Gå til innhold

Hva putter dere i julestrømpen til 13 og 17 år gamle jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 5f8a7...cbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo på budsjettet men hva med godteri, ansiktsmasker, hudkrem, pusesokker, julepynt? 😊

Anonymkode: 42cf9...ad8

• Liker 1
Skrevet

Godis og bok. Hvis de trenger; sokker, Truser, trøye, evt krem, neglelakk, hårstrikk 

Anonymkode: c4b25...31d

Skrevet

Ett par julesokker, en mandarin og litt snop. Hos oss får de julestrømpen 1 juledag, så da trenger de ikke noe mer.

Skrevet
Alvario skrev (Akkurat nå):

Ett par julesokker, en mandarin og litt snop. Hos oss får de julestrømpen 1 juledag, så da trenger de ikke noe mer.

Som du gjerne har 2-3 skåler med rundt om i huset? 

Anonymkode: 09eee...458

• Liker 4
Skrevet

Godteri, håndkrem, ansiktsmaske, hårstrikker/spenner, leppepomade, blad (julehefte eller et de liker å lese), neglelakk, sokker, julepynt (til rommet). 

Anonymkode: 82f03...9dd

Skrevet

Ingenting

Anonymkode: 0a6de...d16

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo gjerne symbolsk og tradisjon. Her gir vi også en klementin og det har vi alltid gjort 

Anonymkode: 72e11...3bf

• Liker 4
Skrevet

Takk for mange gode tips. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo gjerne symbolsk og tradisjon. Her gir vi også en klementin og det har vi alltid gjort 

Anonymkode: 72e11...3bf

Jeg vokste opp på 80-tallet. Og allerede da var det den største nedturen når man gikk julebukk.. For det hadde man jo i mengder hjemme. 

Det blir jo bare rart å legge noe i strømpa som man har kunnet forsyne seg fritt av i en måned allerede. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingenting

Anonymkode: 0a6de...d16

Stakkars små. 

Anonymkode: 1a448...c89

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stakkars små. 

Anonymkode: 1a448...c89

Ja, kjempesynd på tenåringer som ikke får julestrømpe. 

Anonymkode: 55ee1...95a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jepp, men det har vært en greie at det alltid ligger en mandarin i, så egentlig bare en tradisjon. Med så store unger er det fri tilgang i godteskapet også, og ingen tror at nissen kommer på besøk og julesokker har de mange av,  men de koser seg med strømpene likevel❤️

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 8.50):

Godteri. Ikke mye. De får den 1. juledag. Helt dust tradisjon i tillegg til julegaver og pakkekalender, men de fikk hver sin håndsydde av en slektning da de var små, så jeg følte ikke at jeg hadde noe valg.

Endret av Marcie
  • Liker 1
Skrevet
Lucille skrev (35 minutter siden):

godteri. Ikke mye. De får den 1. juledag. Helt dust tradisjon i tillegg til julegaver og pakkekalender, men de fikk hver sin håndsydde av en slektning da de var små, så jeg følte ikke at jeg hadde noe valg.

En av mine beste barndomsminner, som jeg nå har videreført :)

Spenningen ved at det ikke var helt slutt. Det å kunne, en gang i året, spise godteri før frokost. Aktivitetsleker og -gaver. Og vissheten om at det var en dag som skulle tilbringes i pysjen, med kos. 

Hadde heldigvis en mor som hadde stor glede i både å lage pakkekalender og strømpe, i stedet for å bare slenge sammen noen tilfeldige ting, og så beklage seg over hele tradisjonen. 

• Liker 2
Skrevet

Mine får ikke pakkekalender, men stor julestrømpe. Har 3x tenåringsjenter. I år er det noe sminkestæsj fra makeup mekka, reisestr sjampo,balsam og såpe, smash, litt annen godis, litt hobbystæsj (glassperler, låser, tusjer), flaxlodd og tror de skal få en liten bok eller blad også, om jeg rekker å få tak i det. Jeg har mye britisk familie, så det er en rest av Christmas morning som vi har på 1. Juledag 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12/18/2021 den 8.50):

Litt godteri bare

Anonymkode: 6d446...bd1

Skrevet

For jenter over 16 år, legger ved p-piller.

Anonymkode: 32dac...534

• Liker 2
Skrevet

🤢Trenger denne aldersgruppen "ansiktsmasker, hudkrem,"???

Anonymkode: 5065a...c4e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🤢Trenger denne aldersgruppen "ansiktsmasker, hudkrem,"???

Anonymkode: 5065a...c4e

I "den alderen" brukte jeg lipgloss, pudder, negleakk, hårspray. Så slike gaver var midt i blinken. 

For 25 år siden.

Ikke tok jeg skade av det heller, klarte å ta mastergrad og alt det der. Og ble godt gift for 15 år siden. Selv om jeg brukte en ansiktsmaske innimellom 🤣

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...