Sommer2464 Skrevet 16. januar 2022 #21 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 22.22): Koronapandemien har snart vart i 2 år, men allikevel har ikke sykdommen blitt noe som helst mildere. Tidligere pandemier som har satt hele verden på hodet har kun vart i ca. 1-2 år dersom svartedauden og HIV/AIDS unntas. Spanskesyken for 100 år siden varte i ca. 2 år mens svineinfluensaen for 10 år siden varte i ca. 1 år. Men sånn ser det dessverre ikke ut for koronapandemien. Viruset muterer den gærne veien. Når et virus muterer så skal den mutere til varianter som gir mildere og mildere sykdom for hver mutasjon, det er nemlig sånn en pandemi dør ut. Men koronaviruset ser ut til å fortsatt gi like kraftig sykdom som før etter dets mutasjoner. Dette gjør at det er en kjempestor sjanse for at denne pandemien vil vare 100 år, og kanskje lenger. Vi må leve med en pandemi over oss for resten av vårt liv. Så vi kan mest sannsynlig si takk og farvel til den normale hverdagen uten testing, munnbind og restriksjoner for evig og alltid. Dessverre. Anonymkode: 96198...2c2 Huff goodbye world jeg har ikke noe håp igjen når det gjelder korona. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikitaspin Skrevet 16. januar 2022 #22 Del Skrevet 16. januar 2022 Vi får en immunitet med vaksiner og smitte, korona blir som et influensavirus. Spania åpner jo sakte allerede for normalitet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbalala Skrevet 16. januar 2022 #23 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 22.22): Koronapandemien har snart vart i 2 år, men allikevel har ikke sykdommen blitt noe som helst mildere. This did not age well. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delias Skrevet 16. januar 2022 #24 Del Skrevet 16. januar 2022 Nå skal jeg på ingen måte sammenligne ebola og korona egentlig, men vil bare nevne at ebola var ekstremt smittsomt og dødsfarlig på visse områder og land. De greide til slutt å få en ende på det, så vi burde også ha håp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 16. januar 2022 #25 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 22.34): Alle dere optimister som tror at pandemien er over i løpet av våren neste år, sorry for at jeg er nødt til å ødelegge optimismen deres. Koronapandemien vil mest sannsynlig vare i minst 100 år, det har ny forskning vist, har jeg lest et sted. Anonymkode: 96198...2c2 "det har ny forskning vist, har jeg lest et sted." Ok....... Blir vel omtrent som forkjølelses- og influensapandemiene da, som har vart så langt tilbake som noen kan huske. Man klate jo fint å leve med dem. Hvorfor må man gå helt av skaftet nå da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 16. januar 2022 #26 Del Skrevet 16. januar 2022 Det gjelder å skjønne forskjellen på pandemi og eksistensen av et virus eller en bakterie. Koronaviruset kommer sikkert til å leve i mange år. Det er ikke det samme som at det kommer til å være en pandemi like lenge. Pestbakterien (svartedauden) finnes jo ennå, folk blir smitta av det hver eneste år. Det er likevel ingen pandemi lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 16. januar 2022 #27 Del Skrevet 16. januar 2022 Jeg tenker det er en god grunn til at kinesiske myndigheter har valgt å ha en nulltoleranse for smitte, selv om det sikkert koster masse penger og fører til masse problemer med en så stor befolkning. Tiden får vise. Akkurat dette viruset trenger jo ikke bli mildere, for det smitter jo ofte FØR man får symptomer. Da er det jo ett fett om verten blir dødssyk etterpå... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 16. januar 2022 #28 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 22.22): Koronapandemien har snart vart i 2 år, men allikevel har ikke sykdommen blitt noe som helst mildere. Tidligere pandemier som har satt hele verden på hodet har kun vart i ca. 1-2 år dersom svartedauden og HIV/AIDS unntas. Spanskesyken for 100 år siden varte i ca. 2 år mens svineinfluensaen for 10 år siden varte i ca. 1 år. Men sånn ser det dessverre ikke ut for koronapandemien. Viruset muterer den gærne veien. Når et virus muterer så skal den mutere til varianter som gir mildere og mildere sykdom for hver mutasjon, det er nemlig sånn en pandemi dør ut. Men koronaviruset ser ut til å fortsatt gi like kraftig sykdom som før etter dets mutasjoner. Dette gjør at det er en kjempestor sjanse for at denne pandemien vil vare 100 år, og kanskje lenger. Vi må leve med en pandemi over oss for resten av vårt liv. Så vi kan mest sannsynlig si takk og farvel til den normale hverdagen uten testing, munnbind og restriksjoner for evig og alltid. Dessverre. Anonymkode: 96198...2c2 Hvor har du dette i fra? Viruset ser da ut til å mutere til mildere varianter. Det blir derimot mer smittsomt, noe som er helt normalt. Viruset kommer alltid til å være rundt oss men på den måten at vi kan leve med det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 17. januar 2022 #29 Del Skrevet 17. januar 2022 😭😭😭😭😭😭 Jeg som ville dra til syden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 17. januar 2022 #30 Del Skrevet 17. januar 2022 Nå er det jo mange som er vaksinert 3 ganger, og som har hatt delta for 1-3 mnd siden som nå har fått omicron 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jhaawk Skrevet 17. januar 2022 #31 Del Skrevet 17. januar 2022 (endret) delias skrev (På 16.1.2022 den 14.01): Nå skal jeg på ingen måte sammenligne ebola og korona egentlig, men vil bare nevne at ebola var ekstremt smittsomt og dødsfarlig på visse områder og land. De greide til slutt å få en ende på det, så vi burde også ha håp. Jeg mener de tok i bruk anti-virale midler mot Ebola. Det er er synd at Norge har forpliktet seg til kun å vaksinere hele befolkningen utallige ganger og ikke vil gi anti-virale legemidler. Det er ikke slik at jeg har funnet på begrepet anti-virale legemidler. Tenk at dette faktisk allerede er oppfunnet og eksisterer faktisk. Endret 17. januar 2022 av Jhaawk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 17. januar 2022 #32 Del Skrevet 17. januar 2022 Ryddet for latterliggjøringer og brudd på rommets retningslinjer. I tillegg er tråden ryddet for siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 17. januar 2022 #33 Del Skrevet 17. januar 2022 (endret) Av de 20 dødeligste pandemiene i historian så varte 9 av dem i mer enn 2 år. Covid 19 pandemien er nå den 5 dødeligste pandemien i historien. bare Svartedauden, Spanskesyken, den justinske pesten og HIV/Aids er foran den. den vil nok aldri ta igjen de tre store, men den kan nok gå forbi HIV/Aids når det kommer til dødsfall. Så vit jeg vet er det bare en pandemi i historien som har vart i 100 år eller over 100 år, og det er den tredje pest epidemien som varte fra 1855 til 1960. Endret 17. januar 2022 av Balian d'Ibelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 17. januar 2022 #34 Del Skrevet 17. januar 2022 Callisto83 skrev (På 16.1.2022 den 18.30): Jeg tenker det er en god grunn til at kinesiske myndigheter har valgt å ha en nulltoleranse for smitte, selv om det sikkert koster masse penger og fører til masse problemer med en så stor befolkning. Tiden får vise. Akkurat dette viruset trenger jo ikke bli mildere, for det smitter jo ofte FØR man får symptomer. Da er det jo ett fett om verten blir dødssyk etterpå... dette er egentlig det eneste store spørsmålet som står igjen nå, hvorfor agerer Kina slik, når hele resten av verden ser annerledes på det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 17. januar 2022 #35 Del Skrevet 17. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (47 minutter siden): Av de 20 dødeligste pandemiene i historian så varte 9 av dem i mer enn 2 år. Covid 19 pandemien er nå den 5 dødeligste pandemien i historien. bare Svartedauden, Spanskesyken, den justinske pesten og HIV/Aids er foran den. den vil nok aldri ta igjen de tre store, men den kan nok gå forbi HIV/Aids når det kommer til dødsfall. Så vit jeg vet er det bare en pandemi i historien som har vart i 100 år eller over 100 år, og det er den tredje pest epidemien som varte fra 1855 til 1960. Nå ble det vel hverken bedrevet PCR-testing eller gitt utstrakt statsstøtte til sykehus under svartedauden, spanskesyken eller den justitianske pesten så tallene er nok ikke direkte sammenlignbare. Ellers er jeg litt overrasket over at en sykdom som er såpass enkel å forebygge som AIDS overgår en luftveissykdom, men det er kanskje testing og statsstøtte med i bildet der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg