Gå til innhold

Hvor vanlig er det med larver i melet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang funnet det? 

Anonymkode: 93f67...60e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, aldri funnet noen larver (Eller andre skapninger)  i mel verken hjemme hos meg selv eller andre steder i løpet av de siste førti årene. Heldigvis!   

Skrevet

Da har det stått for lenge... 

Anonymkode: 7a354...184

Skrevet

Aldri opplevd 

Anonymkode: 874ca...49f

Skrevet

Jeg har hatt melbiller ja - det er ikke så uvanlig. Nå har jeg niks og nada av tørrvarer stående i originalemballasje, alt går rett i lufttette krukker og glass

Anonymkode: ee4b0...030

Skrevet

Ville lett ha kaste det melet!

Anonymkode: 113a7...921

Skrevet

Ja fant larver og flyvende møll da jeg lukket opp en ny melpose 

Anonymkode: 86ed9...163

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det har jeg også opplevd en gang, ganske kjedelig.

Skrevet

Jeg har en melpose her som har stått siden forrige jul. uåpnet. vet ikke om jeg tørr å åpne den😅

Anonymkode: ac4c8...cd6

Skrevet

Jeg har. De lå i pakken når jeg åpnet den rett fra butikken. Jeg ringte butikken og sa ifra og dagen etter hadde de fjernet alt av mel fra hyllene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme her.

Jeg har også opplevd at en pakke tørket pasta (dyr og italiensk) var full av krelende melbiller som begynte å krype over hendene mine da jeg var i ferd med å ta pasta ned i det kokende vannet. Har aldri kjøpt pasta av det merket siden.

Anonymkode: d4fb4...db7

Skrevet

Opplevde det med melis en gang. Ingenting levende men var noen biller. Hadde stått åpnet litt for lenge. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da har det stått for lenge... 

Anonymkode: 7a354...184

Det har ikke noe med saken å gjøre. Larver oppstår ikke av seg selv, de må komme fra et sted. Er det melmøll eller melbiller i huset har det ikke noe å si om melet har stått lenge eller kort, så lenge det er mulig for krypene å komme til. 

Jeg har hatt melmøll her, og selv etter at jeg hadde puttet alt av tørrmat i tette bokser og støvsugd og vasket hver krik og krok kom det melmøll flagrende rundt nå og da i flere måneder etterpå. Aner ikke hvor etternølerne hadde gjemt seg, men nå er de i alle fall vekk. :) 

Anonymkode: 88cd4...9b4

• Liker 2
Skrevet

Ofte følger de med fra lageret hos produsenten, transporten eller butikken. Derfor er det viktig å si ifra der man har kjøpt melet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...