Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en baby som nærmer seg 3 måneder gammel. Til nå har babyen lagt seg på likt som meg. Jeg har hørt at 3 mnd er en bra alder å begynne å legge babyen på. Jeg er førstegangsmor og ønsker tips til hvordan en kan gjennomføre dette på best mulig måte for å venne babyen til å legge seg før deg? Foreløpig pleier vi å legge oss i senga rundt 23, jeg ammer babyen liggende til han sovner mellom 23.30-24.00. Så legger jeg meg rolig på motsatt side av dobbeltsenga. Jeg har ikke klart å få babyen til å sove i bedsiden enda. Han sover veldig lett og våkner hvis han blir flyttet på. Alle tips tas i mot med takk 💛

Anonymkode: bf8cf...f85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du merker at babyen begynner å ta kveld til et viss klokkeslett (ikke bare dupp, men sove til det er morgen, med matpauser da), kan du begynne med å legge barnet i sengen i den tiden. Gjør som du pleier å gjøre og så går du ut når babyen sover ordentlig :)

Skrevet

Vi begynte egentlig bare å legge han i senga si på rommet vårt i 19-tiden og oppdaget at han sov lengre, ikke bare duppet men tydelig hadde tatt kvelden 😛 men sønnen vår har alltid akseptert å ligge i egen seng, da. Har dere prøvd å la han duppe i senga si på dagtid, slik at han blir vant til den? :) 

Anonymkode: 03cff...334

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei! Jeg har en baby som nærmer seg 3 måneder gammel. Til nå har babyen lagt seg på likt som meg. Jeg har hørt at 3 mnd er en bra alder å begynne å legge babyen på. Jeg er førstegangsmor og ønsker tips til hvordan en kan gjennomføre dette på best mulig måte for å venne babyen til å legge seg før deg? Foreløpig pleier vi å legge oss i senga rundt 23, jeg ammer babyen liggende til han sovner mellom 23.30-24.00. Så legger jeg meg rolig på motsatt side av dobbeltsenga. Jeg har ikke klart å få babyen til å sove i bedsiden enda. Han sover veldig lett og våkner hvis han blir flyttet på. Alle tips tas i mot med takk 💛

Babyer sover veldig lett de første 2-20-30-45 minuttene. Er i REM søvnfase. Flytt babyen etter den tiden (når du kan løfte armen til baby og den bare «slipper» ned), da er den over i ny søvnsyklus.

Anonymkode: f7059...43f

Skrevet

Lillemini appen har mye gode råd. Det som fungerte her er det som noen skrev over. Flytt når baby er over i sin andre søvnsyklus, altså ca 45 min etter han har sovner. Klarer baby å linke sammen første og andre søvnsyklus med hjelp så er det større sansynlighet for at baby tar natta

Anonymkode: bc7cf...31b

Skrevet

Takker for mange gode tips! Skal prøve dette ☺️
TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...