AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Jeg lufttørker alltid håret, men det tar så lang tid og jeg må ofte legge meg med vått hår. Og om jeg dusjer tidligere på dagen blir det veldig kaldt nå om vinteren. Finnes det noen måte å få det til å tørke fortere? Noen tips? Anonymkode: 1c7c2...9c5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 Klemme på håret godt ut for vann med håndkleet etter dusj og ikke rulle håret i håndkleturban, bruke en bommuls t skjorte som hårturban og fjerne den etter ti min for så å klemme ut resten av fukten igjen og gre og lufttørke resten. Tar ca halvtime - 40 min med denne metoden på mitt lange hår som ellers tar 1,5 time med bare vanlig lufttørking Anonymkode: c11a9...d38 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Gjør det noe om du legger deg med vått hår da? Anonymkode: 79926...965
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gjør det noe om du legger deg med vått hår da? Anonymkode: 79926...965 Det er ikke bra å legge seg med vått hår. Anonymkode: b4052...34a 1
Hoppetaujenta Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 (endret) Å legge seg med vått hår medfører at man kan komme til å se ut som en gal professor i arbeid når man står opp og de aller fleste vil ikke se slik ut. Enten må man vaske håret i tide så det får lufttørket skikkelig til man skal i seng, eller så fønes det forsiktig og det tar kort tid syns jeg. Er det "vil ikke slite på håret" ts tenker på hvis hun ikke vil bruke dette? Jeg holder føneren tretti cm fra håret til en hver tid. Kanskje førti cm, strak arm altså. Jeg liker ikke frisørmetoden hvor tørkeren nesten skal holdes direkte på håret. Jeg liker også å beholde håret greit i lang tid uten å behandle det røft. Det er ubehagelig å legge seg med vått hår. Hvis rommet er kaldt i tillegg; neitakk. Mild føning er tingen. Endret 18. desember 2021 av Hoppetaujenta 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke bra å legge seg med vått hår. Anonymkode: b4052...34a Hva er konsekvensene av det? Anonymkode: 6e834...222
Sammy! Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 Jeg bruker sånn håndkle som er ment for å tørke hår, minner litt om en turban? Tørker da ganske godt inni der og så lufttørkes det helt tørt etterpå. Jeg legger meg heller aldri med vått hår, da blir det helt loco next day , men om det er litt fuktig og jeg greier det før senga går det bra
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 Lufttørke alltid håret. Er bare å sitte i luftstrømmen fra varmepumpa, så tørker det mens jeg spiser frokost. Anonymkode: 3b431...c0c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 Mitt hår bruker også evigheter på å lufttørke pga tykkelsen, og det er ikke godt for hodebunnen min. Den blir tørr og irritert. Jeg klemmer ut vann i håndkle fra håret etter dusj, og føner det «verste». Mest fokus på hodebunnen og bak i nakken der jeg har tykkest manke. Tar kanskje 10 min, og resten kan lufttørke i løpet av 30 min. Anonymkode: 8652a...9cd
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 Det er bedre for håret å fønes tørt enn å lufttørke, hvis det er grunnen til at du lufttørker det. (Hår er på sitt mest sårbare når det er vått, lufttørking tar lang tid og vannet fordamper sakte istedenfor fort som når du føner det. Ikke bruk varmeste setting og hold føneren i riktig avstand, beskytt det også gjerne med varmebeskyttende om du har det.) Anonymkode: 678dc...564
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #12 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er konsekvensene av det? Anonymkode: 6e834...222 Håret knekker og ryker lettere når det er vått og særlig da med friksjon mot puta. Håret tørker mer frizzy og bustete og man kan få sopp og kløe i hodebunnen fordi man legger seg i fukt og hodebunn ikke får puste, og det samme med puta Anonymkode: c11a9...d38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå