Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det lurt å bestille første svangerskapskontroll? Og er det lurest å dra til fastlegen eller jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen i mellom uke 8 og uke 12 er vell vanligst, du skal jo ta blodprøver osv rundt 12 uker :) 

Skrevet

Jeg var hos jordmor i uke 8, hun anbefalte å komme inn tidlig for å få «registrert» meg, fyllt ut helsekort, snakket litt sammen osv. Var fint det. Bestilte så blodprøver hos fastlegen i uke 12, men hadde ikke legetime. Bare sendte mld om at jeg var gravid og trengte blodprøver, fikk «ok» tilbake. Fikk blodprøvesvar i posten som jeg tok med til jm i uke 14, og hun ordnet resten :) 

Anonymkode: a56ed...aa5

Skrevet

Jeg var første gang hos fastlegen i uke 12. Har hørt at man kan få tidligere også men spørs litt på kapasitet i kommunen tror jeg, helsestasjonen her tilbyr ikke noe før slik jeg forsto det. Du kan velge jordmor eller fastlege selv men man skal jo ta en del blodprøver og de er det ikke alle helsestasjoner som kan ta tror jeg? Men isåfall kan du dra for kontroll hos jordmor og så ta bloprøvene hos fastlegen i tillegg :)

Anonymkode: be596...a1d

Skrevet

Jeg gikk til jordmor i uke 10 ca og tok alle prøver der:)

Anonymkode: 64b7d...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...