AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Har en jeg kjenner som gjør det ofte, men blir ikke. Hvorfor gjør noen mennesker sånt? Mener de det eller bare en frase? Hadde jeg ikje ville hadde jeg aldri foreslått noe sånt! Anonymkode: d361f...78f 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 I øyeblikket når de sier det, virker det sikkert som en god ide og lysten er der. Så kommer uka da og man er sliten og trett. Anonymkode: 4a1b1...059 17
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 De fleste av oss har intensjonene men så spiser hverdagen en opp. Blir happy om folk gidder å stikke innom Anonymkode: f18c8...bbb 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Gjør ikke absolutt alle mennesker det fra tid til annen? Virker hyggelig der og da men så begynner hverdagen igjen og man har ikke tid eller har ikke så mye til felles at man prioriterer det allikevel. Jeg pleier å si det til bekjente og venner jeg har fra byen og fylla men det hadde vært veldig rart om jeg ringte og kun den personen og meg skulle møtes når vi vanligvis møtes med mange andre mer tilfeldig Anonymkode: 74bc4...d31 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Jeg kan si det, med oppriktig ønske om å komme på besøk/møtes. Men så skjer hverdagen, og jeg må utsette. Og særlig nå i koronatiden, når man skal være så forsiktig, både med tanke på hvor mange man møter, men også at man ikke skal være syk. Anonymkode: 0ecfd...b36 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 Jeg er flink til å si det, de som kjenner meg vet at deres jobb er å følge opp. Jeg har så ustabil helse og mange dårlige dager og slike ting sier jeg på en god dag men så blir det lenge til neste gode dag og da står oppgavene i kø med husarbeid, handle mat, ordne diverse. Anonymkode: d92b4...a6a 3
Cornix Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 Hvorfor blir det ikke noe av? Fordi du ikke følger opp? Du må jo også vise at du er interessert. Sånt går to veier. Vedkommende forteller deg med den frasen at han vil møtes - om du vil møtes så er det naturlig å svare noe ala "ja, det hadde vært hyggelig. Jeg er ledig den og den dagen". 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I øyeblikket når de sier det, virker det sikkert som en god ide og lysten er der. Så kommer uka da og man er sliten og trett. Anonymkode: 4a1b1...059 Dette Anonymkode: 9315d...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 Før sa jeg så kjekt, gjør det og gjerne dager det passer osv. Nå sier jeg svært lite og tenker rett å slett at det blir for dumt. Kjenn dine begrensninger og ikke si ting du ikke mener eller kan holde. Anonymkode: d361f...78f 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gjør ikke absolutt alle mennesker det fra tid til annen? Virker hyggelig der og da men så begynner hverdagen igjen og man har ikke tid eller har ikke så mye til felles at man prioriterer det allikevel. Jeg pleier å si det til bekjente og venner jeg har fra byen og fylla men det hadde vært veldig rart om jeg ringte og kun den personen og meg skulle møtes når vi vanligvis møtes med mange andre mer tilfeldig Anonymkode: 74bc4...d31 Nei, ikke alle. TS, hvis noen sier det flere ganger uten at det blir noe, kutter jeg kontakten. Anonymkode: ba10d...9bf 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har en "vennine" som er helt ekstrem på det der! Hvergang vi snakker, enten på meldinger eller tilfeldig møte, så kommer hun med "åå vi bare må møtes før jul" "kan vi ikke ta en kaffe snart, vi har så mye å snakke om" jeg svarer da alltid, jeg er ledig hele uken, hva med tirsdag? og enten så får jeg ikke svar før på onsdagen, eller så skal hun tenke på det. 🙄 Så hører jeg ikke fra henne på et par uker, før det begynner på igjen 🤭 Anonymkode: b2d1c...508 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #12 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har en "vennine" som er helt ekstrem på det der! Hvergang vi snakker, enten på meldinger eller tilfeldig møte, så kommer hun med "åå vi bare må møtes før jul" "kan vi ikke ta en kaffe snart, vi har så mye å snakke om" jeg svarer da alltid, jeg er ledig hele uken, hva med tirsdag? og enten så får jeg ikke svar før på onsdagen, eller så skal hun tenke på det. 🙄 Så hører jeg ikke fra henne på et par uker, før det begynner på igjen 🤭 Anonymkode: b2d1c...508 Hvorfor ha kontakt med henne?? Det ville jeg ikke giddet. Anonymkode: ba10d...9bf 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #13 Skrevet 18. desember 2021 Skjønner ikke hvorfor de gjør det når det ikke blir. Bare frustrende for de de sier det til. Og man vet vel hva man kan og vil prioritere? Anonymkode: d361f...78f 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 Hva med at du tar litt initiativ selv, sender en melding der du skriver "Du nevnte at vi kunne ta en kaffe en dag, kunne du tenke deg at vi stakk innom Cafe X etter jobb på torsdag eller fredag?" eller "har du lyst til å stikke innom meg på en kopp kaffe/te fredag?" Ta initiativ selv, og ikke bare vent på at alle andre skal ta kontakt. Hvis det derimot aldri passer å møtes etter at du har spurt noen ganger, får du heller kutte kontakten med personen. Da har du gjort ditt, og det får i tilfelle være opp til den andre. Jeg kan være litt treg selv, men har noen venninner som stadig minner meg om at "nå møtes vi torsdag klokken seks", og det synes jeg bare er fint (de kjenner meg så godt at jeg kan trekke meg på kort varsel om det ikke passer, da møtes vi senere en dag). Anonymkode: 39d1d...707 1
Gjest Anonym373 Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 2.49): Har en jeg kjenner som gjør det ofte, men blir ikke. Hvorfor gjør noen mennesker sånt? Mener de det eller bare en frase? Hadde jeg ikje ville hadde jeg aldri foreslått noe sånt! Anonymkode: d361f...78f De er idioter , man bør aldri legge planer eller gi løfter når man er høyt opp å har energi , når hverdagen kommer angrer man, man bør også aldri ta opp ting når man er sulten og eller sliten. Jeg skyter ikke sånn ting ut, da sender jeg heller melding sen aktuelt dagen jeg går tur, liker å gå på jobb å vite at det er få ting som henger over meg, få ting jeg må gjøre etterpå😅, letter for meg at det er det eneste gjøremålet og alt annet skjer spontant ( etter energifull måltid😅)
Gjest Anonym373 Skrevet 19. desember 2021 #16 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har en "vennine" som er helt ekstrem på det der! Hvergang vi snakker, enten på meldinger eller tilfeldig møte, så kommer hun med "åå vi bare må møtes før jul" "kan vi ikke ta en kaffe snart, vi har så mye å snakke om" jeg svarer da alltid, jeg er ledig hele uken, hva med tirsdag? og enten så får jeg ikke svar før på onsdagen, eller så skal hun tenke på det. 🙄 Så hører jeg ikke fra henne på et par uker, før det begynner på igjen 🤭 Anonymkode: b2d1c...508 Hadde overdrevet å gjordt det samme , viiii bare må ta en tur til Paris nå etter korona !! Bare må, jeg spander alt!. 1 år går, 2-3år kanskje også🤣 Så hadde jeg skyte det ut igjen , vi bare må reise til Paris! Jeg kan fikse alt , vi bare må! sånn kan du holde på 1-2 ganger i året. Bli en pratmakere du også , å bare le av det selv etterpå.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #17 Skrevet 19. desember 2021 Det er en høflighetsfrase, ikke noe annet. Om du vil treffe andre folk så foreslår du en konkret dato og aktivitet. Da finner du fort ut av hvem som er interessert i å treffes. Anonymkode: 07e7c...dc6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #18 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en høflighetsfrase, ikke noe annet. Om du vil treffe andre folk så foreslår du en konkret dato og aktivitet. Da finner du fort ut av hvem som er interessert i å treffes. Anonymkode: 07e7c...dc6 Skjønner ikke denne høflighetsfraser , hvorfor ikke bare si det var hyggelig å se deg igjen, håper du får en fin jul. eller hyggelig å se deg igjen , fint å høre at dere har bra 🙂 Anonymkode: 93fb6...54c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #19 Skrevet 19. desember 2021 Må være noe tvangspreget med de menneskene som ikke kan ha en normal samtale med folk uten å foreslå å treffes når de selv ikke vil Anonymkode: a62ac...f83
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. desember 2021 #20 Skrevet 19. desember 2021 I de fleste tilfeller er det kun en høflighetsfrase, men det finnes unntak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå