Gå til innhold

Hva ville dere valgt å studere - medisin eller indøk NTNU?

Indøk eller medisin?   

18 stemmer

1. 1. Indøk eller medisin?

• Indøk
      12
    • Medisin
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor? 

Anonymkode: 978a7...cd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er indøk

Anonymkode: 4e6a8...33c

Skrevet

Av de to: indøk.
Årsak: jeg er mye mer interessert i teknologi og realfag enn i medisin. Jeg ville ikke trives som lege, tror jeg. 

Egentlig ville jeg valgt en annen siv.ing-linje enn indøk; også det på grunn av interesse.

Velg alltid etter interesse, ikke etter hva du tror gir mest prestisje. Heller ikke etter hva du tror gir høyest inntekt, i alle fall så lenge du velger utdanning som nærmest garanterer deg jobb med solid inntekt uansett. Noe begge disse gjør.

Anonymkode: 338cb...d9d

• Liker 2
Skrevet

Indøk uten tvil. 

Jeg er mer interessert i logisk tenkning, realfag, teknologi osv, enn det å forstå hvordan menneskekroppen fungerer. 

Anonymkode: cb085...64f

Skrevet

Det er jo helt forskjellige retninger, og svaret vil komme an på interesser og evner. Jeg liker tall og logikk og ikke folk så jeg ville valgt indøk. 

Anonymkode: 60142...001

Skrevet

Jeg er egentlig veldig delt. 
Faglig hadde medisin passet meg mye bedre, faktisk hadde det passet kjempebra. Det jeg er mer skeptisk til, er jobben som venter etter studiet. Jeg kunne tenke meg et par konkrete spesialiteter, men veien dit er kantet med flytting, nattevakter på 19 timer og hierarki. Og det gidder jeg ikke. Jeg er gift med en lege, så jeg vet hva jeg snakker om… Jeg har allerede to grader som hadde passet kjempebra sammen med medisinutdanning, men jeg er redd jeg måtte tatt LIS1 før jeg hadde fått noe særlig utbytte av utdanningen jobbmessig, og å begynne nederst på rangstigen nok en gang… Nope.

Så dermed måtte det blitt indøk. For ti år siden hadde jeg aldri vurdert det engang, men siden den gang har jeg tatt noen emner i den retningen, og jeg tror jeg kunne likt det. Selv om det faglig og selve studiet  ikke er like midt i blinken for meg som medisin er, hadde nok selve jobben passet meg bedre.

Anonymkode: 7f429...707

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet.

Det går da vel an å få både fitte og ærlighet fra en dame?

Anonymkode: da045...713

Skrevet

Indøk passer mine interesser bedre.

Jeg synes lege som jobb virker veldig interessant, den menneske-sentrerte delen av det. Men å lese om hvordan alle de små bitene i kroppen virker, og samvirker, og legemidler, det er bare så utrolig kjedelig stoff. Så jeg ville ikke blitt noe flink lege. 

Anonymkode: c703a...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...