AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Del Skrevet 17. desember 2021 Vist en alene forelder blir smittet med korona, sliter med seg selv og ikke klarer og ta seg av barna alene i 10 døgn, eller 7. hva gjør man da? Anonymkode: 91072...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #2 Del Skrevet 17. desember 2021 Man blir ikke så syk av korona som regel. Alt går hvis man må. Anonymkode: 378bc...8d2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #3 Del Skrevet 17. desember 2021 Det samme som skjer om vedkommende havnet på intensiven (eller innlagt i psykiatrien). For det er og har alltid vært en ok mulighet for at vi havner der. Så derfor har selvsagt alle foreldre en plan for dette scenarioet. La oss si en alenefar kjører hjem fra jobb. Det snør og er glatt, og en semitrailer treffer bilen hans. Trafikken stanser, politioverbetjent ambulanse rykker ut, faren havner på sykehus, skadet men i live. Eller alenemoren snubler på glatta og får kompliserte brudd. Eller besvimer, hentes i ambulanse og må utredes en uke. Dette er for de fleste sannsynlig livet gjennom. For de som har kjente sykdommer er dette selvsagt mer sannsynlig, men for de fleste av oss er «havner på sykehus» noe vi kan regne med skjer oss i løpet av de 18-30 år vi har barn i huset. Svaret på hva som skjer er det samme om personen blir innlagt med corona. Samfunnet har ikke en beredskap for øvrig sykdom og en for pandemier med høy mediedekning (heldigvis). Så absolutt alle aleneforeldre har sjekket hva som skjer, og er trygge på at systemet funker, fordi de ellers jo ville kaldsvettet i bilen hjem fra jobb eller på vei til postkassen uten brodder, hver eneste dag, ikke sant? Anonymkode: 62120...95c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det samme som skjer om vedkommende havnet på intensiven (eller innlagt i psykiatrien). For det er og har alltid vært en ok mulighet for at vi havner der. Så derfor har selvsagt alle foreldre en plan for dette scenarioet. La oss si en alenefar kjører hjem fra jobb. Det snør og er glatt, og en semitrailer treffer bilen hans. Trafikken stanser, politioverbetjent ambulanse rykker ut, faren havner på sykehus, skadet men i live. Eller alenemoren snubler på glatta og får kompliserte brudd. Eller besvimer, hentes i ambulanse og må utredes en uke. Dette er for de fleste sannsynlig livet gjennom. For de som har kjente sykdommer er dette selvsagt mer sannsynlig, men for de fleste av oss er «havner på sykehus» noe vi kan regne med skjer oss i løpet av de 18-30 år vi har barn i huset. Svaret på hva som skjer er det samme om personen blir innlagt med corona. Samfunnet har ikke en beredskap for øvrig sykdom og en for pandemier med høy mediedekning (heldigvis). Så absolutt alle aleneforeldre har sjekket hva som skjer, og er trygge på at systemet funker, fordi de ellers jo ville kaldsvettet i bilen hjem fra jobb eller på vei til postkassen uten brodder, hver eneste dag, ikke sant? Anonymkode: 62120...95c Jo det er helt sant men det er skummelt for dem som har lite eller ingen nettverk. Si at den lille familien man har, nekter og hjelpe til fordi dem ikke vil bli smittet selv. Så må bv trø til. Og barn som må til fremmede, er jo ikke noe greit. Men må man så må man jo. For min del, er jeg livredd om barna skulle vært flere dager hos fremmede om jeg hadde blitt syk eller utsatt for en ulykke. Min familie hadde nektet og hjelpe, pga korona feks. Anonymkode: 91072...3a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Min familie hadde nektet og hjelpe, pga korona feks. Jeg hadde spurt ansatte i barnehagen eller foreldrene til barnas venner. Tviler på at alle hadde sagt nei. Anonymkode: 448a8...431 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde spurt ansatte i barnehagen eller foreldrene til barnas venner. Tviler på at alle hadde sagt nei. Anonymkode: 448a8...431 Hvem i all verden sier ja til å passe et potensielt koronasmittet barn!? Da skal man ha en meget, meget nær relasjon. Kunne gjort det for søsteren min hvis det var absolutt heeeeelt krise, ingen andre. Anonymkode: 2aed7...ba1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvem i all verden sier ja til å passe et potensielt koronasmittet barn!? Da skal man ha en meget, meget nær relasjon. Kunne gjort det for søsteren min hvis det var absolutt heeeeelt krise, ingen andre. Anonymkode: 2aed7...ba1 Alvorlig talt. Hvis moren til en av mine barns venner havnet på intensiven med corona,hadde jeg ikke nølt ett sekund om å ta barna til meg. Jeg overlever corona. Anonymkode: 7a552...2a3 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #8 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det samme som skjer om vedkommende havnet på intensiven (eller innlagt i psykiatrien). For det er og har alltid vært en ok mulighet for at vi havner der. Så derfor har selvsagt alle foreldre en plan for dette scenarioet. La oss si en alenefar kjører hjem fra jobb. Det snør og er glatt, og en semitrailer treffer bilen hans. Trafikken stanser, politioverbetjent ambulanse rykker ut, faren havner på sykehus, skadet men i live. Eller alenemoren snubler på glatta og får kompliserte brudd. Eller besvimer, hentes i ambulanse og må utredes en uke. Dette er for de fleste sannsynlig livet gjennom. For de som har kjente sykdommer er dette selvsagt mer sannsynlig, men for de fleste av oss er «havner på sykehus» noe vi kan regne med skjer oss i løpet av de 18-30 år vi har barn i huset. Svaret på hva som skjer er det samme om personen blir innlagt med corona. Samfunnet har ikke en beredskap for øvrig sykdom og en for pandemier med høy mediedekning (heldigvis). Så absolutt alle aleneforeldre har sjekket hva som skjer, og er trygge på at systemet funker, fordi de ellers jo ville kaldsvettet i bilen hjem fra jobb eller på vei til postkassen uten brodder, hver eneste dag, ikke sant? Anonymkode: 62120...95c Disse type scenarioene har vel de fleste en plan på. Litt forskjell på det og et barn som er smitteførende med korona. Min familie og venner tviler jeg på at veldig gledelig hadde gjort det. Anonymkode: bee8e...015 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem i all verden sier ja til å passe et potensielt koronasmittet barn!? Da skal man ha en meget, meget nær relasjon. Kunne gjort det for søsteren min hvis det var absolutt heeeeelt krise, ingen andre. Anonymkode: 2aed7...ba1 Jeg hadde som en selvfølge hjulpet en venninne/slektning/forelder i barnehagen om de stod uten barnepass og var syke selv. Selvsagt!! Her kunne barnet fått kommet og tilbrakt tid i isolasjon. Eller jeg hadde forsøkt å skaffe barnepass til mine barn, slik at jeg kunne dratt med det barnet i isolasjon i barnets hjem. Folk flest har omsorgsevne! Anonymkode: 52965...5a8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Del Skrevet 17. desember 2021 Du trenger ikke ha en nødplan selv. Sykehuset hjelper deg. Jeg ble lagt inn selv en gang via akutten og da spurte de meg om barn og om jeg trengte hjelp til å se til dem hjemme. Jeg sa at besteforeldre var der så det var ikke nødvendig. Kjente likevel meg tryggere, og var glad for at de stiller slike spm😊 Anonymkode: 9c0a5...2d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 17. desember 2021 #11 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde som en selvfølge hjulpet en venninne/slektning/forelder i barnehagen om de stod uten barnepass og var syke selv. Selvsagt!! Her kunne barnet fått kommet og tilbrakt tid i isolasjon. Eller jeg hadde forsøkt å skaffe barnepass til mine barn, slik at jeg kunne dratt med det barnet i isolasjon i barnets hjem. Folk flest har omsorgsevne! Anonymkode: 52965...5a8 Til og med jeg hadde gjort det samme. Kunne stilt opp for nesten hvem som helst alenemor/far om det var krise og jeg var den som kunne løst det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Del Skrevet 17. desember 2021 Er det seriøst vanlig å ha en plan for hva man gjør med barna dersom man havner sånn plutselig på sykehuset? Følte meg plutselig som verdens verste mor her, for den tanken har vel egentlig ikke streifet meg tidligere... Anonymkode: dee49...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 17. desember 2021 #13 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er det seriøst vanlig å ha en plan for hva man gjør med barna dersom man havner sånn plutselig på sykehuset? Følte meg plutselig som verdens verste mor her, for den tanken har vel egentlig ikke streifet meg tidligere... Anonymkode: dee49...aa2 Er du alene om omsorgen og har ingen familie eller venner i nærheten? Isåfall kan det være greit å ha en plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillian Astra Skrevet 17. desember 2021 #14 Del Skrevet 17. desember 2021 Det var en slik sak i avisen for en stund siden der moren blei lagt inn på intensiven. Gutten det handler om var 15 år da: https://www.bt.no/btmagasinet/i/G3jRAm/aatte-doegn-i-moerket Fra artikkelen: «Når åleineforsørgjarar blir innlagde på sjukehus, overtek sjukehuset automatisk omsorga for mindreårige barn. Barnevernet blir rutinemessig kopla inn.» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 19. desember 2021 #15 Del Skrevet 19. desember 2021 Synes alle aleneforeldre bør ha en plan for hva som skjer med barna om noe uforutsett skjer. Forsåvidt når en er to foreldre også. Har man ikke noe familie eller bekjente som kan hjelpe til så er det nok barnevernsvakten som kontaktes. Men det beste for barn i en slik situasjon må nok være å kunne bli passet av besteforeldre, en tante eller onkel, en nabo de kjenner godt e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjentkjendis Skrevet 19. desember 2021 #16 Del Skrevet 19. desember 2021 Ring kommunen i morra. Rent praktiskt, resten av året blir du hjemme på karantene, sammen med barnet....og de fikser matlevering osv og alt du trenger. Kommunen har sikkert standard rutiner, det er bare å følge.. God bedring!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg