Gå til innhold

Lage tapasmiddag til kjæresten - hvor mange retter er vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage tapasmiddag for første gang, og har googlet en del og funnet noen retter jeg kan lage. Men usikker på hvor mange, og hvilke retter som er mest vanlig.

Jeg er vegetarianer, så tenker å kun kjøpe kjøttboller og ha tomatsaus ved siden av, så han får litt kjøtt

De andre rettene jeg vurderer å lage, er: focacciabrød, stekte poteter, frittata med spinat og feta, djevelegg, en salat, ailoi-dip, stekte aubergineskiver m. tomat, krydder, parmesan.

Høres dette ut som en god mix, eller er det andre veldig gode retter jeg burde inkludere, evt. ta bort noen av de jeg har nevnt?

Anonymkode: b8d11...f04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig bra ut. Om noe ville jeg bytter ut stekte poteter med saltkokte amadinepoteter. Det er så godt☺️ Og kanskje tatt med en god spekeskinke til kjæresten. 

Anonymkode: 6ef20...e92

• Liker 1
Skrevet

Høres veldig godt ut!

Ville vurdert noen gode oliven i tillegg. Og for min del hadde det holdt med én eggerett, dvs jeg ville kuttet djeveleggene (siden du også skal lage aïoli - djevelegg er jo mest egg og majones).

Anonymkode: 7c9c5...6f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det høres veldig bra ut. Om noe ville jeg bytter ut stekte poteter med saltkokte amadinepoteter. Det er så godt☺️ Og kanskje tatt med en god spekeskinke til kjæresten. 

Anonymkode: 6ef20...e92

Det høres godt ut, men har aldri lagt saltkokte poteter før, så redd jeg kan fucke det opp? Stekte poteter har jeg laget før, så litt mindre stress. 🙃

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres veldig godt ut!

Ville vurdert noen gode oliven i tillegg. Og for min del hadde det holdt med én eggerett, dvs jeg ville kuttet djeveleggene (siden du også skal lage aïoli - djevelegg er jo mest egg og majones).

Anonymkode: 7c9c5...6f0

Ja, ser det kan bli litt mye egg. 😄 Oliven skal jeg ta med, godt tips.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal lage tapasmiddag for første gang, og har googlet en del og funnet noen retter jeg kan lage. Men usikker på hvor mange, og hvilke retter som er mest vanlig.

Jeg er vegetarianer, så tenker å kun kjøpe kjøttboller og ha tomatsaus ved siden av, så han får litt kjøtt

De andre rettene jeg vurderer å lage, er: focacciabrød, stekte poteter, frittata med spinat og feta, djevelegg, en salat, ailoi-dip, stekte aubergineskiver m. tomat, krydder, parmesan.

Høres dette ut som en god mix, eller er det andre veldig gode retter jeg burde inkludere, evt. ta bort noen av de jeg har nevnt?

Jeg ville lagt til hummus og oliven og lagd patatas bravas i stedet for stekte poteter 

0.5 kg kokefaste poteter (asterix, amandine eller beate)
Olje

BRAVASSAUS: 

0.25 stk løk  
1.5 fedd hvitløk  
0.5 boks hakkede tomater  
0.5 ts røkt paprikapulver  
0.5 ts chilipulver  
0.25 ts salt  
0.25 ts pepper     

Sett ovnen på 200 grader.

Kutt potetene i båter. Legg potetbåtene i en ildfast form og hell over litt olje

Stek potetbåtene i 45 minutter.

Bravassaus:

Grovhakk løken og knus hvitløksfeddene.

Ha hakkede tomater, røkt paprikapulver, chilipulver, hvitløk, løk, salt og pepper i en liten kjele. Kok opp og la sausen småkoke i 5 minutter.

Mos sausen med en stavmikser eller blender.

Server potetbåtene med bravassaus

Anonymkode: 01f65...6d2

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes menyen din ser kjempefin ut, jeg. Stekte poteter er digg, og jeg synes ikke det gjør noe med både aioli og djevelegg.

Anonymkode: 7ad07...de1

• Liker 1
Skrevet

På enkelte butikker får man kjøpt padron-paprika (stekepaprika). Veldig godt og svært enkelt.

Anonymkode: 60c90...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...