Gå til innhold

Kan noen forklare meg forskjellen på gult kort, frikast og straffe i håndball?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Straffe kommer som regel hvis noen er innafor det gule feltet, og dermed hindrer det som kunne blitt scoring. Frikast kommer hvis forsvaret gjør en liten feil, men som ikke er alvorlig nok til bestrafning. Gult kort kommer med en for tøff takling, men som ikke er så stygg at det blir 2 min... Gult kort kan også komme hvis man kjefter for mye på dommerne.. Enkelt forklart.. 

Anonymkode: 23343...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål INGEN jeg har spurt, selv folk som har spilt håndball i flere år, har klart å svare på:

hva i huleste er en playmaker?!

Anonymkode: 59d05...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et spørsmål INGEN jeg har spurt, selv folk som har spilt håndball i flere år, har klart å svare på:

hva i huleste er en playmaker?!

Playmaker er den som styrer spillet, bestemmer hvilket system de skal ha i angrep, og spiller opp de andre. På norge er det Stine Bredal Oftedal. Later som den går på mål, og da trekker på seg en forsvarsspiller eller to, for å skape plass for de andre. De beste er også tøffe på mål selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Playmaker er den som styrer spillet, bestemmer hvilket system de skal ha i angrep, og spiller opp de andre. På norge er det Stine Bredal Oftedal. Later som den går på mål, og da trekker på seg en forsvarsspiller eller to, for å skape plass for de andre. De beste er også tøffe på mål selv. 

Du? Takk! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Straffe kommer som regel hvis noen er innafor det gule feltet, og dermed hindrer det som kunne blitt scoring. Frikast kommer hvis forsvaret gjør en liten feil, men som ikke er alvorlig nok til bestrafning. Gult kort kommer med en for tøff takling, men som ikke er så stygg at det blir 2 min... Gult kort kan også komme hvis man kjefter for mye på dommerne.. Enkelt forklart.. 

Godt forklart, takk

Anonymkode: 1a602...3c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...