Gå til innhold

Forsikring via jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Hva er reglene for hvem som får utbetalt livsforsikring, når en er forsikret i jobben? Hvordan fungerer det med samboerskap uten kontrakt i denne sammenhengen? Må man være registrerte samboere for å få dette, eller må man være gift også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

registret samboere ja.. i 2 år trur jeg også det er..

stod noe slikt om det i sambo sin..

Gjest Varg-Menja
Skrevet
registret samboere ja.. i 2 år trur jeg også det er..

stod noe slikt om det i sambo sin..

At man må ha vært registrerte med samboerkontrakt i to år før man kan få det, eller at man har bodd på samme adresse i to år?

Skrevet

at man har bodt på samme registrete adresse i 2 år

samboerkontakten vår har vi jo ikke registret noe spesielt sted så..(banken har jo et eks.. men de har neppe registret den)

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg ville ha registrert en samboerkontrakt så snart som mulig. Mange kan bo på samme bostedsadresse, for eksempel i et hus med samme husnummer. Ikke alle ar f.eks. 17 a, b osv.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
at man har bodt på samme registrete adresse i 2 år

Det var det jeg håpet på. :) Men vurderer kontrakt uansett.

Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg, men hva er "reigstrert samboer"? Det finnes ikke noe samboer-register såvidt jeg vet.

"Registrere samboerkontrakt", hvor skulle man evt gjøre det?

Til det egentlige spørsmålet:

Man begunstiger noen når det gjelder forsikringer. Jeg og samboeren har varslet våre forsikringsselskap (via jobben) at vi begunstiger hverandre. Da står det på forsikringspapiret som kommer en gang i året at jeg har oppnevnt samboeren min som begunstiget. Altså han skal ha forsikringsutbetalingen om jeg dør.

Hilsen kontraktfestet samboer

Skrevet

Kan tilføye at livsforsikringsutbetalinger følger arverekka. Mine barn får 2/3 av det jeg etterlater meg, resten - den frie tredjedelen - har jeg testamentert til min samboer, i tillegg altså begunstiget han på livsforsikringen (men er ikke sikker på at han får hele summen, tror nok han må dele med barna).

Kontraktfestet samboer

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Kan tilføye at livsforsikringsutbetalinger følger arverekka.

Ok, det skulle vel svare på det meste. Takk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...