Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med huden i ansiktet tidligere, med unntak av i ungdomsårene hvor jeg hadde en tendens til å få en del kviser, spesielt ved hårfestet. Jeg er nå blitt 27 år og opplever nå plutselig hudforandring i panneområdet. Dette skjer spesielt etter jeg har dusjet. Når jeg er ferdig med å dusje, går det kanskje 10min så begynner pannen å bli rød, den klør og den svir. Det kan bli så uutholdelig at jeg er helt nødt til å påføre krem på pannen. Da roer det seg heldigvis. (Bruker Clinique Moisture Surge)

Fikk høre at det kan være fordi jeg gnir ansiktet med vann fra dusjen og at temperaturen er litt for høy så det tørker ut huden. Har derfor prøvd å unngå å få vann på panna, men dette har ikke hjulpet. 

Dagene mellom hver dusj går fint, pannen svir/klør ikke, men kan se at den er litt rød og det kan etterhvert bli tørr hud igjen. 

Har dere noe tips til meg? Har jeg ødelagt huden min såppass mye at jeg nå må bruke fuktighetskrem resten av mitt liv?

Til info bruker jeg ingen hudprodukter/sminke. Tar heller ikke solarium. 

Anonymkode: 3ab80...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problem, hudlege sa det var elveblest og jeg fikk antihistaminer som hjalp noe. Jeg fikk først av fastlegen men dosen sa hudlege var så lav at man brukte det på barn.

Anonymkode: 5f73e...0db

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Samme problem, hudlege sa det var elveblest og jeg fikk antihistaminer som hjalp noe. Jeg fikk først av fastlegen men dosen sa hudlege var så lav at man brukte det på barn.

Anonymkode: 5f73e...0db

Fikk du vite hvor lenge elveblesten kom til å vare?

Anonymkode: 3ab80...9ba

Skrevet

Hos meg virker den å være kronisk, er verre på vinteren, og bedre i varme og gjerne litt fuktige steder i utlandet. Har en del andre hudplager som går litt hånd i hånd da, men du kan jo kanskje forsøke å se om du kan styrke hudbarrieren? Det gjelper også meg å ikke bruke varmt vann, men så kjølig som mulig.

Anonymkode: f2b1d...d24

Skrevet

Bruker aerius fast og hvis ikke det er nok bruker jeg en reseptfri kortisonkrem. Nå har jeg lichen planus så alt som klør må slås ned før det eksploderer i kjempeutslett. 

Anonymkode: 250ec...a81

Skrevet

Sånn har det alltid vært for meg, så jeg må bruke fuktighetskrem med det samme jeg kommer ut av dusjen, jeg smører det på uten å tørke ansiktet først og etter to minutter tar jeg noen dråper ansiktsolje som jeg "dabber" på ansiktet. Vann tørker ut huden, men ved å gjøre det slik som jeg beskrev, låser du inn fuktigheten fra vannet og kremen med olja. 

Jeg har aldri hatt finere og mer dewy hud enn fra jeg startet med dette :)

Anonymkode: 07cec...c7a

Skrevet

Jeg har fått utslett i panne/hårfestet om jeg har prøvd en ny shampoo jeg ikke tåler. Eller om jeg ikke har skylt shampoo/balsam godt nok ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 16.28):

Bruker aerius fast og hvis ikke det er nok bruker jeg en reseptfri kortisonkrem. Nå har jeg lichen planus så alt som klør må slås ned før det eksploderer i kjempeutslett. 

Anonymkode: 250ec...a81

Kan jeg spørre om du har lichen planus i neglene?

AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 16.57):

Sånn har det alltid vært for meg, så jeg må bruke fuktighetskrem med det samme jeg kommer ut av dusjen, jeg smører det på uten å tørke ansiktet først og etter to minutter tar jeg noen dråper ansiktsolje som jeg "dabber" på ansiktet. Vann tørker ut huden, men ved å gjøre det slik som jeg beskrev, låser du inn fuktigheten fra vannet og kremen med olja. 

Jeg har aldri hatt finere og mer dewy hud enn fra jeg startet med dette :)

Anonymkode: 07cec...c7a

Jeg gjør noe lignende; fuktserum mens ansiktet er fuktig + fuktighetskrem. Jeg har ikke prøvd olje da. Hvilken bruker du? :)

Anonymkode: f2b1d...d24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...