Gå til innhold

Leveringer med Wolt, Foodora etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har merket meg en litt irriterende tendens når jeg bestiller mat på døra med Wolt og Foodora, i at budene veldig ofte ringer på telefon og ber meg komme ut på gaten for å hente maten (og her er det et lite stykke lenger enn kun ned til inngangsdøra i blokka - jeg bor i sjette etasje med heis). Lurer derfor hva andre tenker om det - er det kravstort å forvente at de faktisk skal levere til dørmatta/min inngangsdør, i det minste til blokkdøra, eller er det å forvente at jeg skal dra ut og ned for å plukke opp?

Jeg har jo selv tenkt at når jeg betaler for levering, så er det nettopp for at jeg skal slippe å kle på meg, ta på sko og gjøre så veldig mye selv - mye av poenget for min del er nettopp at jeg kan slenge meg i sofaen i daffeklær og få maten komfortabelt levert. Å da måtte spenne på seg sko og jakke og gå ned i veien for å hente fjerner mye av poenget for min del - mange av restaurantene jeg bestiller fra ligger jo (under) fem minutters gåavstand også, så er jeg først ute kunne jeg jo bare ordnet henting selv også. Men usikker på om det er jeg som er litt for kravstor her. 

Anonymkode: 12b29...baf

• Liker 1
Skrevet

Enkelte bud (ikke flertallet) prøver seg på den her. Jeg har bare sagt nei, jeg. "Nei, det går ikke. Du må komme opp. Andre etasje, ring på sånn og slik."

Anonymkode: ad3d4...95d

Skrevet

Da svarer du bare: «Jeg bor i Husveien nr. 3, 6. etasje» når de ringer :P Kommer de ikke da så klager du til Foodora/Wolt. Du har bestilt HJEMlevering. Men om de kommer opp til 6. etasje vet jeg ikke, mulig du må hente ved hovedinngangen? Sjekk i så fall leveringsbetingelsene (eller kanskje de har en chat i appen hvor du kan spørre? 🤔)

Jeg bor i enebolig og må vanligvis komme ut til porten for å hente maten. 🤷‍♀️ Men det er jo ikke særlig langt og heller ikke noe stress :P 

Anonymkode: 9d816...7f6

• Liker 1
Skrevet

Her har de alltid kommet opp til heisløs femte etasje (!) uten spørsmål. Bare Foodora da, har ingen erfaring med Wolt.

DHL og lignende går jeg alltid ned og møter. Mannen min derimot sier alltid at de skal komme opp, og da gjør de det. Men jeg synes liksom det er så kjipt å ha dem til å gjøre det.

Anonymkode: f5fca...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...