Gå til innhold

Uvaksinerte barn bør ikke dra i familieselskap/møte utsatte familiemedlemmer i julen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal vi høre på klinikksjef Per Urdal på sykehuset Telemark:

"Vi ser at uvaksinerte pasienter har høyere grad av smitte, og de er også sykere. Men det som er spesielt viktig, er kanskje de sårbare i samfunnet, sier Urdahl, som er klinikksjef ved Medisinsk klinikk på Sykehuset Telemark.

Urdahl mener syke må beskyttes. Han sier at det er svært viktig at alle som er rundt disse sårbare menneskene, er fullvaksinerte."

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/klinikksjef-gir-rad-om-a-unnga-uvaksinerte-personer-av-hensyn-til-de-mest-utsatte-1.15772991

Dette gjelder uvaksinerte voksne også, men de fleste uvaksinerte nå er jo barn. 

Kommer dere til å etterfølge disse rådene med barna deres? 

Endret av T1gerlilje
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
T1gerlilje skrev (Akkurat nå):

"Vi ser at uvaksinerte pasienter har høyere grad av smitte, og de er også sykere. Men det som er spesielt viktig, er kanskje de sårbare i samfunnet, sier Urdahl, som er klinikksjef ved Medisinsk klinikk på Sykehuset Telemark.

Urdahl mener syke må beskyttes. Han sier at det er svært viktig at alle som er rundt disse sårbare menneskene, er fullvaksinerte."

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/klinikksjef-gir-rad-om-a-unnga-uvaksinerte-personer-av-hensyn-til-de-mest-utsatte-1.15772991

Kunne ikke gitt mer f i hva han måtte mene. Skremmende holdninger ute og går nå om dagen.

• Liker 9
Skrevet

Noen elsker oppmerksomhet. En intensivsykepleier, mannlig sådan gikk først ut. Så fikk han jo med rette, masse oppmerksomhet.

Så denne mannen da.

La de nå få sine fifteen minutes. Knapt noen som gidder å følge "rådet" hans.

Pinlige greier

• Liker 9
Skrevet
T1gerlilje skrev (4 timer siden):

jeg ville fulgt det hvis vi hadde noen spesielt sårbare i familien, f.eks med redusert immunforsvar.

Jeg ville og tenkt meg om grundig hvis mine foreldre som er ganske utsatte kun hadde dose 2. Men vår situasjon nå er at vi blir 12 på julaften, der det er ett uvaksinert barn, alle andre har 2 og noen 3 doser, og alle de eldre har fått dose 3. I tillegg har det uvaksinerte barnet hatt hjemmeskole fra onsdag, og ikke møtt noen, så det spiller og inn i vurderingen. 

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Besteforeldre og oldreforeldre vil mye heller tilbringe tid med barna (og meg, som også er uvaksinert) enn å sitte ensomme og beskyttes i hjel.

• Liker 11
Skrevet

Haha 😂 prøv å stopp meg!! 😄

• Liker 4
Skrevet

Akkurat dette må folk få velge selv.

Noen eldre holder bare ut for å få feire jul med barnebarna. Mora til en venninne av meg sa at hvis vi ikke tok med barna og kom på besøk så kunne hun ikke fatte og begripe hvorfor hun skulle holde seg i live. Så ja, dette får de eldre og de i risikogrupper velge selv. Det er fritt fram å nekte uvaksinerte barn og voksne å komme på besøk, vi hadde overhodet ikke tatt det ille opp. Jeg er vaksinert selv altså men barnet mitt kommer ikke til å få noen vaksine med det første.

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

-Safiye, mod

Gjest Poppeloppen
Skrevet

Jeg tenker at man ikke kan beskytte seg ihjel, men har man syke i familien er det idiotisk å ta sjansen om man ikke er sikker på alle er smittefri.

Sitter barna og resten av familien hjemme fra nå til julaften uten å treffe noen, og man supplerer med en hurtigtest rett før juleselskapet er det ikke noe problem med fellesfeiring tenker jeg, da er vel risikoen så lav som man kan få den.

Skrevet
T1gerlilje skrev (19 timer siden):

Mine barn er alle ferdige med covid. Men for min egen del, så er jeg bare glad jeg har en unnskyldning for å bli hjemme i jula. Dvs at jeg sender mann å barn på julebesøk uten meg i jula👌🏼

• Liker 1
  • Opprett ny...