Scarlet Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Har tenkt mye på i det siste at livet mitt ikke gir meg noe. Livet føles så meningsløst. Det er så kjedelig. Det er mye jeg savner. Ser på folk som legger ut bilder og videoer i sosiale medier og det ser ut som at livet deres har innhold. At de virkelig lever. Jeg vet jo at man ikke kan basere det lille noen viser som hele livet deres. Likevel. Det får det meg til å savne det å ha venner, det å finne på noe hver dag, å føle at dagen har innhold. For tiden så består dagene av å sove, se på netflix og delvis jobb og gå turer de dagene jeg klarer. Ellers så er det bare meningsløst. Mer eller mindre den samme dagen om igjen og om igjen. Noen som føler på det samme eller har noen råd til hvordan komme ut av dette? 8
Gjest Wrightandrong Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 Jeg for min del kan identifisere meg mye, med det du beskriver i ditt hovedinnlegg. Det er absolutt ikke noe trivelig når man føler at livet butter imot. En hverdag uten det sosiale påfyllet man kanskje ønsker, med påfølgende sjelelig smerte, kan gjøre selv de sterkeste mennesker dypt fortvilte. Hvis du ønsker og føler behov, kan du godt ta kontakt via PM. Det hadde vært hyggelig å kunne slå av en prat.
Gjest Lillyy Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 Tror nok maaange føler på dette, selv om det kan være litt tabu å prate om det i det virkelige liv. Jeg kjenner meg i hvertfall igjen! Jeg fikk barn tidligere i år, og det kan høres klisje ut men da fikk livet en ny mening men nå savner jeg jo også friheten med å være barnløs, kunne gjøre absolutt hva man vil og sove hele dagen. Så blir man noen gang helt fornøyd? Tror bare man må finne ut hva man virkelig liker, og ikke hva samfunnet glorifiserer. Det kan jo ta tid! Og det er ekstra vanskelig med restriksjonene i disse tider. Håper du finner noe som gir mening ❤️
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 Livet er ingenting annet enn en jævelig bratt oppoverbakke som aaaaaaaaldri tar slutt. Noen steder er det isglatt, men man ser det ikke før det er for sent, og man glir ned ned ned. Ofte slår man seg også kraftig når man faller. Hater livet. Anonymkode: 98385...dcd 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har lært at man må bli sin egen venn, og dra ut på ting alene innemellom - slik at man ikke bare blir sittende i sin egen boble hjemme. Bli uavhengig av andres selskap. Dra ut på sosiale arrangementer, ta en øl eller en kafe helt alene etc. Det gjør jeg ofte, selv om jeg har mange venner. Som person er jeg veldig rastløs, så jeg klarer ikke å sitte inne hele tiden. Og det er ikke alltid venner har tid til å møtes. Da tar jeg turen alene. Forstår selvsagt at du synes det er sårt å sitte inne og se på Netflix, sove, jobbe og gå turer - mens du ser at andre har det gøy. Anonymkode: d1245...f90 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 Scarlet skrev (13 timer siden): Har tenkt mye på i det siste at livet mitt ikke gir meg noe. Livet føles så meningsløst. Det er så kjedelig. Det er mye jeg savner. Ser på folk som legger ut bilder og videoer i sosiale medier og det ser ut som at livet deres har innhold. At de virkelig lever. Jeg vet jo at man ikke kan basere det lille noen viser som hele livet deres. Likevel. Det får det meg til å savne det å ha venner, det å finne på noe hver dag, å føle at dagen har innhold. For tiden så består dagene av å sove, se på netflix og delvis jobb og gå turer de dagene jeg klarer. Ellers så er det bare meningsløst. Mer eller mindre den samme dagen om igjen og om igjen. Noen som føler på det samme eller har noen råd til hvordan komme ut av dette? Pssss: sosiale medier er FAKE kjære deg! Alle legger kun ut de fineste bildene og høydepunkter . Ikke la deg lure. Du må se igjennom dette. Livet skal være litt kjedelig og meningsløst av og til hvis det er noen trøst . Ellers setter du ikke pris på når det er bedre Slapp av og slutt å sammenligne deg med andre. Hva liker DU og hva vil DU? Gjør mer av det.. så ordner ting seg etterhvert. Anonymkode: 766e9...324 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 Sett deg ett nytt mål da..kan være hva son helst egentlig. Og jobb mot det. Bare du kan endre dette. Gjør ting du ellers ikke ville ha gjort. Nye opplevelser Anonymkode: 766e9...324
SnartMammaLykke Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 (endret) Scarlet skrev (17 timer siden): Har tenkt mye på i det siste at livet mitt ikke gir meg noe. Livet føles så meningsløst. Det er så kjedelig. Det er mye jeg savner. Ser på folk som legger ut bilder og videoer i sosiale medier og det ser ut som at livet deres har innhold. At de virkelig lever. Jeg vet jo at man ikke kan basere det lille noen viser som hele livet deres. Likevel. Det får det meg til å savne det å ha venner, det å finne på noe hver dag, å føle at dagen har innhold. For tiden så består dagene av å sove, se på netflix og delvis jobb og gå turer de dagene jeg klarer. Ellers så er det bare meningsløst. Mer eller mindre den samme dagen om igjen og om igjen. Noen som føler på det samme eller har noen råd til hvordan komme ut av dette? Sender deg en klem❤️ Jeg har trua på deg! Et tips, hva med å ta noen dager pause fra sosiale medier og heller fokusere bare på deg selv. Jeg har selv gjort dette, og for meg funket det helt sykt. Du er verdt noe og du fortjener kjærlighet du også. Jeg ville ha styrket selvtilliten ved å se meg selv i speilet hver dag å si høyt «jeg er bra nok, og jeg er fantastisk samt fortjener noe virkelig bra»❤️ Til slutt vil du få litt bedre selvtilitt og du vil tørre mer, samt våge mer. Hva med å prøve nettdating etter jul om restriksjoner osv tillater det? Det er lov å prøve samt feile og plutselig sier det full klaff! Venner kommer å går, og det er veldig få venner som virkelig er ekte venner. Tro meg! Jeg har mistet alle, og har bare ei igjen. Hun har jeg kjente helt siden barneskolen og hun har vært der for meg så å si hele veien men vi har hatt våre utfordringer vi også! Sosiale medier kan lure oss! Mange som legger ut vil så gjerne utgi seg for å være spennende og «perfekt» men de er det så langt i fra på alle måter i virkeligheten. Ofte er de som legger ut mest om livene sine samt higer etter oppmerksomhet de som sliter mest fordi de vil så gjerne ha bekreftelse og oppmeksomhet hele tiden. Ikke alltid, men noen gjelder dette for. Ok, om noen har mer spennende liv så bra for dem men du er ikke mindre verdt fordi! Hva med å dyrk dine hobbyer, finn deg nye venner eller begynn med noe helt nytt. Har du heller som ikke gir deg noe eller som behandler deg som dritt så kutt de ut med en gang å aldri se deg tilbake! Skaff deg nye eller lær deg å trives i eget selskap. Begynn å utforske deg selv, å jeg er helt sikker på at du finner mye spennende ved ditt liv på nyåret🤩❤️ God jul og riktig godt nytt år! Du er verdt mye😃❤️ Endret 18. desember 2021 av SnartMammaLykke 2
Gjest supernova_87 Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 Sender deg masse varme tanker! Det suger å ha det sånn du beskriver. ❤ Mitt tips er å jobbe målrettet med det. Definer hva alt dette du savner er. Konkretiser, og jobb for å få oppleve det. Jeg kan kjenne meg igjen I følelsen du beskriver. Og jeg har innsett at for meg er det mer en følelse som bor I MEG. At selv når jeg gjør de tingene instagram viser så er jeg ikke lykkelig eller glad. Jeg føler meg fremdeles ensom. Dermed er det ikke tingene og aktivitetene som mangler men noe som er litt "ødelagt" inni meg. Men ved å ha konkretisert hva jeg savnet kan jeg si "nei nå R så gjør du jo faktisk x og y". For å realitetsorientere meg selv litt. Synes også det er veldig fint at du setter ord på det. Først med å se en utfordring kan man jobbe med den! Når det gjelder å få flere venner: det er kjempevanskelig i voksen alder! Men mulig. Mye handler om å ha et åpent ytre, by på seg selv, være interessert. Jeg tror mye handler om å ha et godt liv selv, og det vil lyse ut så andre vil få lyst å henge med deg. Har du kanskje noen bekjente du kan invitere til å gå tur en dag og bli litt bedre kjent?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 Life Sucks! Then you die. Anonymkode: 44ea5...ae8
Lina.333 Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 On 12/17/2021 at 8:49 PM, Scarlet said: Har tenkt mye på i det siste at livet mitt ikke gir meg noe. Livet føles så meningsløst. Det er så kjedelig. Det er mye jeg savner. Ser på folk som legger ut bilder og videoer i sosiale medier og det ser ut som at livet deres har innhold. At de virkelig lever. Jeg vet jo at man ikke kan basere det lille noen viser som hele livet deres. Likevel. Det får det meg til å savne det å ha venner, det å finne på noe hver dag, å føle at dagen har innhold. For tiden så består dagene av å sove, se på netflix og delvis jobb og gå turer de dagene jeg klarer. Ellers så er det bare meningsløst. Mer eller mindre den samme dagen om igjen og om igjen. Noen som føler på det samme eller har noen råd til hvordan komme ut av dette? "Your trash is someone's treasure" Noen ganger kan det hjelpe å se det fra et annet perspektiv ; du er så priviligert som får se på netflix, har jobb og kan sove så mye som du vil ! Så har du også aktive dager hvor du går på tur ! ... Change your mindset !
Scarlet Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #12 Skrevet 20. desember 2021 (endret) Tusen takk for svar alle sammen, setter pris på at dere tar dere tid til det. Det er fint å vite at man ikke er alene til dere som kjenner dere igjen. Samtidig litt leit å høre. Og takk til dere som har gitt gode råd, skal forsøke følge dem fremover. Endret 20. desember 2021 av Scarlet
Gjest ABM Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 Scarlet skrev (På 17.12.2021 den 20.49): Har tenkt mye på i det siste at livet mitt ikke gir meg noe. Livet føles så meningsløst. Det er så kjedelig. Det er mye jeg savner. Ser på folk som legger ut bilder og videoer i sosiale medier og det ser ut som at livet deres har innhold. At de virkelig lever. Jeg vet jo at man ikke kan basere det lille noen viser som hele livet deres. Likevel. Det får det meg til å savne det å ha venner, det å finne på noe hver dag, å føle at dagen har innhold. For tiden så består dagene av å sove, se på netflix og delvis jobb og gå turer de dagene jeg klarer. Ellers så er det bare meningsløst. Mer eller mindre den samme dagen om igjen og om igjen. Noen som føler på det samme eller har noen råd til hvordan komme ut av dette? Slutt å tro på glansbildet folk tegner av seg selv på sosiale medier...Og alle sliter med noe..alle du ville byttet liv med iallefall.. Vis meg et menneske som ikke sliter med en eneste ting så skal jeg vise deg en person uten empati...intelligens og selvinnsikt ... Og vil du endre livet ditt er faktisk du den eneste som kan gjøre akkurat det...Bare å sette igang med ett skritt om gangen
Entern Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 Scarlet skrev (15 minutter siden): Tusen takk for svar alle sammen, setter pris på at dere tar dere tid til det. Det er fint å vite at man ikke er alene til dere som kjenner dere igjen. Samtidig litt leit å høre. Og takk til dere som har gitt gode råd, skal forsøke følge dem fremover. Husk at det du ser på sosiale medier ikke nødvendigvis er virkeligheten, der er det veldig mye skryt. Og husk at du skal ikke konkurrere med folk på SM om å være vellykket, bare med deg selv Det er ikke uvanlig å være nedfor i vintermånedene. Kanskje jula blir en opptur?
GrønnNellik68 Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 Scarlet skrev (På 17.12.2021 den 20.49): Har tenkt mye på i det siste at livet mitt ikke gir meg noe. Livet føles så meningsløst. Det er så kjedelig. Det er mye jeg savner. Ser på folk som legger ut bilder og videoer i sosiale medier og det ser ut som at livet deres har innhold. At de virkelig lever. Jeg vet jo at man ikke kan basere det lille noen viser som hele livet deres. Likevel. Det får det meg til å savne det å ha venner, det å finne på noe hver dag, å føle at dagen har innhold. For tiden så består dagene av å sove, se på netflix og delvis jobb og gå turer de dagene jeg klarer. Ellers så er det bare meningsløst. Mer eller mindre den samme dagen om igjen og om igjen. Noen som føler på det samme eller har noen råd til hvordan komme ut av dette? Har det stort sett like dan men jeg er frisk men har ingen omgangskrets og ja kjenner på litt misunnelse på de som har hus og familie og hytte, båt etc. ting jeg aldri kommer til å få igjen. Men vært uheldig med ting oppover i livet så jeg får vel si at som man reder ligger man. Samtidig så har jeg det jo greit uten alle disse tingene folk har. Men savner folk rundt meg og litt mer sosialt liv. Kjæreste etc. Så forstår deg så godt
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 Du får trøste deg med at du har noe å se frem til, opplevelsen av noe nytt/spennende/artig/sosialt er mye mer givende viss du ikke har det så ofte. De som lever et fargerikt liv, og gjør div ting hele tiden vil føle at noen ting ikke er så givende lenger. Mens du som opplever/gjør de samme tingene sjeldenere vil ofte få en bedre opplevelse av dette enn dem. Et eksempel for å illustrere: 2 stikk, begge liker sjokolade. Den ene spiser det flere ganger hver dag. De første var sikkert ekstremt god, men etter hvert blir disse sjokoladene like kjedelig og dagligdags som å drikke vann fra springen. Den andre tar bare 1 i måneden, denne sjokoladen føles/smaker garantert 100 ganger bedre å spise enn det gjør for den andre som er på sin 200'de sjokoladeplate for måneden. Anonymkode: 86660...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 Livet blir ikke bedre enn man gjør det til selv. Anonymkode: 45243...f30
Hippogriff Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 Skriv ned ting du blir glad av. og legge det inn i kalenderen din. Husk å glede deg. Legg en plan og sørg for at du får lagt inn positive opplevelser jevnlig. Så gjør du det motsatte med ting du blir nedfor og stresset av. Sosiale medier, for eksempel: Velg ut hvilke medier du ønsker å være på og slett alle andre. Begrens tiden du bruker på det. Ikke trykk deg inn når du får en ledig stund - bruk heller stunden på å planlegge/gjøre ting som gjør deg glad. Fyll opp livet ditt med ting du liker, og kutt ned på alt annet.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 Rainstorm skrev (På 18.12.2021 den 14.26): Sender deg masse varme tanker! Det suger å ha det sånn du beskriver. ❤ Mitt tips er å jobbe målrettet med det. Definer hva alt dette du savner er. Konkretiser, og jobb for å få oppleve det. Jeg kan kjenne meg igjen I følelsen du beskriver. Og jeg har innsett at for meg er det mer en følelse som bor I MEG. At selv når jeg gjør de tingene instagram viser så er jeg ikke lykkelig eller glad. Jeg føler meg fremdeles ensom. Dermed er det ikke tingene og aktivitetene som mangler men noe som er litt "ødelagt" inni meg. Men ved å ha konkretisert hva jeg savnet kan jeg si "nei nå R så gjør du jo faktisk x og y". For å realitetsorientere meg selv litt. Synes også det er veldig fint at du setter ord på det. Først med å se en utfordring kan man jobbe med den! Når det gjelder å få flere venner: det er kjempevanskelig i voksen alder! Men mulig. Mye handler om å ha et åpent ytre, by på seg selv, være interessert. Jeg tror mye handler om å ha et godt liv selv, og det vil lyse ut så andre vil få lyst å henge med deg. Har du kanskje noen bekjente du kan invitere til å gå tur en dag og bli litt bedre kjent? Dette var er klokt innlegg, som jeg stiller meg helhjertet bak. Jeg har selv vært der du er, TS. Min vei ut av det var nettopp å jobbe målrettet med det. En øvelse jeg brukte/bruke var å beskrive «min perfekte dag» i detalj, altså skrive ned hvordan en perfekt dag ville se ut. Konkretisere og legge en plan for hvordan livet skulle se slik ut. Legge til små ting for å komme nærmere målet. Også jobbe med hvordan jeg kunne få inn stadig flere ting. Det er ikke sikkert alt er realistisk sånn med en gang, men man må bygge stein på stein. Legge til de tingene man savner i livet. Jeg jobber også aktivt med å romantisere mitt eget liv. Det er ikke en enkel øvelse - men du verden så virkningsfullt når man får det til. Jeg sier til meg selv at dette er «verdens beste kopp kaffe» eller at «jeg har verdens beste jobb» og jeg prøver virkelig å se på eget liv med litt rosenrøde linser. Jeg prøver å legge merke til skjønnheten i små ting, og lager lister over alt jeg er takknemlig for her i livet. Etterhvert begynte jeg å tro på det. Anonymkode: d7aa0...fb1 1 1
Gjest supernova_87 Skrevet 23. desember 2021 #20 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12/20/2021 den 15.25): Dette var er klokt innlegg, som jeg stiller meg helhjertet bak. Jeg har selv vært der du er, TS. Min vei ut av det var nettopp å jobbe målrettet med det. En øvelse jeg brukte/bruke var å beskrive «min perfekte dag» i detalj, altså skrive ned hvordan en perfekt dag ville se ut. Konkretisere og legge en plan for hvordan livet skulle se slik ut. Legge til små ting for å komme nærmere målet. Også jobbe med hvordan jeg kunne få inn stadig flere ting. Det er ikke sikkert alt er realistisk sånn med en gang, men man må bygge stein på stein. Legge til de tingene man savner i livet. Jeg jobber også aktivt med å romantisere mitt eget liv. Det er ikke en enkel øvelse - men du verden så virkningsfullt når man får det til. Jeg sier til meg selv at dette er «verdens beste kopp kaffe» eller at «jeg har verdens beste jobb» og jeg prøver virkelig å se på eget liv med litt rosenrøde linser. Jeg prøver å legge merke til skjønnheten i små ting, og lager lister over alt jeg er takknemlig for her i livet. Etterhvert begynte jeg å tro på det. Anonymkode: d7aa0...fb1 Så fint at du siterte meg her egentlig! For da gikk jeg innpå igjen og leste ditt svar. Og de siste dagene har jeg prøvd å gjøre det du beskrev: å romantisere eget liv. Da jeg leste det først var jeg tvilsom og tenkte på om ikke romantiseringen er det man vil bort fra. Men det funker! Det minner meg på å være mindful og tilstede i det jeg gjør. Når jeg rammer inn tingene jeg gjør i mitt liv på den måten andre rammer de inn på Instagram så ser jeg hvor mye jeg har å være takknemlig for! Jeg sier ikke at "det er den beste ditt eller datt", men f.eks tidligere i kveld var jeg fryktelig sliten, og følte meg preget av angst og "ensomhet". Og så fikk jeg en snap om hva jeg gjorde og da rammet jeg det inn sånn "Jeg har endelig en pause, der jeg koker i badekaret og nyter en kopp gløgg 🥰", og så plutselig så jeg det sånn. Fy flate så DIGG å være alene! Drikke gløgg. Badekar! Og så gikk jeg fra tvang til glede. Så takk for tipset. Skal bare prøve det mer de kommende dagene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå