Gjest Adobyen Skrevet 18. desember 2021 #1 Del Skrevet 18. desember 2021 Nedslående nyhet på morgenkvisten. Vi har jo hørt at omikron er mindre farlig pga rapporter fra Sør-Afrika, men befolkningen der er vel ganske ung i forhold til vår, så det har sikkert noe å si. Jeg er glad for å ha fått 3 stikk, fikk det siste på drop-in i går kveld, og at det går unna med vaksineringen. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/12/18/195810815/britisk-studie-omikronvarianten-ikke-mildere-enn-delta Ha en fin lørdag 😀🎄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 18. desember 2021 #2 Del Skrevet 18. desember 2021 Studien konkluderer ikke med at Omikron er like farlig som Delta. Det de skriver er at det er ikke mulig å påvise at Omikron er mildere enn Delta i UK. Det skyldes at Omikron har først nylig kommet til UK og det er alt for få innlagte på sykehus til å si noe som helst ennå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 18. desember 2021 #3 Del Skrevet 18. desember 2021 Når studier er basert på et veldig lite datagrunnlag og går imot etablert kunnskap så er det så å si alltid studien som er feil. I England så virker de veldig hissig på grøten på å overdrive faren fra corona virker det som. At befolkningen i Sør-Afrika i snitt er yngre har da ingenting å si i forhold til betydningen av at antall sykehusinnleggelser har gått ned etter at omicron kom inn i bildet. Forklar meg gjerne hvordan du mener dette spiller inn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 18. desember 2021 #4 Del Skrevet 18. desember 2021 Adobyen skrev (56 minutter siden): Nedslående nyhet på morgenkvisten. Vi har jo hørt at omikron er mindre farlig pga rapporter fra Sør-Afrika, men befolkningen der er vel ganske ung i forhold til vår, så det har sikkert noe å si. Jeg er glad for å ha fått 3 stikk, fikk det siste på drop-in i går kveld, og at det går unna med vaksineringen. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/12/18/195810815/britisk-studie-omikronvarianten-ikke-mildere-enn-delta Ha en fin lørdag 😀🎄 Omikron er forbundet med en 5,4 ganger høyere risiko for reinfeksjon, sammenlignet med delta, står det i studien, som ikke er fagfellevurdert ennå. Greit å nevne sånt i posten din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 18. desember 2021 #5 Del Skrevet 18. desember 2021 Elhaym skrev (33 minutter siden): Omikron er forbundet med en 5,4 ganger høyere risiko for reinfeksjon, sammenlignet med delta, står det i studien, som ikke er fagfellevurdert ennå. Greit å nevne sånt i posten din. Det står jo i artikkelen jeg linket til 😅 folk kan jo lese! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 18. desember 2021 #6 Del Skrevet 18. desember 2021 Athod skrev (40 minutter siden): Når studier er basert på et veldig lite datagrunnlag og går imot etablert kunnskap så er det så å si alltid studien som er feil. I England så virker de veldig hissig på grøten på å overdrive faren fra corona virker det som. At befolkningen i Sør-Afrika i snitt er yngre har da ingenting å si i forhold til betydningen av at antall sykehusinnleggelser har gått ned etter at omicron kom inn i bildet. Forklar meg gjerne hvordan du mener dette spiller inn. Ikke noe annet enn det man hører, at unge mennesker generelt tåler mer før de blir syke, og godt er jo det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 18. desember 2021 #7 Del Skrevet 18. desember 2021 Adobyen skrev (21 minutter siden): Det står jo i artikkelen jeg linket til 😅 folk kan jo lese! Folk er ikke så interessert i å lese artikler. Det er veldig åpenbart om man leser den daglige smittetalltråden. Kun det negative skal med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 18. desember 2021 #8 Del Skrevet 18. desember 2021 Adobyen skrev (19 minutter siden): Ikke noe annet enn det man hører, at unge mennesker generelt tåler mer før de blir syke, og godt er jo det. Ja for all del, drit i de eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 18. desember 2021 #9 Del Skrevet 18. desember 2021 Elhaym skrev (2 minutter siden): Folk er ikke så interessert i å lese artikler. Det er veldig åpenbart om man leser den daglige smittetalltråden. Kun det negative skal med. Når en bruker her inne, f.eks meg, denne gangen, oppretter en tråd for å dele en artikkel som linkes til… da må man jo kunne forvente at andre brukere klarer å trykke på nevnte link? Eller skal de bare drive og sitere og kverulere mot trådstarter i ørten kommentarer? Det ødelegger miljøet i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 18. desember 2021 #10 Del Skrevet 18. desember 2021 Adrenalina1 skrev (9 minutter siden): Ja for all del, drit i de eldre. Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 18. desember 2021 #11 Del Skrevet 18. desember 2021 (endret) Adobyen skrev (2 timer siden): Nedslående nyhet på morgenkvisten. Vi har jo hørt at omikron er mindre farlig pga rapporter fra Sør-Afrika, men befolkningen der er vel ganske ung i forhold til vår, så det har sikkert noe å si. Jeg er glad for å ha fått 3 stikk, fikk det siste på drop-in i går kveld, og at det går unna med vaksineringen. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/12/18/195810815/britisk-studie-omikronvarianten-ikke-mildere-enn-delta Ha en fin lørdag 😀🎄 Adobyen skrev (2 timer siden): Nedslående nyhet på morgenkvisten. Vi har jo hørt at omikron er mindre farlig pga rapporter fra Sør-Afrika, men befolkningen der er vel ganske ung i forhold til vår, så det har sikkert noe å si. Jeg er glad for å ha fått 3 stikk, fikk det siste på drop-in i går kveld, og at det går unna med vaksineringen. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/12/18/195810815/britisk-studie-omikronvarianten-ikke-mildere-enn-delta Ha en fin lørdag 😀🎄 Dette mener også danske leger. Pasientene som har blitt lagt inn med Omicron har de samme betennelsereaksjoner og pusteproblemer som pasienter innlagt med andre Covid varianter. https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-12-17-forste-omikron-erfaringer-far-laeger-til-at-frygte-mange-indlagte?fbclid=IwAR2G4SkfV2M1MSkqeFmmoUbKOMgHJmb_2cxuWRzYSziIU5A49KBckMTl-Es Endret 18. desember 2021 av J.E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KloggeHeidi Skrevet 18. desember 2021 #12 Del Skrevet 18. desember 2021 Kjenner jeg gleder meg til den neste varianten som helt garantert kommer snart 🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 18. desember 2021 #13 Del Skrevet 18. desember 2021 J.E skrev (5 minutter siden): Dette mener også danske leger. Pasientene som har blitt lagt inn med Omicron har de samme betennelsereaksjoner og pusteproblemer som pasienter innlagt med andre Covid varianter. https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-12-17-forste-omikron-erfaringer-far-laeger-til-at-frygte-mange-indlagte?fbclid=IwAR2G4SkfV2M1MSkqeFmmoUbKOMgHJmb_2cxuWRzYSziIU5A49KBckMTl-Es Det ser slik ut ja. Vi har nok fått litt mindre av det enn Danmark heldigvis, for der øker det helt vilt om dagene. Jeg pleier å følge utviklingen på tv2.dk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 18. desember 2021 #14 Del Skrevet 18. desember 2021 KloggeHeidi skrev (8 minutter siden): Kjenner jeg gleder meg til den neste varianten som helt garantert kommer snart 🥴 Vitser kan deles i riktig underforum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KloggeHeidi Skrevet 18. desember 2021 #15 Del Skrevet 18. desember 2021 Adobyen skrev (Akkurat nå): Vitser kan deles i riktig underforum Rino? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 18. desember 2021 #16 Del Skrevet 18. desember 2021 Adobyen skrev (3 minutter siden): Det ser slik ut ja. Vi har nok fått litt mindre av det enn Danmark heldigvis, for der øker det helt vilt om dagene. Jeg pleier å følge utviklingen på tv2.dk. De er litt før oss i utviklingen ja. Juleferien kan kanskje forsinke spredningen litt samt tiltakene vi har innført mot Delta. Men det blir veldig spennende med utviklingen videre for Norge sin del. Jeg tror ikke vi er veldig langt etter Danmark. Danmark sine tall er nok reelle. De tester vel mer på en dag en Norge gjør på en uke. I Norge har vi skyhøye mørketall nå og 17 prosent av testene er positive. Vi har kø på å få tatt test og lang svar tid. Danmark har høyere smittetall men Norge har ikke nødvendigvis mindre smitte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 18. desember 2021 #17 Del Skrevet 18. desember 2021 J.E skrev (1 minutt siden): De er litt før oss i utviklingen ja. Juleferien kan kanskje forsinke spredningen litt samt tiltakene vi har innført mot Delta. Men det blir veldig spennende med utviklingen videre for Norge sin del. Jeg tror ikke vi er veldig langt etter Danmark. Danmark sine tall er nok reelle. De tester vel mer på en dag en Norge gjør på en uke. I Norge har vi skyhøye mørketall nå og 17 prosent av testene er positive. Vi har kø på å få tatt test og lang svar tid. Danmark har høyere smittetall men Norge har ikke nødvendigvis mindre smitte. Ja, de finner selvfølgelig mange pga mye testing. Her har de jo ikke nok testkapasitet, så man må ha en grunn for å be om en test. Det synes jeg er veldig betenkelig. Det kan vel brukes en selvtest, men de koster penger og er kanskje ikke til å stole på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg