AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 For eks. de sier til hun ene søsteren bare Tante. Og den andre sier de Tante "Thea" med navn. Dette er jo Tante sin feil som sier til de små at de skal kalle hun for Tante, så da er det bare blitt sånn. Men til meg sier de altså tante med navnet mitt bak. Jeg har ikke tenkt noe særlig over dette før jeg fikk en kommentar på det i går fra ei venninne. Jeg var i utlandet ganske lenge så jeg har ikke kjent tantebarna mine så lenge som min andre søster. Det var en i familien som kommenterte dette til min søster og da sa hun at NEI, de kaller meg for tante, sånn er det. Jeg vil ikke si noe på dette, for da fremstår jeg jo som sjalu, noe jeg ikke er. Men er det ikke litt rart? Nå har jeg fått kommentarer på dette. Hvorfor er min søster så opptatt av at de skal kalle hun tante? Det er jo to tanter, ikke bare en tante. Min venninne sier det høres ut som at de har bare en tante når de skal kalle hun for tante og meg for tante "thea". Del gjerne deres meninger 🥰 Anonymkode: 7e069...878
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For eks. de sier til hun ene søsteren bare Tante. Og den andre sier de Tante "Thea" med navn. Dette er jo Tante sin feil som sier til de små at de skal kalle hun for Tante, så da er det bare blitt sånn. Men til meg sier de altså tante med navnet mitt bak. Jeg har ikke tenkt noe særlig over dette før jeg fikk en kommentar på det i går fra ei venninne. Jeg var i utlandet ganske lenge så jeg har ikke kjent tantebarna mine så lenge som min andre søster. Det var en i familien som kommenterte dette til min søster og da sa hun at NEI, de kaller meg for tante, sånn er det. Jeg vil ikke si noe på dette, for da fremstår jeg jo som sjalu, noe jeg ikke er. Men er det ikke litt rart? Nå har jeg fått kommentarer på dette. Hvorfor er min søster så opptatt av at de skal kalle hun tante? Det er jo to tanter, ikke bare en tante. Min venninne sier det høres ut som at de har bare en tante når de skal kalle hun for tante og meg for tante "thea". Del gjerne deres meninger 🥰 Anonymkode: 7e069...878 Du lager storm i vannglass Anonymkode: c99bd...848 63
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 Helt vanlig i min familie. Jeg er bare tante, mens søsteren min er tante Trude. Ungen som har funnet ut av det selv. Anonymkode: 09198...038 8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Min venninne sier at det vanlige er jo at de sier "Tante Nina og Tante Thea" når det er to tanter. Og når min søster fikk denne kommentaren sa hun blankt nei, at de skal kalle henne for tante og sånn er det. Synes bare det var merkelig.Ts Anonymkode: 7e069...878 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt vanlig i min familie. Jeg er bare tante, mens søsteren min er tante Trude. Ungen som har funnet ut av det selv. Anonymkode: 09198...038 Okei. Det er bra det er flere, da betyr det vel ikke så mye Ts Anonymkode: 7e069...878 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 De tar etter hva foreldrene sier, og etter hva du selv kaller det. Og tenker ikke mer over det. Jeg er både bare "tante", og "tante Thea", og "Thea". Anonymkode: 0a2b1...6ae 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 Mine tantebarn kaller oss alle for bare tante, med mindre vi er samlet for da slenger de navnet bak for ikke å skape forvirring. Eventuelt så sier de tante "området vi bor" siden vi bor litt spredd.. Anonymkode: 5520f...633 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 Skal dette være et problem også nå? Hjelpes altså 🙄 Anonymkode: 2e102...e45 10
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 Kommer an på hvor mange tanter det er i nærhetet. Er det flere enn en, så brukes navn - tante "navn". Anonymkode: 85d71...dcb 2
Daria Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 (endret) Nå er det som det er og ungene har lagt seg til de vanene - det finnes ingen måte du kan endre dette på uten å framstå som forferdelig vanskelig og sær. Og hva har det å si hva din venninne mener - hun er vel ikke den endelige fasit som hele verden retter seg etter? Tanteungene mine kaller meg tante, tante Daria og Daria om hverandre, hva som kommer når er ganske tilfeldig. De kaller pappas nye kone for bestemor - i mange familier er det "hederstttelen", i vår familie er det den som ble til overs fordi vi er vant til å bruke mormor og farmor. Det som teller er forholdet du har til ungene, ikke hva de kaller deg. Endret 18. desember 2021 av Daria 8
Gjest Anonym373 Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 De har en hoved tante og en assisterende reserve tante. Nei da! Har nok bare blitt sånn av tilfeldigheter. Er ryddig da? Da vet man hvem de prater til. bedre en tante 1 og tante 2.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #12 Skrevet 18. desember 2021 Da en i familien kommenterte dette til min søster ble hun hissig i tonen og likte ikke at det ble påpekt. Hun sa blankt nei og at sånn er det. Hun er tante, sånn er det. Ts Anonymkode: 7e069...878
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #13 Skrevet 18. desember 2021 Du kan ikke bestemme hva andre skal bli kalt, men du kan prøve å påvirke hva de skal kalle deg. Dersom du vil være «tante» i stedet for «tante Thea» må du si ifra og oppmuntre til det. Anonymkode: 7fb93...1b6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #14 Skrevet 18. desember 2021 Det blir jo veldig forrvirrende når alle skal være tante. Det mest naturlige vil jo være å kalle begge tantene med navn Anonymkode: 7e069...878
Try2 Skrevet 18. desember 2021 #15 Skrevet 18. desember 2021 Slipp barna fri! La de kalle tantene hva de vil😜 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #16 Skrevet 18. desember 2021 Try2 skrev (2 minutter siden): Slipp barna fri! La de kalle tantene hva de vil😜 Ja, det gjør de. De får ikke vite noe om dette. Men jeg har ikke snakket med de om det selv heller. Har holdt det meg selv. Fint å se andres synspunkter rundt dette her inne, takk, ts Anonymkode: 7e069...878
baldrian Skrevet 18. desember 2021 #17 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Da en i familien kommenterte dette til min søster ble hun hissig i tonen og likte ikke at det ble påpekt. Hun sa blankt nei og at sånn er det. Hun er tante, sånn er det. Ts Anonymkode: 7e069...878 Kanskje hun ikke er så glad i fornavnet sitt, eller at hun assossierer noe negativt med kombinasjonen (typen "tante Sofie"). Du kan vel spørre søsteren din på tomannshånd på en pen måte, uten å forlange at det skal forandres? 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #18 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det gjør de. De får ikke vite noe om dette. Men jeg har ikke snakket med de om det selv heller. Har holdt det meg selv. Fint å se andres synspunkter rundt dette her inne, takk, ts Anonymkode: 7e069...878 "men jeg har ikke snakket med de om det selv heller" da mener jeg selvfølgelig min søster osv. Jeg gidder ikke å lage en sak ut av dette. synes bare det er rart, ts Anonymkode: 7e069...878
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #19 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har 3 onkler. Det er onkel, onkel Lars og onkel Børge Anonymkode: 97898...7df 1
Snurrepurre Skrevet 18. desember 2021 #20 Skrevet 18. desember 2021 (endret) Skjønner at hun vil hete «tante» når tanteungen kaller henne det. Unødvendig å stille spørsmål om det, eller si at det er «feil». jeg kaller meg også bare «tante» til ungene. «Kom til tante». Har et langt navn, så blir så stress med «kom til tante Linn-Jeanette» liksom 😂 edit: jeg tror ikke jeg er noe mer tante enn andre tanter altså 😂 Endret 18. desember 2021 av Snurrepurre 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå