Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndterer dere dette med baby som lett blir overstimulert og søsken? Merker at det bikker fort over for babyen, ikke så rart da han bare er «med» i det som skjer i familien. Men stakkaren har jo egne behov og etter en stund er han trøtt og det kan være mye støy når han skal sovne så han blir overstimulert (er mye alene med begge barna). 

man tar jo generelt mye mindre hensyn til nummer to, nummer en er man jo mer hysterisk og tilrettelegger for hver minste fis.

Men jeg hører ikke så mye snakk om hvordan folk løser dette i praksis, mer bare «nummer to må bare henge med på det som skjer».

Hvordan gjør dere det med liten baby/nyfødt og søsken? Skjermes babyen?

Anonymkode: e1164...241

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med det samme. Vi trodde baby hadde kolikk helt til vi forstod at hun blir veldig overstimulert av lyder, for når jeg hadde henne alene uten storesøsken en dag så gråt hun aldri. Vi må nesten forsøke å få storesøsken ut av huset så mye som mulig og be søsken være stille. Det er veldig utfordrende. Baby er 2 mnd nå så håper hun tåler mer når hun blir litt større.

Anonymkode: 9ac04...3e8

• Liker 2
Skrevet

Det blir sånn for nummer 2, spesielt med liten avstand mellom barna. Jeg brukte bæresele, den hadde sånn "hette". Barnet kunne alltid legge hodet opp på meg og "gjemme" seg litt, og sove litt. Fordi ja, hun måtte jo være overalt med, lekeplasser, Leos lekeland, basseng (var før Korona). Følte bæretøy reddet oss, vi ammet også i bæresele. Som er kanskje ekstra trygghet og ro. 

Barna mine er 5 og 7 nå. Må si lillesøster er veldig tøff, som nummer 2 ofte er. Men jeg kan altså ikke se at hun har tatt noe spesiell skade av mye mer aktivt første leveår, enn storesøsken. 

Anonymkode: e598b...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...