Gå til innhold

Positiv graviditetstest. 40 år (snart)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg her og kjenner på mange følelser. Fikk positiv test idag,og er etter hva jeg kan regne meg til ca 4 uker på vei.... Men... Jeg blir 40 i februar. Kjenner jo selvsagt på en del spenning ifht det. Vil det gå bra? Vil barnet være frisk,og er det med enn èn der?! Noen på min alder som har noen erfaringer?? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Solsikkeogpeoner skrev (15 minutter siden):

Nå sitter jeg her og kjenner på mange følelser. Fikk positiv test idag,og er etter hva jeg kan regne meg til ca 4 uker på vei.... Men... Jeg blir 40 i februar. Kjenner jo selvsagt på en del spenning ifht det. Vil det gå bra? Vil barnet være frisk,og er det med enn èn der?! Noen på min alder som har noen erfaringer?? 

Hei. Har du barn fra før av? Ikke at det spiller noen rolle, men hørt godt på dette:

KUN DITT HJERTE VET OM DU SKAL HA DETTE BARNET ELLER IKKE!

Ikke la en eneste kommentar om at du er for gammel, bestemme noe eller påvirke deg ❤️

Eneste du må vite er om du vil bli mamma eller ikke, glem resten!

Ingen kan svare deg på om det vil være frisk, ingen. Ingen kan vite om det er en eller to.

Det finner de u med nipt osv.

Jeg ventet mitt 4 barn nå og er 39, beste jeg har gjort i livet☘️☘️☘️☘️

Anonymkode: de3e5...a1a

• Liker 4
Skrevet

Ingen erfaring selv, men min mor var 41 da hun fikk meg. Min oppvekst var nydelig, med kloke og trygge foreldre. Jeg er sikker på at (deres) alder spilte en positiv rolle, selv om jeg personlig valgte å få barn langt tidligere.

• Liker 2
Skrevet

Lurt å ta NIPT

Anonymkode: 2cb09...b19

• Liker 1
Skrevet

Kjenn etter selv hva du er klar for. Jeg er usikker om jeg ønsker et barn til, men om jeg bestemmer meg for et til så blir jeg også nærmere 40 år hvis jeg klarer å bli gravid da. 

Mange ulike meninger der ute, men du skal KUN bry deg om dine egne meninger! 

Anonymkode: 9227c...ab3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Har du barn fra før av? Ikke at det spiller noen rolle, men hørt godt på dette:

KUN DITT HJERTE VET OM DU SKAL HA DETTE BARNET ELLER IKKE!

Ikke la en eneste kommentar om at du er for gammel, bestemme noe eller påvirke deg ❤️

Eneste du må vite er om du vil bli mamma eller ikke, glem resten!

Ingen kan svare deg på om det vil være frisk, ingen. Ingen kan vite om det er en eller to.

Det finner de u med nipt osv.

Jeg ventet mitt 4 barn nå og er 39, beste jeg har gjort i livet☘️☘️☘️☘️

Anonymkode: de3e5...a1a

Har 3 fra før. Ønsker på mange måter et barn til,men vet ikke om jeg har helse til enda en med utfordringer (har en med autismespekterforstyrrelser). Man er selvsagt ikke garantert noe,men.... Samtidig er ikke jeg en som kunne klart å ta en abort (uten å dømme de som gjennomfører det). Huff,får bare håpe alt går bra 

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir 39 og venter mitt første i mai. Foreløpig har det gått helt fint. Har tatt Nipt som var helt normal. Har et ønske om et til etter dette og da blir jeg vel rundt 41 ish. 

Man kan ikke planlegge alt i livet og jeg føler meg IKKE for gammel☺️ 

Anonymkode: 51767...fe4

Skrevet

Jeg vet mange bekymrer seg for downs syndrom i den alderen, men jeg vil bare påpeke at risikoen for at barnet har downs syndrom for en 40 år gammel mor er 1,29%. Det er høyere enn for yngre kvinner, men i seg selv er det jo ikke så høyt. Jeg ville uansett tatt en nipt, for de andre tingene de tester for er uforenlig med liv, så greit å utelukke det. 

Anonymkode: 99f44...676

Skrevet

Jeg er 41 og har nesten nettopp fått nr 2. Kunne fint ha fått en til, men mannen har satt seg på bakbena der😬 

Anonymkode: 8bf30...481

Skrevet

Å bli mamma i 40 årene er vanlig i dag. 
jeg er 41 og er 42 når barnet mitt er 1 måned. Om hun får søsken er det som «bekymrer» meg mest...har lest at det er mye positivt for barnet med voksne foreldre, og Norge trenger flere barn ;)

Bestemor mi var passert 40 da hun fikk sitt siste barn. Hun var da gravid med eneggede tvillinger  Den ene var dødfødt  mens Den andre gikk det helt fint med.

i Dag får vi en helt annen oppfølging - så eventuelle «utfordringer» m svangerskapet er likevel mindre enn det unge folk hadde i gamledager.

Nå er jeg i uke 27 og har det helt fint. Kun plaget med litt halsbrann. Mindre plager enn hva min søster hadde som gravid 25 åring. ...

Jeg fikk nipp test og tidlig ul. Godt å kunne utelukke tre syndrom..

Anonymkode: a1bde...ef1

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Å bli mamma i 40 årene er vanlig i dag. 
jeg er 41 og er 42 når barnet mitt er 1 måned. Om hun får søsken er det som «bekymrer» meg mest...har lest at det er mye positivt for barnet med voksne foreldre, og Norge trenger flere barn ;)

Bestemor mi var passert 40 da hun fikk sitt siste barn. Hun var da gravid med eneggede tvillinger  Den ene var dødfødt  mens Den andre gikk det helt fint med.

i Dag får vi en helt annen oppfølging - så eventuelle «utfordringer» m svangerskapet er likevel mindre enn det unge folk hadde i gamledager.

Nå er jeg i uke 27 og har det helt fint. Kun plaget med litt halsbrann. Mindre plager enn hva min søster hadde som gravid 25 åring. ...

Jeg fikk nipp test og tidlig ul. Godt å kunne utelukke tre syndrom..

Anonymkode: a1bde...ef1

Bare så ingen misforstod det, det er ikke utelukket tre syndrom, du har fått et anslag som viser hvor sannsynlig/lite sannsynlig det er for at barnet har et syndrom eller ikke. Om akkurat dette barnet har det kan man ikke vite med sikkerhet før det er født. 

Anonymkode: d45a4...51e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...