Gå til innhold

37 år og prøver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er veldig vanskelig å si.. meg og min mann (begge 26) har prøvd i 2 år, og ingenting skjedd..så det er mye som spiller inn

Anonymkode: ac2c2...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si. Men statistikken for fertilitet begynner jo å dale fra 35 år for kvinnen. 

Anonymkode: b47a0...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Du kan ha mye bedre forutsetninger enn noen som er 10 år yngre enn deg. Nettopp fordi dette er så individuelt. 

Anonymkode: 828ec...636

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig individuelt. Fertiliteten faller mellom 35 og 40, men umulig å si hvor du ligger på det spekteret. Bare å prøve, og søk hjelp om det ikke klaffer etter seks måneder. 

Anonymkode: c5702...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første forsøk denne gangen, jeg var 37 år da spiren satt. Rakk å ha samleie én gang. På mine to eldste brukte vi hhv 4 og 3 pp. Samme barnefar, 3 år yngre enn meg.

Så det kan gå overraskende fort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så tilfeldig fra person til person, og mye som skal klaffe. Med førstemann tok det 7 år, og vi måtte til slutt ha hormonstimulering. Da var jeg 33. Når jeg nærmet meg 38, ble jeg gravid på første forsøk, uten noe ekstra. Så her har det vært stor forskjell. 

Anonymkode: 3fb5b...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke ta lenger tid bare for at man er eldre. Mye tilfeldigheter som skal spille inn.

Vi brukte 13 måneder på å lage barn da vi var 25 år, og 11 måneder da vi var 36 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter sistemann snart, og er 38. Har blitt gravid på første forsøk fire ganger fra jeg var 34. Så jeg har ikke merket noe til nedsatt fertilitet. Anbefaler å bli kjent med syklusen din, det gjør alt enklere.

Anonymkode: 51fd1...bf5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde i flere år med en tidligere partner, uten noen gang å bli gravid.

Da jeg var 37 år, så hadde jeg sex en gang i løpet av eggløsningsperioden med ny samboer, (gikk ikke på prevensjon), og ble gravid. Det var ikke planlagt, og hadde ikke forventet at det skulle skje så fort i den alderen, men ble veldig glad for at det plutselig bare skjedde.

Så  man vet aldri. Lykke til 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...