AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Av flere grunner spiser jeg lite for tiden. Jeg føler meg i helt fin form, bortsett fra ar jeg jo kjenner at kroppen er sulten og at jeg kan bli litt skjelven. Vil si at jeg føler meg ganske mye bedre enn jeg pleier og liker det jeg ser i speilet, så lenge jeg ikke har spist den dagen. Av sosiale hensyn har jeg i de siste dager som regel spist noe salat eller middag en gang om dagen. Etter det, og egentlig kanskje opptil et halvt døgn etterpå, føler jeg bare ubehag. Magen lager klukkelyder, jeg kjenner på luftbobler som beveger seg gjennom tarmene, og jeg kjenner hele tiden at jeg skal på do, selv om jeg ikke får gjort noe. Er også veldig redd for å slippe en fis, som da også relativt ofte skjer mens jeg sover når jeg ikke er på vakt. Det er veldig veldig pinlig, fordi jeg er i et nytt forhold. I tillegg mener jeg bestemt at man rett og slett kan se det på magen at jeg har spist. Synes mange ser like ut hele tiden, men jeg ser liksom oppblåst ut, veldig ufordelalktig fordelt, så snart jeg har spist. Jeg spiser ingen monsterporsjoner - liker ikke å spise meg overmett for eksempel, og jeg er ikke spesielt slank heller. Lurer på hva dere andre som faster mesteparten av dagen spiser for å unngå problemer med fordøyelsen. Og er det noen andre som kjenner det igjen? For min egen del skulle jeg gjerne ha fastet helt i en kortere periode, fremfor å ødelegge med et daglig måltid. Men sosialt sett er det litt utfordrende. Anonymkode: 111c0...501
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Jeg blir også oppblåst av grønnsaker (og brød). Fiser praktisk talt aldri når jeg holder meg til kjøtt, egg og ost. Anonymkode: 5583f...828
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Det skal sies at jeg heller ikke tør å gå på do da, pga lydene, så tror kanskje det er derfor det kommer en fis i ny og ne 🤭 Ok. Takk for tipset. Kan ikke forestille meg å unngå salat. Brød og slikt prøver jeg å unngå 👍 Anonymkode: 111c0...501
Rhodiola Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen, Rhodiola. 2
Anbefalte innlegg