AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Fra nyttår blir jeg alene med baby, to eldre barn, hus osv. Alt blir snudd på hodet i løpet av kort tid. Kan noen hjelpe meg å se lyspunkter i en skilsmisse og tilværelsen som alenemamma? 😢 det føles så skremmende. Anonymkode: 12071...a10 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 TS, det er skremmende nå, helt normalt, fordi det er noe ukjent, men tenk: Det er ikke skilsmisse, ensomhet, bla bla bla...Det er frihet! ❤️ Anonymkode: 97578...8d8 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 Dette er den tøffeste tiden, det du står i nå. Så snart flyttingen er et faktum vil det gå lettere. Anonymkode: f03cb...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 Skal han ikke ha samvær? Hvis han ikke skal det, hva slags pappa og ikke minst støtte har han vært for deg og barna? Anonymkode: bf2a4...e8e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 En dag av gangen kjære deg. Du vil bli overrasket over hvor sterk du er og hvor godt du vil klare dere. Husk at barn trenger ikke sirkus og tivoli hver dag, bare en god klem, bli sett og annerkjent. Du vil klare dette, du er sterk. Det finnes hjelp også. Klem. ❤ Anonymkode: 7cd1d...36d 3
Eneri Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 Det er helt naturlig å være skremt. Det betyr at du tar ansvaret du har som mor og forsørger på alvor. Å ta det på alvor som du gjør, betyr at du er bedre rustet til å stå i det som blir vanskelig og krevende . Rydd litt i hodet og ikke vær så streng mot deg selv. Ta imot hjelp som tilbys, og ikke krev at du skal ha alt på stell med en gang. Stor klem 💕 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Skal han ikke ha samvær? Hvis han ikke skal det, hva slags pappa og ikke minst støtte har han vært for deg og barna? Anonymkode: bf2a4...e8e Jo, han skal ha samvær på sikt. I starten får han komme på besøk for å bli kjent med og skape tilknytning til babyen. Han har ikke vært en god støtte for meg gjennom svangerskapet, så jeg er spent på hvordan dette blir.. TS Anonymkode: 12071...a10
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 Takk for støttende ord, dere ❤️ Håper dere har rett, og at ting blir bedre enn jeg frykter ☺️ Akkurat nå føles det litt håpløst. TS Anonymkode: 12071...a10 1
Hjertespar Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for støttende ord, dere ❤️ Håper dere har rett, og at ting blir bedre enn jeg frykter ☺️ Akkurat nå føles det litt håpløst. TS Anonymkode: 12071...a10 Kjære ts, det er aldri håpløst. Og det blir 100 % sikkert mye bedre enn nå, bare du gir det litt tid❤️ Mange av oss har vært gjennom samlivsbrudd, og den fysiske smerten jeg opplevde selv da føltes i begynnelsen helt uutholdelig. Men det ble bedre. Kanskje får du det bedre på sikt enn du hadde det i forholdet? Et tips som har hjulpet meg er å skrive ned tanker, ikke minst å skrive ned de tingene du ser for deg at du IKKE kommer til å savne med forholdet. Det kommer til å komme mange stunder hvor du er trist, sentimental og kanskje nostalgisk. Les da gjennom den lista! Det gjorde jeg mange ganger, og det hjalp i hvert fall på min smerte. Sender deg en klem🤗
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 Hjertespar skrev (15 minutter siden): Kjære ts, det er aldri håpløst. Og det blir 100 % sikkert mye bedre enn nå, bare du gir det litt tid❤️ Mange av oss har vært gjennom samlivsbrudd, og den fysiske smerten jeg opplevde selv da føltes i begynnelsen helt uutholdelig. Men det ble bedre. Kanskje får du det bedre på sikt enn du hadde det i forholdet? Et tips som har hjulpet meg er å skrive ned tanker, ikke minst å skrive ned de tingene du ser for deg at du IKKE kommer til å savne med forholdet. Det kommer til å komme mange stunder hvor du er trist, sentimental og kanskje nostalgisk. Les da gjennom den lista! Det gjorde jeg mange ganger, og det hjalp i hvert fall på min smerte. Sender deg en klem🤗 Takk🥰 Det var et godt råd! Jeg har skrevet notater gjennom hele svangerskapet, og det er aller mest skuffelse, fortvilelse og følelsen av å stå alene som går igjen. Så du har nok rett, jeg vil sikkert få det bedre uten ham og alle forventninger som ikke blir innfridd. Det er mye jeg ikke kommer til å savne ja, men kjenner på en sorg over at vi ikke fikk det til, over familien som blir oppløst, frykt for økonomien osv. ❤️ TS Anonymkode: 12071...a10
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 Det blir bra til slutt❤️ Be gjerne om veiledning hos familievernkontoret akkurat nå, han trenger ikke å være med på det. Anonymkode: 0d671...112 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #12 Skrevet 18. desember 2021 Det er overgangen som er skremmende, men når du har tilpasset deg den så vil det gå fint Anonymkode: 2db2a...b49 2
Michaelhe Skrevet 18. desember 2021 #13 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Fra nyttår blir jeg alene med baby, to eldre barn, hus osv. Alt blir snudd på hodet i løpet av kort tid. Kan noen hjelpe meg å se lyspunkter i en skilsmisse og tilværelsen som alenemamma? 😢 det føles så skremmende. Anonymkode: 12071...a10 Det aller beste med skilsmissen er vel at mannen forsvinner?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #14 Skrevet 18. desember 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Fra nyttår blir jeg alene med baby, to eldre barn, hus osv. Alt blir snudd på hodet i løpet av kort tid. Kan noen hjelpe meg å se lyspunkter i en skilsmisse og tilværelsen som alenemamma? 😢 det føles så skremmende. Anonymkode: 12071...a10 Hvor er barnefar? Anonymkode: 1ebe0...76d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #15 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk🥰 Det var et godt råd! Jeg har skrevet notater gjennom hele svangerskapet, og det er aller mest skuffelse, fortvilelse og følelsen av å stå alene som går igjen. Så du har nok rett, jeg vil sikkert få det bedre uten ham og alle forventninger som ikke blir innfridd. Det er mye jeg ikke kommer til å savne ja, men kjenner på en sorg over at vi ikke fikk det til, over familien som blir oppløst, frykt for økonomien osv. ❤️ TS Anonymkode: 12071...a10 Klart det er vondt med tanken om alt som ikke ble. Håper du klarer å se at du allerede har vært alene om dette en god stund, og at du klarer å se hvor sterk du er! Det er veikt av pappaen og melde seg ut og ikke støtte deg. Han har egentlig like mye ansvar. Vi mammaer har liksom ikke noe valg, dette ansvaret må vi bare ta, og vi og du er fantastiske som bare står i dette alene. Det fortjener kred og klapp på skuldra, for det er en kjempejobb. Jeg tipper at til tross for sorgen over alt som ikke ble, vil stressnivået ditt synke mange hakk når han er ute. Det er ikke bra å leve slik heller. Klem til deg!❤️ Anonymkode: bf2a4...e8e 3
NiceOrNothing Skrevet 18. desember 2021 #16 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Fra nyttår blir jeg alene med baby, to eldre barn, hus osv. Alt blir snudd på hodet i løpet av kort tid. Kan noen hjelpe meg å se lyspunkter i en skilsmisse og tilværelsen som alenemamma? 😢 det føles så skremmende. Anonymkode: 12071...a10 Skuffelsen du i lang tid har følt på vedrørende han, kommer til å bli erstattet med lettelse snart ❤️ Du kommer til å bli overrasket over hvor lettet å fri du kommer til å føle deg ❤️ Tenk heller over hvor tøff du er som tør dette, mange lever livet ut i elendige forhold , bare for å tviholde på en illusjon / «trygghet « . Har vært i samme situasjon selv , å har aldri ønsket meg tilbake i et forhold m en som bare såret meg . Du kommer til å klare deg utmerket ! ❤️ Lag veninnekvelder / Finn på hyggelige ting selv , når han har barna. Dette kommer til å gå strålende ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #17 Skrevet 18. desember 2021 Det er en tanke som hjelper meg hver gang du får en i trynet: Det er akkurat nå det føles verst, så blir det bare bedre. Anonymkode: 0c699...315 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #18 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det blir bra til slutt❤️ Be gjerne om veiledning hos familievernkontoret akkurat nå, han trenger ikke å være med på det. Anonymkode: 0d671...112 Takk❤️ Jeg har gått til samtaler hos fvk, både alene og sammen med mannen. Jeg føler at jeg har fått god støtte der, også fra jordmor ☺️ TS Anonymkode: 12071...a10
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #19 Skrevet 18. desember 2021 Michaelhe skrev (1 time siden): Det aller beste med skilsmissen er vel at mannen forsvinner? Ja, eller i alle fall at jeg slipper å forholde meg til de negative sidene ved mannen😅 TS Anonymkode: 12071...a10 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #20 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor er barnefar? Anonymkode: 1ebe0...76d Han er i bildet, men har ikke vært den støtten jeg trenger, for å si det slik. Han flytter snart ut, men vil være i livet til barnet, på en eller annen måte. Har det ikke helt klart for meg hvordan samvær med baby skal foregå.. TS Anonymkode: 12071...a10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå