Gå til innhold

Pusser du tennene hver dag uansett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke gjør det når jeg er hjemme. Pusser de når jeg skal ut. Pusser de aldri om kvelden før jeg legger meg. Men jeg har aldri hatt hull. Tannlegen min sier at bakteriene i spyttet mitt er god mot tennene mine. 

Anonymkode: fd300...c8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pusser tenner to gangerdaglig selv om jeg bare er hjemme.  Får ikke sove hvis jeg ikke pusser tenner og renser huden. 

• Liker 23
Skrevet

Sluttet å gjøre det etter jeg ble psykisk syk. 

Anonymkode: 4e83c...e87

• Liker 1
Gjest BrittEkeberg
Skrevet

Pusser tennene 2-3 ganger hver dag, bruker tanntråd flere ganger hver dag og fluor skyll morgen og kveld. 

Skrevet

Om jeg ikke pusser tenner to ganger og dagen og bruker tanntråd så går det fort att skogen. Vet noen er mer heldige fra naturens side der, men det er viktig å ta vare på tannhelse! 

Anonymkode: 69a46...480

• Liker 7
Skrevet

Pusser tennene to ganger daglig, uten unntak. Elsker følelsen av rene tenner. 

Anonymkode: 559b7...aab

• Liker 8
Skrevet

Hadde aldri klart å sovne uten rene tenner. Pelsfølelse på tenner er ekkelt.
Pusser 2 ganger om dagen uansett hvor jeg er.

Min «ta med» på en øde øye hadde vært tannbørste/-krem😊

Anonymkode: 27179...e18

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg får lett  tannsten på fremsiden av fortennene om jeg ikke pusser dem grundig morgen og kveld. Må også bruke tannpirkere. 

Er veldig sjenerende med tannsten på fremsiden av tennene.  

Endret av SVK
Skrevet

Pusser hver dag uansett. Unntaket er vel etter en alt for fuktig fest, da har det hendt at jeg rett og slett har sovnet fra det. 

Anonymkode: 7e110...9db

• Liker 3
Skrevet

Jeg orker ikke å lukte på min egen dårlige ånde, i allefall ikke med maske over munnen. Pusser og bruker tanntråd hver dag. 

Anonymkode: 0c7e0...206

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Pusser tennene to ganger daglig, uten unntak. Elsker følelsen av rene tenner. 

Anonymkode: 559b7...aab

SÅ enig. Samme her!!:) 

Anonymkode: 19db9...7e8

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en periode tidlig i 20-årene hvor jeg aldri pusset tenner, hverken morgen eller kveld.

Så fikk jeg meg samboer, som krevde at jeg skulle begynne å gjøre det, og nå pusser jeg etter hvert måltid. Har et lite mellomrom mellom to jeksler hvor det alltid setter seg mat, og det får jeg ikke bort uten å pusse.

Anonymkode: 17e46...a05

Skrevet

Pusser 2 ganger om dagen. Men når jeg er deprimert så dropper jeg det.

Anonymkode: e8b61...82f

Skrevet

Alltid. Må faktisk pusse før første videomøte/telefon på hjemmekontoret. Og i dag pusser jeg nok før jeg drar ut på joggetur. Orker ikke kjenne egen morgenånde når jeg snakker/puster. 

Alltid en gang midt på dagen om jeg skal ut døra på ettermiddag/kveld.

Alltid som siste ting før senga. 

Anonymkode: 13123...44b

• Liker 1
Skrevet

Jeg pusser hver morgen og kveld, eneste gangene jeg ikke pusser er om jeg kommer hjem dritings 

Anonymkode: e7f7b...1c2

• Liker 3
Skrevet
BrittEkeberg skrev (7 timer siden):

Pusser tennene 2-3 ganger hver dag, bruker tanntråd flere ganger hver dag og fluor skyll morgen og kveld. 

Hvilken fluor? Rr du fornøyd med den?

Anonymkode: 5fe8d...4ca

Skrevet

Bare om kvelden. Hvis jeg ikke gidder, bruker jeg mellomromsbørste. Synes det er viktigst. 

Anonymkode: 95d73...184

Skrevet

Som regel, ja! Hender det glipper en søndag hvis jeg ikke skal noe, men gjør det om kvelden da.... Har det vært hektisk og man er dausliten så kan det forekomme at man stuper til sengs uten, men det er ikke ofte.

Er midt i 40-årene og har aldri hatt hull. Men tror jeg er heldig med tennene mine altså.

• Liker 1
Skrevet

Pusser tenner morgen og kveld, uten unntak.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvilken fluor? Rr du fornøyd med den?

Anonymkode: 5fe8d...4ca

Ikke meg du siterte, men flux fra apoteket er veldig bra. Min tannlege sier at mange av dem man kjøper i matbutikken kan gi misfargede tenner. 

Anonymkode: 24fd1...fc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...