Gå til innhold

Skal til jobbsamtale neste uke, realistisk lønnskrav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jobber som analytiker i bank, tjener 750k i året, har en kollega som tjener over 1 mill og leverer langt mindre enn meg, samtidig som jeg lærer ham opp i rutinene våre, eneste grunnen til at han får mere, er at han har mere erfaring på papiret enn meg, men en annen sak er evner.... der ligger jeg foran for å si det sånn.... Jeg vet at han i den forrige jobben sin ble satt til å skrive og sende kundebrev mv fordi han ikke dugde til analytiske oppgaver.... Alt dette gjorde meg så irritert at jeg søkte meg vekk, ikke fordi jeg ikke trivdes, men fordi jeg vil bli ordentlig betalt.... Skal til samtale neste uke, hva er realistiske lønnshopp å be om? 950k? 

Anonymkode: c3416...166

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei, jobber som analytiker i bank, tjener 750k i året, har en kollega som tjener over 1 mill og leverer langt mindre enn meg, samtidig som jeg lærer ham opp i rutinene våre, eneste grunnen til at han får mere, er at han har mere erfaring på papiret enn meg, men en annen sak er evner.... der ligger jeg foran for å si det sånn.... Jeg vet at han i den forrige jobben sin ble satt til å skrive og sende kundebrev mv fordi han ikke dugde til analytiske oppgaver.... Alt dette gjorde meg så irritert at jeg søkte meg vekk, ikke fordi jeg ikke trivdes, men fordi jeg vil bli ordentlig betalt.... Skal til samtale neste uke, hva er realistiske lønnshopp å be om? 950k? 

Enda en sak, denne kollegaen er ofte syk, eller er hjemme med syke barn, gjerne flere uker i strekk.... jeg har 2 sykedager så langt i 2021, og hadde to i 2020.... han er ikke verdt pengene, allikevel kan han le mye høyere hele veien til banken...

Skrevet

Det viktige er vel å fokusere på deg selv og dine prestasjoner. Hvis du rakker ned på andre i lønnssamtalen din vil dette neppe tolkes positivt. 

Anonymkode: cbb88...40b

• Liker 3
Skrevet

Fokuser hovedsakelig på deg selv og dine evner. Vanskelig å si hvor mye du kan få når du ikke snakker om hvor god du er og hvor mye erfaring du selv har. Å være bedre enn en dårlig person betyr ikke nødvendigvis at du selv er god. Kan jo også bety han er ræva og du bare er sånn passe. 

Anonymkode: 69643...f5b

• Liker 2
Skrevet

Vanskelig å si. Du sier ingenting om hva du kan og hva du er god til. Eneste jeg vet er at du rakker ned på kollega og anser deg som bedre enn en, etter dine ord, ræva medarbeider. Du er altså middelmådig, er min tanke 

Anonymkode: 75107...ef2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...