nebbete fugl Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Hvor lenge skal vanlige folk ta regninga for elitenes overtro på EU? Ap-toppenes naive entusiasme for EU. Den politiske elitens overtro på «markedet». Der har du de underliggende årsakene til prissjokket på norsk strøm. I over 100 år har vi visst at vannkraft ikke er en vanlig vare. Den er en forutsetning for moderne norsk sivilisasjon. På samme måte som veinettet og skolevesenet. Vannkrafta er Norges viktigste økonomiske fortrinn. Det var ikke vår praktiske beliggenhet oppunder Nordpolen som gjorde det mulig å industrialisere Norge med sterke eksportbedrifter i prosessindustrien. Det var kontrollen over vannkrafta. Det er ikke «markedet» som gjør det økonomisk levelig å varme opp boliger i et iskaldt land. Det er kontrollen over vannkrafta. En allianse av EU-glade toppolitikere og bonusglade kraftdirektører gjør alt de kan for å «integrere» vårt viktigste fortrinn i det europeiske markedet. Slik EU vil. Vi skal ofre vårt viktigste økonomiske fortrinn på alteret til skrivebordsteorier om «markedet» og et EU som flertallet i det norske folk har sagt «ellers takk» til. I folkeavstemning. To ganger. Nå er drømmen gått i oppfyllelse. For strømkunder flest er den et mareritt. For den kraftforedlende industrien, med hundretalls milliarder i årlig eksport, kan dette ende med kroken på døra. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/folk-selger-bikkja-og-dropper-julegaver-for-a-kunne-betale-stromregningene/o/5-95-361373 6
Nicathv Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Jepp. Høyresidas (inkl. Ap) markedslovprising og EU-underleggelsesmani tar oss i baken nok en gang. 1
fotosyntesen Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 Europa skal smeltes sammen, og senere evt inn i en større enhet med FN. Før det skjer skal levestandarde ned i rike vestlige land. Kall meg en konspinøtt, jeg bryr meg ikke. 3
Madame Butterfly Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 1 hour ago, CAPS LOCK said: Hvorfor skal strøm subsidieres? Den blir jo ikke subsidiert. Landbruket er subsidiert, det koster mer å produsere visse produktet, enn hva bonden kan tjene på å selge det, så staten gir penger til bøndene. De blir subsidiert. Staten produserer strøm, produksjonskostnader er lave. Staten selger LIVSNØDVENDIG strøm til innbyggere og norsk industri med fortjeneste. Det gjorde de i år, og til og med i 2020 da det var relativt lave strømpriser. Å selge med litt mindre profitt, enn hva staten kan gjøre til desperate tyskere, er ikke å subsidiere. Det er kun det offentlige som kan produsere strøm, det har Stortinget bestemt, det skal ikke privatiseres, men forvaltes til beste for nasjonen. 2
Gjest Jon Are Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 fotosyntesen skrev (På 18.12.2021 den 11.14): Europa skal smeltes sammen, og senere evt inn i en større enhet med FN. Før det skjer skal levestandarde ned i rike vestlige land. Kall meg en konspinøtt, jeg bryr meg ikke. Helt opp i dagen. Jeg har tenkt det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå