Gjest PrikketeGjest Skrevet 13. oktober 2005 #1 Skrevet 13. oktober 2005 Hei alle sammen. Jeg har en føflekk på siden av kinnet som jeg gjerne skulle hatt bort. Legen min sier hun ikke vil ta sjansen på å ta den bort på grunn av at den er i ansiktet (stygge arr osv). Er det noen som vet hvor jeg kan hendvende meg for å få hjelp med dette (jeg bor i nærheten av Oslo), evt noen med erfaringer ? Takk for svar
malicious Skrevet 13. oktober 2005 #2 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg hadde en ganske så stor føflekk som jeg fjernet. Siden den var såpass stor så fikk jeg narkose.. Jeg fjernet den på ullevåll.. Men skulle tro at leger også fjerner slike, med mindre de er for store. hos christianina park klinkk så står føflekker oppført under prislisten, så du kan ta en titt her: http://www.christianiaparkklinikk.no/index...d=9&k=prisliste og send dem en e-post
Smørblomsten Skrevet 13. oktober 2005 #3 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har nettopp fjernet en 'stor' føflekk (2 uker siden). Da valgte (fast-)legen å BRENNE den bort, for da ble det ikke noe stygt arr sa han. Fikk en lokal bedøvelse i form av sprøyte og så luktet det bare brent etterpå Svidd kjøtt! Nå er 'sporet' nesten borte og ny hud har dannet seg.
Tusenfryd Skrevet 13. oktober 2005 #4 Skrevet 13. oktober 2005 Siden du bor i nærhet til Oslo, anbefaler jeg http://www.hudklinikken.no/ Det er privat og koster mer penger enn hos fastlegen, men for skikkelig behandling, hensyn til arr etc så er det verd det. Jeg har alltid fått ordentlig og rask behandling og kommer uten tvil til å bruke dem igjen.
_Anki_ Skrevet 13. oktober 2005 #5 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg var hos fastlegen å fjerna flere føflekker, han valgte å fryse noen bort og skjære noen. De han skar bort har vokst ut igjen, mye vits da ja Og han valgte å ikke sy sårene for da ville det gro finere, joda, nå har jeg et stort stygt arr på brystet. Skal iallefall ikke gjøre sånt hos fastlegen flere gang.
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2005 #6 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg har skjært bort noen hos hudlege, men har fått arr. Men arret er bedre enn å ha en føflekk som kanskje har kreft da Ble sydd og fikk beskjed om å ikke røre den kroppsdelen, og det var ganske vanskelig, var derfor jeg fikk arr... Har og en stor en, men den må jeg ta med kirurgisk inngrep hvis jeg vil fjerne den. Og det vil jeg ikke med mindre den begynner å forandre utseende, for den er er del av meg :rosasmil:
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #7 Skrevet 14. oktober 2005 jeg har fjernet en ved armen/armhulen..snakka først med legen, men hun bestilte time for meg hos en kirurg...han var utrolig lite hyggelig men ble vel greit nok tenker jeg. ikke noe spes vondt hvertfall, får jo bedøvelse...men tror legen også kan gjøre det, men om h*n ikke vil så tror jeg d er kirurger som gjør d..
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #9 Skrevet 14. oktober 2005 Er det noen som vet hvor man kan fjerne føflekker i bergen da? Jeg har nemlig samme problem. Har en føflekk i ansiktet men legen min vil ikke fjerne den fordi den ikke er farlig. (og det kan bli stygt arr istedet)
lillesky Skrevet 14. oktober 2005 #10 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg fjernet et par føflekker hos fastlegen min. Jeg fikk lokalbedøvelse og hun skjærte dem bort. Kjente ingenting! Men arrene er ikke særlig pene...
Tusenfryd Skrevet 15. oktober 2005 #11 Skrevet 15. oktober 2005 ps. arr får du uansett. ← Ikke nødvendigvis. Gjør du det hos profesjonell som også er opptatt av at det skal se pent ut, de brenner bort eller "shaver"/skraper det bort istedenfor å skjære opp, så er ikke det sikkert. det kommer helt an på om det er snakk om føflekk på stilk, hudpolypp, hvor stor den er, hvor på kroppen etc. Jeg har nettopp skrapet bort en diger føflekk på ryggen og etter nesten tre uker er det ikke arr, da "operasjonssåret" var som et skrubbsår. Ja, det kan godt hende den kommer tilbake om noen år, men jeg slapp å skjære den ut, og sy og da få arr etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2005 #12 Skrevet 15. oktober 2005 Ikke nødvendigvis. Gjør du det hos profesjonell som også er opptatt av at det skal se pent ut, de brenner bort eller "shaver"/skraper det bort istedenfor å skjære opp, så er ikke det sikkert. det kommer helt an på om det er snakk om føflekk på stilk, hudpolypp, hvor stor den er, hvor på kroppen etc. Jeg har nettopp skrapet bort en diger føflekk på ryggen og etter nesten tre uker er det ikke arr, da "operasjonssåret" var som et skrubbsår. Ja, det kan godt hende den kommer tilbake om noen år, men jeg slapp å skjære den ut, og sy og da få arr etterpå. ← Hvor gjorde du dette, og hvor mye kostet det?
Tusenfryd Skrevet 15. oktober 2005 #13 Skrevet 15. oktober 2005 Som nevnt tidligere i tråden, bruker jeg Hudklinikken. Du finner link lenger opp. Jeg betalte ca 900,- men priser finner du på nettsiden deres.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #14 Skrevet 16. oktober 2005 Interessant tråd, jeg har en stor klump av en fåflekk på ca 1cm diameter på det ene låret, rett ved magen, som jeg vil ha vekk. Den har vært der hele livet og alltid vært så stor at søsteren og broren min pleide å "mobbe" meg for det, så den kan vel umulig være ondartet, men vekk skal den. Lurer litt nå på hvordan jeg vil ta den vekk. Har sett priser hos klinikker på alt fra 700 til 1200kr. Men hva koster det hos fastlegen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå