Gjest Varg-Menja Skrevet 13. oktober 2005 #1 Skrevet 13. oktober 2005 Hva er reglene for hvem som får utbetalt livsforsikring, når en er forsikret i jobben? Hvordan fungerer det med samboerskap uten kontrakt i denne sammenhengen? Må man være registrerte samboere for å få dette, eller må man være gift også?
Pasha Skrevet 15. oktober 2005 #2 Skrevet 15. oktober 2005 registret samboere ja.. i 2 år trur jeg også det er.. stod noe slikt om det i sambo sin..
Gjest Varg-Menja Skrevet 15. oktober 2005 #3 Skrevet 15. oktober 2005 registret samboere ja.. i 2 år trur jeg også det er.. stod noe slikt om det i sambo sin.. ← At man må ha vært registrerte med samboerkontrakt i to år før man kan få det, eller at man har bodd på samme adresse i to år?
Pasha Skrevet 15. oktober 2005 #4 Skrevet 15. oktober 2005 at man har bodt på samme registrete adresse i 2 år samboerkontakten vår har vi jo ikke registret noe spesielt sted så..(banken har jo et eks.. men de har neppe registret den)
Gjest Violetta Skrevet 15. oktober 2005 #5 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg ville ha registrert en samboerkontrakt så snart som mulig. Mange kan bo på samme bostedsadresse, for eksempel i et hus med samme husnummer. Ikke alle ar f.eks. 17 a, b osv.
Gjest Varg-Menja Skrevet 15. oktober 2005 #6 Skrevet 15. oktober 2005 at man har bodt på samme registrete adresse i 2 år ← Det var det jeg håpet på. Men vurderer kontrakt uansett.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #7 Skrevet 17. oktober 2005 Unnskyld at jeg blander meg, men hva er "reigstrert samboer"? Det finnes ikke noe samboer-register såvidt jeg vet. "Registrere samboerkontrakt", hvor skulle man evt gjøre det? Til det egentlige spørsmålet: Man begunstiger noen når det gjelder forsikringer. Jeg og samboeren har varslet våre forsikringsselskap (via jobben) at vi begunstiger hverandre. Da står det på forsikringspapiret som kommer en gang i året at jeg har oppnevnt samboeren min som begunstiget. Altså han skal ha forsikringsutbetalingen om jeg dør. Hilsen kontraktfestet samboer
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #8 Skrevet 17. oktober 2005 Kan tilføye at livsforsikringsutbetalinger følger arverekka. Mine barn får 2/3 av det jeg etterlater meg, resten - den frie tredjedelen - har jeg testamentert til min samboer, i tillegg altså begunstiget han på livsforsikringen (men er ikke sikker på at han får hele summen, tror nok han må dele med barna). Kontraktfestet samboer
Gjest Varg-Menja Skrevet 17. oktober 2005 #9 Skrevet 17. oktober 2005 Kan tilføye at livsforsikringsutbetalinger følger arverekka. ← Ok, det skulle vel svare på det meste. Takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå