Gå til innhold

Isolasjon små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn med påvist smitte skal jo isoleres. Hva gjør dere med barn under 10 år? Lar de være alene hjemme hele dagen? Serverer mat og drikke utenfor rommet? Lager brått helt nye leggerutiner(uten f.eks lesing på sengekanten ). Bør ikke barn under 10(gjerne eldre ogdå), få nærhet og trøst og omsorg om de er smittet....vår 9-åring er fortsatt engstelig for å få korona,  og vi har informert henne om det hun trenger for å trygge, men fortsatt vil hun trenge oss om hun blir smittet...

Anonymkode: 9a498...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn er mellom 8 og 14, og ingen av de skal isoleres alene om de blir smittet. Jeg er her, med like mye omsorg og klemmer som vanlig. Skulle jeg blir smittet, ja, så blir jeg det. 

Anonymkode: 1a58d...3d7

• Liker 7
Skrevet

Håper du tuller? Barna mine har corona nå. 4 og 8 år. Selvfølgelig ingen forskjell fra om de hadde hatt omgangssyke, influensa, bihulebetennelse, forkjølelse osv. Jeg koser, klemmer, trøster, ligger i samme seng. Noe annet er utenkelig. 

Anonymkode: 85644...7bd

• Liker 10
Skrevet

Hvis 10-åringen min blir smittet, så tenker jeg vi gjør som ved forkjølelse og annen sykdom; vasker hender oftere og lar være å dele glass o.l., men forholder oss ellers som vanlig. (Jeg blir nesten alltid smittet når han er syk da, men trenger ikke å gå aktivt inn for det likevel. 😛 ) Jeg er frisk og vaksinert, så tenker det går bra.

Anonymkode: 19234...347

Skrevet

Mangel på nærhet for barna, er mer skadelig en korona for pappa. Det er så enkelt tenker vi her.

Anonymkode: 0e499...8db

Skrevet

Vi har en fireåring med korona nå. 

Vi har bare konkludert med at smitte er uunngåelig. Barnet har hatt feberdrømmer og stygg hoste på natta. Og har selvfølgelig trengt enormt med nærhet. 

Smitten får bare gå sin gang i familien. Noe annet går ikke. 

Aberet et jo at hvert nye tilfelle restarter 4+7dagers karantenen. Men det får bare være. 😊

Anonymkode: 88846...8df

Skrevet

Man skal isoleres i eget hjem, ikke fra egen familie. 

Anonymkode: b18bf...98e

• Liker 1
Skrevet

Vår gutt på 2,5 fikk påvist korona i dag. Vi gjør alt som vi pleier. Koser, trøster, tørker snørr og tårer. Lillesøster på ett år tar borti han og spiser på alt av leker osv. Så vi tenker bare at vi får bare bli smittet. Å skulle prøve å holde avstand og følge smittevern blir bare enda et stressmoment. Det hadde jeg tenkt uavhengig av alder. Barn trenger nærhet fra foreldrene sine uansett.

Anonymkode: 08bf0...b80

Skrevet

Jeg er innforstått med at blir barna smittet, må vi bare regne med å bli smittet vi også. Jeg tenker at isolasjon av barn, tidligst kan være aktuelt når de er tennåringer. Jo eldre, jo lettere kan det være. Men ikke sikkert alle kan isoleres. 

Jeg tenker at barn under tenåring, ikke er mulig å isoleres. 

Her er barna 2 og 7, så isolasjon er ikke mulig eller aktuelt her. 

Anonymkode: 0eae4...7a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...