35409...13c

Skrevet

Tipper de får bonus basert på egen salgsomsetting/bruttoinntjening (var slik på en annen el-kjede da jeg jobbet der, og tror det er relativt vanlig på alle).

Skrevet
13 minutter siden, Ruthven said:

Tipper de får bonus basert på egen salgsomsetting/bruttoinntjening (var slik på en annen el-kjede da jeg jobbet der, og tror det er relativt vanlig på alle).

Så bra, han fortjener hver krone 👍

Anonymkode: 35409...13c

• Liker 2
Skrevet

Kjenner noen som jobber hos Elkjøp, men tipper det er likt. Hos Elkjøp får de i hvert fall fastlønn + bonus etter hvor mye de selger.

Anonymkode: 127d2...ff4

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke TS, og sikkert dumt spørsmål, men:

Hvordan kan de få bonus på salg? Med tanke på at noen står i kassa (og kjører gjennom salget), mens andre hjelper til å butikk/fyller på varer?

Anonymkode: 418d7...6ca

Skrevet

Hei, man får ikke provisjon av å selge på power. Det har ikke noe å si for selgeren

Anonymkode: a0ad7...a5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke TS, og sikkert dumt spørsmål, men:

Hvordan kan de få bonus på salg? Med tanke på at noen står i kassa (og kjører gjennom salget), mens andre hjelper til å butikk/fyller på varer?

Anonymkode: 418d7...6ca

Hvis det er hvitevarer feks og du får hjelp til å velge så får du ofte med en ordreseddel eller at de legger klart kjøpet i systemet med selgers kode også er det en som ekspederer kjøpet ferdig. 

Anonymkode: 2cfb1...5b8

• Liker 1
Skrevet

Hei! 

Jeg jobber på Power og vi får ikke provisjon. Jeg arbeider på en liten power butikk som ikke er eid av powerkjeden, men av mine sjefer. Vi får fastlønn også har vi en deal med sjefen våres at hvis vi f.eks. selger den beste miele vaskemaskinen så skal vi få 2t fri med full lønn. 

Jeg anbefaler deg bare å spørre selgeren om de arbeider med provisjon der og si da at du går til personen pgn av du liker servicen. Jeg som selger hadde blitt kjempe glad for det.

Skrevet (endret)

Jeg synes bonuslønn er en uting. Det er med på å prakke på folk ting de ikke trenger bare for å få provisjon, sånt strider mot alt som undervises av etikk på Vg1 Service og samferdsel.

Du må nesten sjekke selv om butikken driver med provisjon/bonus. Jeg vet mange kjedeeid Elkjøp-butikker og Power-butikker har bonus.

Endret av Pachka Sigaret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...