AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Jeg er i gang med første året av sykepleierstudiet. Målet er å bli anestesisykepleier. Men hvordan er det smart at jeg går frem for å nå målet ? Hvilken sykehusavdeling bør jeg søke jobb på når jeg er utdannet sykepleier for å komme i mål som anestesisykepleier ? Pleier det å være lang ventetid (tenker ansiennitet innad på sykehusene)? Bor i Viken så er sykehusene i Østfold, Vestfold, Buskerud og Oslo som er interessante. Anonymkode: 55cd5...2d1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 Vet ikke, men du må ha gode karakterer. Det er høyt snitt for å komme inn. Er Intr i den retningen selv. Hvordan gikk det på eksamen i går? Anonymkode: 5ec38...b78
pia mater Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 Vanskeligste er hvis du ønsker å ha lønn under utdanning. Hvis det ikke er vesentlig så må du jobbe for å få gode nok karakterer. 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 pia mater skrev (Akkurat nå): Vanskeligste er hvis du ønsker å ha lønn under utdanning. Hvis det ikke er vesentlig så må du jobbe for å få gode nok karakterer. Så de ser på karakterene fra sykepleieren for å komme inn på videreutdanningen ? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke, men du må ha gode karakterer. Det er høyt snitt for å komme inn. Er Intr i den retningen selv. Hvordan gikk det på eksamen i går? Anonymkode: 5ec38...b78 Jeg tror det gikk greit, hva med deg? ts Anonymkode: 55cd5...2d1
pia mater Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så de ser på karakterene fra sykepleieren for å komme inn på videreutdanningen ? ts Anonymkode: 55cd5...2d1 Ja. En del videreutdanninger har i tillegg krav om C i snitt i tillegg til at de med best karakterer av de som søker kommer inn. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så de ser på karakterene fra sykepleieren for å komme inn på videreutdanningen ? Jeg tror det gikk greit, hva med deg? ts Anonymkode: 55cd5...2d1 Det gikk veldig bra, over all forventning! Tror det blir en B, men håper på en A. Ligger i grenseland. Sett på sensorveiledningen. Anonymkode: 5ec38...b78
BobbySocks Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 Du må ha et godt snitt fra grunnutdanningen for å komme inn, det er det viktigste.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #8 Skrevet 17. desember 2021 Når du søker opptak til videreutdanning ser de på karakterene fra bachelor, evt annen høyere utdanning, arbeidserfaring og alder. Summen av dette blir en poengsum som du konkurrer med i lokalt opptak på høyskolen. Erfaringsmessig er det jordmor, anestesi og operasjon som har høyest snitt for å komme inn (i alle fall på de skolene som er her jeg bor), men det henger nok også sammen med at der er færrest plasser. Du bør satse på gode karakterer fra bacheloren for å øke sjansen for å komme inn. Når du begynner å jobbe ville jeg prioritert å jobbe på sykehus, da lærer du en del prosedyrer, terminologi og arbeidsmetoder som kan være grei å ha med videre. Type avdeling har mindre å si, men du må jobbe i minst 2 år fulltid før du er kvalifisert for opptak på anestesi. Ansiennitet innad på sykehuset har ingenting å si, det er høyskolen som styrer opptaket. Sykehusene utlyser stillinger med studiefinansiering ut fra behov hvert år, ønsker du dette søker du på det, og det er da som en vanlig jobbsøkeprosess med søknad, intervju, referanser og tilbud om jobb. Men for å søke må du ført ha kommet inn på videreutdanningen. Anonymkode: 7c843...9ec 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 Søk gjerne jobb på en type overvåkningsavdeling etter at du har jobbet et par år på sengepost. Da får du erfaring med sprøytepumper, arteriekateter etc som anestesisykepleiere bruker mye i hverdagen. Ellers har gode karakterer fra grunnutdanningen størst betydning for å komme inn. Kan absolutt anbefale å bli anestesisykepleier, det er et krevende, men givende og veldig spennende yrke. Spør gjerne hvis du lurer på noe! Anonymkode: f2774...845 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Søk gjerne jobb på en type overvåkningsavdeling etter at du har jobbet et par år på sengepost. Da får du erfaring med sprøytepumper, arteriekateter etc som anestesisykepleiere bruker mye i hverdagen. Ellers har gode karakterer fra grunnutdanningen størst betydning for å komme inn. Kan absolutt anbefale å bli anestesisykepleier, det er et krevende, men givende og veldig spennende yrke. Spør gjerne hvis du lurer på noe! Anonymkode: f2774...845 Jeg lurer på noe:) Jobber du 3-delt turnus? Hvor ofte har du vakt hvor du er hjemme? Og hva ligger lønna di på? Anonymkode: 5ec38...b78
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg lurer på noe:) Jobber du 3-delt turnus? Hvor ofte har du vakt hvor du er hjemme? Og hva ligger lønna di på? Anonymkode: 5ec38...b78 Jeg jobber tredelt, men det er veldig lett å få dagstilling (bare søk på «ledig stilling anestesisykepleier», så ser du mange dagstillinger som ligger ute). Jeg jobber på et stort universitetssykehus, og vi har ikke hjemmevakter, selv om det er vanlig på mindre sykehus. Jeg jobber to nattevakter og 2-3 kveldsvakter i måneden, resten er dagvakter. Grunnlønn er 590 000 med ti års ansiennitet og mastertillegg, men månedslønnen utbetalt varierer ut fra ekstravakter, forskyvninger (dette er frivillig hos oss) etc. Får stort sett utbetalt mellom 40 000-50 000 i måneden. Anonymkode: f2774...845
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå