Gå til innhold

Utendørs julebelysning er den nye måten å signalisere at man har god råd i disse strømpriskrise tider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagt merke til at enkelte som tidligere har hatt mye utendørs julebelysning ikke har noe i år. Mens enkelte koster på og nærmest flombelyser hele hagen (og alle vinduer). Slik får man signalisert at man har mye penger. Sånn tror jeg nok at det er.

Anonymkode: 06ade...5ca

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evt overtenker du noe voldsomt rundt andres motiver. Det er mange som har litt ekstra lys i mørket nå under pandemien. 

Anonymkode: 9845e...43b

• Liker 19
Skrevet

Vi syns strømprisene er høye, men har helt ok råd til det uten at vi svømmer i penger. Har likevel lys rundt inngangspartiet. Betyr ikke at vi har mye penger likevel.

Anonymkode: 63649...7f7

• Liker 3
Skrevet

LED lys koster så å si ingenting å holde i live så jeg er ikke enig. Det er fint at noen tar seg bryet med å pynte for nordmenn tar julen mindre og mindre på alvor syns jeg og det er trist! 

Anonymkode: 25314...67e

• Liker 25
Skrevet

Vår utebelysning går på batterier, så overhodet ikke tilfellet hos oss. Alle naboene våre har også batteridrevet utelys.

Anonymkode: 8a8d5...b22

• Liker 4
Skrevet

Ikke enig. Lysen som brukes i dag, tar veldig lite strøm.

• Liker 4
Skrevet

Eller de er litt for mye inspirert av USA sin måte å pynte på. Av det som koster så er led utelys noe selv de som går på trygd omtrent har råd til. Varm dusj, varm mat på bordet (i middagstid, ikke midt på natten) og oppvarming er heller godene noen ikke trenger å tenke på  kontra andre..

Anonymkode: 6fb9a...7d8

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er ikke julelys som trekker strøm....varmtvann og oppvarming er den største synderen. 

Skrevet

Varmtvann er en av strømslukerene i en bolig - tenker du at de som dusjer hver dag også gjør det for å vise at de har mye penger?

Anonymkode: 12f74...f8b

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Varmtvann er en av strømslukerene i en bolig - tenker du at de som dusjer hver dag også gjør det for å vise at de har mye penger?

Der sier du noe, hvordan skal jeg få demonstrert for naboen at jeg har råd til strømregningen når utelysene går på batteri? Må begynne å dusje med fratrukket gardin. Og åpne vinduet så de hører at vaskemaskinen går samtidig).☺️

(PS - for en rar tråd)

• Liker 6
Skrevet

Ja, jeg tror du har rett. Jeg lar prislappen henge på alle utelysene i tillegg, sånn at alle skal se hvor mye jeg betalte for det. 

Anonymkode: df35b...ba4

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan naboene se at du dusjer?

Anonymkode: 06ade...5ca

Skrevet

Enn at strømbruk skulle bli den nye klassemarkøren da, jeg trodde alltids at det ville være hvem som hadde råd til å gi ungene tannregulering eller ikke....

Skrevet

Neh...

tror heller det er folk som har dårlig råd som elsker å sitte inne å spekulere i at andre driver og "viser seg". Mens de som har ok økonomistyring egentlig ikke har behov for å bevise noe som helst. 

Anonymkode: 06213...c54

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, O.G. said:

Enn at strømbruk skulle bli den nye klassemarkøren da, jeg trodde alltids at det ville være hvem som hadde råd til å gi ungene tannregulering eller ikke....

Mye lettere å se julebelysningen på avstand enn tannreguleringen. Nå kan man riktignok få regulering med julelys, men litt upraktisk hvis de går på strøm 😐 

dc9d499ca50a7a67c95f0229b65f7d73.jpg

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye lettere å se julebelysningen på avstand enn tannreguleringen. Nå kan man riktignok få regulering med julelys, men litt upraktisk hvis de går på strøm 😐 

dc9d499ca50a7a67c95f0229b65f7d73.jpg

Ja, ikke sant.

Skrevet

Jeg vil tro de som har utelys har kontroll på hvor mye strøm det tar, noe går på batteriet også så da går det nok bra. Og det er så fint med så mye lys nå på vinterstid og i jula. Håper det blir værende til våren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 14.03):

Ja, jeg tror du har rett. Jeg lar prislappen henge på alle utelysene i tillegg, sånn at alle skal se hvor mye jeg betalte for det. 

Anonymkode: df35b...ba4

Å, skitt. Mine er fra 2005 og kostet bare 299,- den gangen. 

Anonymkode: 69cc7...0ee

Skrevet

Utrolig harry med mye julebelysning utendørs (og 1412470 stjerner/staker i vinduene). Har noen her i nabolaget som har satt opp diverse lystre og annet crap, figurer og lenker. Man må bare riste på hodet av slikt.

Too much of anything is never a good thing!

Anonymkode: ab487...601

• Liker 1
Skrevet

Mye uvitenhet tror jeg. Var en dame på nyhetene som kun skulle ha julelys på treet på julaften, og ikke før eller etter. Men barna hennes bada hver kveld🤷‍♀️

Anonymkode: 78eb9...c99

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...