AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Jeg sitter i nærkontakt karantene til jul, og er egentlig mest lei meg for ungene sin del. De siste ukene i jobb har det vært mye vurdering, og jeg har utsatt det meste som skulle gjøres på hjemmebane. Nå skulle vi endelig kjøpe julegaver, bake og kose oss. Det positive er å se hvor mye flotte mennesker jeg har rundt meg. Som tilbyr å ordne ting for oss. Men føler meg likevel som verdens dårligste mor i dag. Da ungene ofte føler at jobben går foran, i hektiske perioder. Hva kan være positivt med karantene? - Du har tid til å vaske/ pynte. - Du får sett noen filmer/ serier. - Du setter mer pris på det når du kommer ut av karantenen. Anonymkode: dcef7...22d 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Jeg må få andre til å handle mat til jul😊 Hilsen barnevernspedagog i fritidskarantene Anonymkode: bd081...f41
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må få andre til å handle mat til jul😊 Hilsen barnevernspedagog i fritidskarantene Anonymkode: bd081...f41 Positivt eller negativt? Jeg er veldig glad for dem som vil handle for meg, men hadde helst handlet selv. Anonymkode: dcef7...22d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Positivt eller negativt? Jeg er veldig glad for dem som vil handle for meg, men hadde helst handlet selv. Anonymkode: dcef7...22d Positivt😊 Å handle er noe av det kjedeligste jeg vet Anonymkode: bd081...f41
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Så godt du har folk rundt seg. Det blir vel feiring bare med dere da. Hvordan vet du at du er i karantene? Har noen ringt? Jeg har vært nærkontakt med smittet elev etter at de bye reglene kom, men aldri fått beskjed om karantene... Anonymkode: c7ebb...01d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så godt du har folk rundt seg. Det blir vel feiring bare med dere da. Hvordan vet du at du er i karantene? Har noen ringt? Jeg har vært nærkontakt med smittet elev etter at de bye reglene kom, men aldri fått beskjed om karantene... Anonymkode: c7ebb...01d Noen kommuner er mer seriøse enn andre. Ble kalt inn til samtale med rektor, og kommer inn under definisjonen fra smittevernslege. Anonymkode: dcef7...22d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 Blir gal av mine egne barn. Rydder hele tiden, og minste roter ut av en annen verden og på pur F! Det er ikke rom for å gjøre noe hyggelig, som f.eks baking. Eldste lager konstant lyder. ØØØØUØUØØØØØUUUUØØØUUU!! KONSTANT! Når han ikke lager komplett meningsløse lyder så sitter han å roper på paden, takk skal du faen meg ha, Victor Sotberg! Er alene med omsorgen for barna, utdannet barnehagelærer og er pedagogisk leder. Var utslitt fra før... Anonymkode: 00271...25a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 Kjedelig med karantene, men så har du jo ferie? Så hva syter du for egentlig? Helsepersonell mister fridagene sine, folk mister jobbene sine og du som er lærer syter. Bombe. Anonymkode: ecc03...8e5 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kjedelig med karantene, men så har du jo ferie? Så hva syter du for egentlig? Helsepersonell mister fridagene sine, folk mister jobbene sine og du som er lærer syter. Bombe. Anonymkode: ecc03...8e5 Er du en av lærerne jeg inviterte inn i tråden. Her ønsker jeg ikke å diskutere helsepersonell, selv om jeg vet at de også periodevis er under enormt press. Anonymkode: dcef7...22d 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg må få andre til å handle mat til jul😊 Hilsen barnevernspedagog i fritidskarantene Anonymkode: bd081...f41 Fritidskarantene er det kjipeste påfunnet. Du skal få lov å jobbe og smitte folk på jobb men etter jobb må du ha husarrest hjemme. Anonymkode: fcaec...fdc
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 Lurer på hva folk sier om fritidskarantenen om 20 år. Må være det mest idiotiske påfunn, og så rett før jul... Anonymkode: dcef7...22d 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #12 Skrevet 18. desember 2021 Er i fritidskarantene til lille julaften. Skal ta PCR mandag fordi jeg vil feire jul med foreldrene mine og mormoren min. Er helt fjernt at jeg kunne jobbe torsdag og i går, på minste trinnene, med påkledning, trøst og unger som ikke aner hva intimsone er. For ikke å snakke om at barn fra andre trinn oppsøker deg og trenger hjelp til å ta uteklær over en sko eller fikse en vott og henger på deg. (Å avvise et barn sitter jævlig langt inne). Men etter jobb med maske på og godt spritede hender, da kan jeg ikke gå innom Jernia og kjøpe en julegave. Det er karantenebrudd. Anonymkode: 2ad70...2b7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #13 Skrevet 18. desember 2021 Jeg er smittesporer og jobbet torsdag og fredag denne uken 08-23. Hadde mange samtaler med lærerne som jeg måtte sette i karantene dessverre. Flere gråt. Men det skal sies for en hyggelig og høflig gjeng dere er. Dere gjorde jobben min så mye lettere når jeg slapp og få masse kjeft. Tøfft å være smittesporer. Dere er virkelig frontkjemperne i denne pandemien og jeg har umåtelig respekt for dere❤ Anonymkode: c06c3...bf1 8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #14 Skrevet 18. desember 2021 Lærere fortjener virkelig en klapp på ryggen! Anonymkode: 3ac47...16a 1
Hengebuksvinet Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er smittesporer og jobbet torsdag og fredag denne uken 08-23. Hadde mange samtaler med lærerne som jeg måtte sette i karantene dessverre. Flere gråt. Men det skal sies for en hyggelig og høflig gjeng dere er. Dere gjorde jobben min så mye lettere når jeg slapp og få masse kjeft. Tøfft å være smittesporer. Dere er virkelig frontkjemperne i denne pandemien og jeg har umåtelig respekt for dere❤ Anonymkode: c06c3...bf1 Jeg sitter i den situasjonen at jeg flere ganger har påstått at jeg er nærkontakt, men at skoleeier påstår jeg ikke er det. Heldigvis sluttet skolene fredag her, så jeg har bestemt meg for å holde meg unna folk til tirsdag. Og tar da en pcr test. (Har tatt mange hurtigtester). Men over 30 min, tett på en elev, som jeg hadde eget opplegg med. Eleven var på skolen tirsdag, og testet positivt tirsdag kveld. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #16 Skrevet 19. desember 2021 SS skrev (1 time siden): Jeg sitter i den situasjonen at jeg flere ganger har påstått at jeg er nærkontakt, men at skoleeier påstår jeg ikke er det. Heldigvis sluttet skolene fredag her, så jeg har bestemt meg for å holde meg unna folk til tirsdag. Og tar da en pcr test. (Har tatt mange hurtigtester). Men over 30 min, tett på en elev, som jeg hadde eget opplegg med. Eleven var på skolen tirsdag, og testet positivt tirsdag kveld. Jeg er i samme situasjon. Jeg ringte rundt til "alle" etter beskjeden om smitte tirsdag. De på koronatelefonen i kommunen sa at jeg var i karantene. Smittesporer sa at jeg IKKE var i karantene, og skjønte ikke hvordan jeg kunne tro det, men sendte meg videre til skolesmitteansvarlig da jeg sa at koronatlf ba meg gå i karantene. Der forklarte de at de nye reglene ikke har tilbakevirkende kraft. DVS, vi skal ikke gå i karantene dersom testen var positiv før natt til onsdag. Men dette varierer fra kommune til kommune. Anonymkode: 60ee7...07e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #17 Skrevet 19. desember 2021 Snakket med en lærer fra et annet trinn. Der fikk elev påvist korona en tirsdag. Læreren hadde da sittet tett på eleven, i et bittelite rom, en hel skoletime. Denne læreren fikk ikke beskjed, men testet plutselig positivt på en hurtigtest fredagen. Men så kommer det interessante. Skoleeier stiller seg helt avvisende til at læreren er blitt smittet på jobb, og spesielt siden læreren ikke var definert som nærkontakt. Og så går det videre, men 2 barn og mann som ble smittet. Og en fantastisk start på desember. Smart det de gjør. Om målet er å ikke ha ansvar for lærerne. Anonymkode: dcef7...22d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #18 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12/18/2021 den 23.15): Jeg er smittesporer og jobbet torsdag og fredag denne uken 08-23. Hadde mange samtaler med lærerne som jeg måtte sette i karantene dessverre. Flere gråt. Men det skal sies for en hyggelig og høflig gjeng dere er. Dere gjorde jobben min så mye lettere når jeg slapp og få masse kjeft. Tøfft å være smittesporer. Dere er virkelig frontkjemperne i denne pandemien og jeg har umåtelig respekt for dere❤ Anonymkode: c06c3...bf1 Driver dere smittesporing ennå? Har inntrykk av at vi er helt avhengige av foreldre som er åpne. Har nå 4 smittede i klassen, den siste testet positivt i går. De snakket med smittesporing på morgenen i dag, men skolen har ikke fått melding om smitte ennå. På de 3 andre: - 1 melding til skolen midt på dag, dagen etter. - 2 ingen melding til skolen. - 3 melding til skolen på slutten av dag, dagen etter. Anonymkode: dcef7...22d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 Vi har heldigvis en fornuftig kommune som har gått for hjemmeskole, og slik har vi sluppet å forholde oss så mye til dette! Det er helt krise hvor elendig dette har blitt håndtert, og det er fullstendig kaos hos de ulike skolene hvordan de forstår karantenereglene for lærerne. Det kan da UMULIG være noe problem å ha tydelige regler for hvem som skal i karantene, og hvordan?? Når det er sagt er det fullstendig ugreit å forvente at vi skal være på jobb med hjemmetest hver morgen og være i fritidskarantene. Skjønner de virkelig ikke at smitten sprer seg blant elevene og man må være i karantene på karantene i fritiden? Det er lite hensiktsmessig når det gjelder smitte, og det er ikke greit for oss. Her må de finne en bedre løsning til etter jul! Anonymkode: ebd1b...0a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå