AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Vurderer å kutte ut eneste familie jeg har her i nærheten. Altså slette de fra fb og snap, fordi de har ikke respondert når jeg har tatt kontakt. Nå er det snart jul og de vet jeg er alene i år, men hører ikke fra dem. Dette er en tante som sier hun er "glad i meg" men at "de har sine egne venner" Da tenker jeg egentlig at de ikke bryr seg og at det bare er pjatt. Har tatt kontakt, og tanten svarte på telefon, men virket merkelig. Virker som hun mener at jeg er følsom fordi folk "ikke liker meg" Vet ikke helt hvem hun mente, men at det gjaldt veninnene til en av hennes døtre og at disse jentene har sagt de ikke liker meg. Det bryr jeg meg ikke om da jeg ikke likte dem heller. 😂 men min tante mente at jeg ble lei meg. Og virket som de snakket mye om dette. Hun hadde ringt rundt til familie og sagt at disse ikke likte meg. Jeg er alene uten familie i området og lurer på å bare slette de fra fb om jeg ikke hører noe over jul. For jeg tenker at om det var en av dem som var alene, og jeg som hadde hatt familie, så hadde jeg tatt kontakt med dem. Men de har ghosta meg i 3 år, og da tenker jeg at det ikke er noe vits å prøve mer. Hva hadde du gjort? Jeg har ikke annen familie her. Anonymkode: 9b428...f32
Gjest Lillyy Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 Synes det virker litt drastisk å slette dem fra sosiale media, men du kan jo la være å ta kontakt med dem? Når de ikke gir noe tilbake er det ikke så enkelt… ❤️
Tatja Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 (endret) Det er vanskelig, det der. Noen ganger har folk sine egne problemer, og nok med seg selv, som kan gjøre at de ikke holder kontakten. Andre ganger, bryr de seg rett og slett ikke nok. Vanskelig å si hva det er, i ditt tilfelle. Tror uansett jeg ville prøvd å styrke andre relasjoner, for de du har, gir tydeligvis ikke det du trenger. Men ville ikke brutt med dem, i din situasjon. Endret 17. desember 2021 av Tatja
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 Jeg la de til på snap for 3 år siden, har ikke fàtt en eneste snap elelr svar der, så ikke vits å ha dem der ihvertfall. Kansje jeg er litt skuffet og såret og at jeg vil ta avstand. Vil jo ikke være rundt folk som ikke vil ha meg der. Anonymkode: 9b428...f32
SoWhat? Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Når noen vil kutte ut andre, som fks familie, så tenk alltid godt over hvorfor du vil. Hvis det er fordi du er såret, og vil det for å "straffe" dem, så kan det svi mer i lengden at de ikke bryr seg. Vet om både døtre, mødre og venninner som har gått på den smellen. "De ble ikke lei seg en gang" "De brydde seg ikke en gang" Andre ganger kan det være helt ok, om det er gjennomtenkt. Jeg er ikke for å kutte folk ut fra livet, men iblant kan det være nødvendig. Folk som stadig oppfører seg dårlig mot en, har en sjelden nytte av på noen måte. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 Hvor langt er det til annen familie? Kan du ikke reise til dem? Anonymkode: cf902...0f4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 SoWhat? skrev (3 timer siden): Når noen vil kutte ut andre, som fks familie, så tenk alltid godt over hvorfor du vil. Hvis det er fordi du er såret, og vil det for å "straffe" dem, så kan det svi mer i lengden at de ikke bryr seg. Vet om både døtre, mødre og venninner som har gått på den smellen. "De ble ikke lei seg en gang" "De brydde seg ikke en gang" Andre ganger kan det være helt ok, om det er gjennomtenkt. Jeg er ikke for å kutte folk ut fra livet, men iblant kan det være nødvendig. Folk som stadig oppfører seg dårlig mot en, har en sjelden nytte av på noen måte. Ja, enig i det. Jeg tviler på at de bryr seg, fordi de vil jo ikke ha meg på besøk eller treffe meg. Men når jeg tenker etter så er de egentlig ikke koslig å treffe. De skulle ha middagselskap sist, og da måtte jeg dra, fordi det var flere som skulle komme. Det ble så mange med meg (mennene til kusinene mine skulle komme). Tante ville ikke ha meg der. Og jeg måtte dra fordi det hadde blitt for mye med meg der. Forstår jo at det ikke passer men jeg er en liten dame liksom. Det er så mye baksnakking også, mellom denne tanten og søsteren deres. Og føler at de ikke forteller meg om det eller er ærlige med meg. Feks om jeg treffer en person som den ene søsteren kjenner, så soer hun at hun har hørt så mye om meg. Men ikke med et smil eller på en god måte. Absolutt ikke. Æsj.. Anonymkode: 9b428...f32 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor langt er det til annen familie? Kan du ikke reise til dem? Anonymkode: cf902...0f4 8 timer m bil. Anonymkode: 9b428...f32
SoWhat? Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, enig i det. Jeg tviler på at de bryr seg, fordi de vil jo ikke ha meg på besøk eller treffe meg. Men når jeg tenker etter så er de egentlig ikke koslig å treffe. De skulle ha middagselskap sist, og da måtte jeg dra, fordi det var flere som skulle komme. Det ble så mange med meg (mennene til kusinene mine skulle komme). Tante ville ikke ha meg der. Og jeg måtte dra fordi det hadde blitt for mye med meg der. Forstår jo at det ikke passer men jeg er en liten dame liksom. Det er så mye baksnakking også, mellom denne tanten og søsteren deres. Og føler at de ikke forteller meg om det eller er ærlige med meg. Feks om jeg treffer en person som den ene søsteren kjenner, så soer hun at hun har hørt så mye om meg. Men ikke med et smil eller på en god måte. Absolutt ikke. Æsj.. Anonymkode: 9b428...f32 De menneskene kan du trygt ikke ha mer med å gjøre. De behandler deg dårlig. For noen folk. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 SoWhat? skrev (3 minutter siden): De menneskene kan du trygt ikke ha mer med å gjøre. De behandler deg dårlig. For noen folk. Jeg har jo vokst opp med de. Tante har kjent meg i 40 år. Men viser meg vekk fordi det blir en person for mye til middag. Ja jeg tror du har rett. Men det gjör vondt fordi jeg er glad i dem, for meg er de familie men for dem så må jeg knapt være bra nok til å være bekjent. Hvertfall ikke venn. Anonymkode: 9b428...f32 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 23.06): Jeg la de til på snap for 3 år siden, har ikke fàtt en eneste snap elelr svar der, så ikke vits å ha dem der ihvertfall. Kansje jeg er litt skuffet og såret og at jeg vil ta avstand. Vil jo ikke være rundt folk som ikke vil ha meg der. Anonymkode: 9b428...f32 Forstår deg godt. Jeg hadde nok konfrontert de samt sett svaret og eventuelt slettet de! Anonymkode: 98893...ec6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #12 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, enig i det. Jeg tviler på at de bryr seg, fordi de vil jo ikke ha meg på besøk eller treffe meg. Men når jeg tenker etter så er de egentlig ikke koslig å treffe. De skulle ha middagselskap sist, og da måtte jeg dra, fordi det var flere som skulle komme. Det ble så mange med meg (mennene til kusinene mine skulle komme). Tante ville ikke ha meg der. Og jeg måtte dra fordi det hadde blitt for mye med meg der. Forstår jo at det ikke passer men jeg er en liten dame liksom. Det er så mye baksnakking også, mellom denne tanten og søsteren deres. Og føler at de ikke forteller meg om det eller er ærlige med meg. Feks om jeg treffer en person som den ene søsteren kjenner, så soer hun at hun har hørt så mye om meg. Men ikke med et smil eller på en god måte. Absolutt ikke. Æsj.. Anonymkode: 9b428...f32 Hva faen? Du måtte dra.. Her hadde jeg sagt ifra og tatt farvel! Blokkert de og slettet de fra alt. For noen ekle mennesker! Anonymkode: 98893...ec6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #13 Skrevet 18. desember 2021 Har du gjort noe i fortiden? Noe som har såret dem? Det er nok ikke grunnløst at de støter deg bort. Vil du ikke se det eller forstår du faktisk ikke hvorfor? Lyver du ofte? Forteller du historier som ikke henger helt sammen med virkeligheten? Spør du om å låne penger og ikke betaler tilbake? Er du på noen måte en belastning på familien? Anonymkode: 1479e...598
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 Jeg kan skjønne litt hva du føler. Jeg har også familie som jeg føler er min nære familie, men som viste seg å ikke like meg. Og som blokkerte meg i alle kanaler uten en forklaring eller et ord. Det var vondt en stund, men ikke nå lenger. Måtte bare snu litt om på tankegangen. Nå går det fint. Du trenger ikke blokkere. Bare jobb med egen tankegang. De bryr seg ikke, og du bør bruke tid og energi på finne noen som gjør det. Anonymkode: f4653...4d5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå