AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Er det ''normalt'' at far får ha savmær med baby alene? Jeg fullammer baby, men far prøver å presse på å gi flaske og at det ikke er krise å bruke MME. Jeg er enig i at det ikke er krise, men ammingen går veldig bra og jeg ønsker å gi baby den nærheten, tryggheten og kosen med pupp. Baby er ikke 2 mnd engang.. Jeg ønsker far skal være hos meg for samvær i starten, men det gidder han aldri (bor 5 min med bil unna). Han er ganske simpel og sier ''er baby sulten så kommer babyen til å spise..'' (til argument om at han bare kan gi han flaske). Jeg synes det er veldig rart å skulle gi baby til far for samvær i flere timer. En ting er å gå en times trilletur, men han ønsker ha baby alene en hel eller halv dag. Han har null forståelse for at det ikke er aktuelt. Han argumenterer med at fedre som er sammen med mor får ha baby alene, men det er jo ofte moren som er i permisjon de første 8 månedene.. Han vil bare kaste baby ut i delt omsorg fra fødsel for å tilvenne den det fra starten. Er jeg helt urimelig som ikke synes det er barnets beste? Far kan komme for samvær hver eneste dag for min del, men han har vel kun vært her 3-4 ganger. Bare noen dager gammel begynte far å mase om å ha egentid med baby. Han fikk til slutt overtalt meg, og jeg sa max 1 time. Etter 1 time og han ikke var komt tilbake og jeg spurte hvor han var, skrev han ''kjører snart''.. Synes han misbrukte tillitten min alt der, og det var veldig respektløst av han. Men det var han ikke enig i siden baby hadde det helt fint og ikke tok skade. Ville dere gått med på å begynne samvær alene så tidlig? Anonymkode: d0ed2...dd6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 17. desember 2021 Aldri i verden. Man skal ikke bytte fra amming til mme bare fordi far vil ha babyen alene. Anonymkode: e8551...e37 90
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 17. desember 2021 Nei. Og det baserer seg i hovedsak på at far tydelig setter sitt behov forann barnets behov Anonymkode: f3ae6...f91 82
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 Å far høres foresten ut som en fjott Anonymkode: e8551...e37 31
moroklompen Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 (endret) Hvor gammel er babyen? Selv om babyen bare er 1 mnd gammel så er det lite å ha sett babyen bare 3-4 ganger. Her tenker jeg du bør ta han med på enten familievernkontoret eller på helsestasjonen så de kan forklare han hva som er barnets beste her. Nei, jeg hadde overhodet ikke gått med på det. Endret 18. desember 2021 av moroklompen 31
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 Er det ikke lovlig med delt samvær før barnet er 3-4 år. Så dere får heller ta dere en tur på familievernskontoret. Anonymkode: fe335...f61 8
Ulven Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 Babyen skal selvfølgelig ikke måtte ta flaske fordi pappa vil ha sitt ønske om alenetid oppfylt. Far er en regelrett idiot og du bør stå imot som best du kan til barnet er mye mye større. 45
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #8 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er det ikke lovlig med delt samvær før barnet er 3-4 år. Så dere får heller ta dere en tur på familievernskontoret. Anonymkode: fe335...f61 Lovlig? For noe tull. Anonymkode: 41731...d33 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Skrevet 17. desember 2021 Ulven skrev (26 minutter siden): Babyen skal selvfølgelig ikke måtte ta flaske fordi pappa vil ha sitt ønske om alenetid oppfylt. Far er en regelrett idiot og du bør stå imot som best du kan til barnet er mye mye større. Fullstendig enig. Anonymkode: 41731...d33 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 Just say no. Anonymkode: dc39b...e22 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 Barnets beste skal alltid stå i fokus. Å det å frarøve babyen mulighet til å die og oppleve at den primære omsorgspersonen blir borte er IKKE barnets beste. Anonymkode: e8551...e37 33
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 Hadde aldri gått på med det, babyen er alt for liten. Og far får komme til dere. Og skal han med tiden ha samvær alene med babyen, så må han og komme ofte på besøk, så han får et forhold til babyen. Anonymkode: bb13d...a1a 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er det ikke lovlig med delt samvær før barnet er 3-4 år. Så dere får heller ta dere en tur på familievernskontoret. Anonymkode: fe335...f61 Lovlig? For noe tull, Ingen lov mot det Anonymkode: d2973...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 Babyen er for liten , men st den får flaske med morsmelk etterhvert ser jeg ikke noe problemer med. Fint at pappa ønsker samvær alene , men han må nok vente litt Anonymkode: d2973...a7a 3
Liberal Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 https://help.no/fagomrader/barn/samvaer-for-de-minste-barna 3
Gjest O.G. Skrevet 17. desember 2021 #16 Skrevet 17. desember 2021 Det at han presser på tilsier at han ikke bør ha ungen alene overhodet.
prt90 Skrevet 17. desember 2021 #17 Skrevet 17. desember 2021 Hvorfor laget du barn med denne fyren? 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #18 Skrevet 17. desember 2021 Da min baby var så liten, var jeg borte/far alene med baby bare en halvtime. Og vi bor sammen, så baby kjente far godt. Far høres veldig enkel ut. Ting skal bare årne seg selv. Høres ut som han ikke forstår at en baby må lære seg å drikke av flaske. At man ikke skal overse babys behov for mat og trygghet. Og at baby sier ifra kraftig når vil ha mat. Og at puppen har flere funksjoner enn mat, den er også kos og trøst. Hadde aldri stolt på at en sånn hadde klart å ta godt vare på baby en halv eller hel dag. Anonymkode: 16f73...784 23
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #19 Skrevet 17. desember 2021 Gjør det noe om han gir baby mme på flaske? Det må vel være en fordel å venne baby til å ta flaske. Og fint for far å knytte bånd. Når det er sagt, synes jeg ikke at baby skal være borte fra mor i mange timer, men 2-3 timer skader ikke, så lenge babyens behov ivaretas. Så kan det bli lengre når babyen er større. Anonymkode: 74414...feb 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #20 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Babyen er for liten , men st den får flaske med morsmelk etterhvert ser jeg ikke noe problemer med. Fint at pappa ønsker samvær alene , men han må nok vente litt Anonymkode: d2973...a7a Det gjør jeg. Når mor kan og vil fullamme og alt ligger til rette for det, hvorfor skal man presse på med flaske? Jeg forstår det ved 8-10 mnd og ut, men ikke for at far, eller noen som helst annen person, skal få lov til å være med barnet uten mor - for gøy. Mor kan amme før far henter barnet med seg på lekeplassen etter hvert, og før en liten trilletur etc til barnet er mobilt nok til å ha glede av en lekeplass. Det er ingen god grunn til å ta en liten baby fra mor, som er den eneste trygge personen til baby. Det kan ikke sammenlignes med å ha to foreldre som bor sammen, i det hele tatt. Anonymkode: 41731...d33 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå