Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Når sluttet/slutter dere å gi julegaver til nieser/nevøer?  
Og hvorfor? Selv husker jeg at flere sluttet å gi meg gaver når jeg passerte 15 og 18 år, og reagerte ikke noe på det, det var liksom bare sånn. Selv opplever vi at ingen av våre søsken tenker at det er naturlig, selv om flere av barna deres er langt over 20år.   Synes det er vanskelig å ta opp. 

Anonymkode: 2842c...d12

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker også 15-18 år, da er de gamle nok til å skaffe seg jobb å kjøpe det de ønsker seg selv. Blir fryktelig styrete om man må gi gaver til alle man bryr seg om livet gjennom. 

Anonymkode: 65671...f43

• Liker 3
Skrevet

Når de er 18.

Anonymkode: 389d3...d3a

• Liker 4
Skrevet

Jeg er over tredve, og få fortsatt gaver fra mine tanter og onkler. Men vi har en veldig liten familie da, så de har ikke mange.

Mine nevøer og nieser er fortsatt barn og får gaver, men hvor lenge de får gaver kommer nok an på  hvor god kontakt vi har med de når de blir voksne.

Anonymkode: ef573...0cc

• Liker 1
Skrevet

Jeg er over 40 og får fortsatt av tanter og onkler (og kjøper selvsagt tilbake til de), og kjøper fortsatt til både voksne nevøer og alle barn til kusinene mine, uansett alder.

Anonymkode: 16cd1...08e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er over tredve, og få fortsatt gaver fra mine tanter og onkler. Men vi har en veldig liten familie da, så de har ikke mange.

Mine nevøer og nieser er fortsatt barn og får gaver, men hvor lenge de får gaver kommer nok an på  hvor god kontakt vi har med de når de blir voksne.

Anonymkode: ef573...0cc

Ja, det med hvor god kontakt man har spiller en rolle. Vi ser sjeldent våre nieser/nevøer (spes fra den ene familien) utenom en dag i jula og kanskje vi blir invitert i bursdag. Ellers ingen kontakt. Men opplever en forventning om at vi stiller med gave til både uulenog bursdag, eller vippser penger til bursdag om det ikke er feiring. (Ber gjerne om penger via vipps på vegne av «barna»). 

Anonymkode: 2842c...d12

• Liker 1
Skrevet

Jeg har egentlig ikke tenkt at vi skal slutte i det hele tatt. Har bare 5 stk og 1 barn selv. Men hvis hver av dem får mange barn og vi begynner å kjøpe gaver til alle barna, så kan det hende det blir litt mye. 😅 Mulig vi bare slutter når de stifter egen familie. Men vi har god tid til å finne ut av det. 😛

Anonymkode: 7f5f4...b86

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har egentlig ikke tenkt at vi skal slutte i det hele tatt. Har bare 5 stk og 1 barn selv. Men hvis hver av dem får mange barn og vi begynner å kjøpe gaver til alle barna, så kan det hende det blir litt mye. 😅 Mulig vi bare slutter når de stifter egen familie. Men vi har god tid til å finne ut av det. 😛

Forresten er vårt barn eldst, så kanskje vi bare ser an hva de andre gjør. ;)

Skrevet

Vi sluttet da de ble 18. Vi er en stor familie og vi må sette en strek ved en alder for at ikke gavemengden skal bli uoverkommelig.

Skrevet

Aldri , for meg en selvfølge, slutter jo liksom ikke være familie seov om de fyller 18. 

Anonymkode: 6c186...cd1

• Liker 5
Skrevet

I min familie slutter vi når vi blir 18. Syns det er greit, vi er veldig mange. Hadde vi vært en mindre familie hadde vi sikkert ikke stoppet :)

Anonymkode: a7d87...8c8

Skrevet

Sluttet da de ble konfirmert. 

Anonymkode: 6b5a3...905

• Liker 1
Skrevet

Jeg har satt grensen på 30 år eller når de får barn. Det som kommer først. Når de får barn, så er det barna som får. Ser for meg at barna får hvis vi feirer noe av julen sammen. Etterhvert vil vi naturlig feire hver for oss, og da er det naturlig å avslutte.

Det ble en grense jeg satte for min egen del. Min bror mener nok at hans barn burde få gaver herfra og inn i evigheten.

Anonymkode: 0d862...378

Skrevet

Når de stifter familie og får egne barn.

Anonymkode: ef965...58c

Skrevet

18 år. Det er avtalt i familien. Samme med fadderbarn. Min manns søsken (de er mange!) kjøper en liten oppmerksomhet til hverandre nå som alle barna er over 18. Det gjorde de ikke før. 

Anonymkode: f2614...ae6

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Aldri , for meg en selvfølge, slutter jo liksom ikke være familie seov om de fyller 18. 

Har forøvrig stor familie og mange gaver å kjøpe

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjøper til 1 fetter og 1 kusine, begge over 20 år, og så er det vel 8 andre fettere og kusiner som ikke får. Ingen av dem gir til meg, som jeg vet om, men de to førstnevnte har alltid med navnene på til/fra-lappene. 

Jeg er mye eldre enn disse to, trodde at de ville kjøpe gaver når de blir eldre, men det ser ikke ut til å skje.

Leste litt raskt. Det står nieser/nevøer. Har 1, på under 3 år, som naturligvis får gave. 

Endret av norw
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig🎁

Skrevet

Synst der er trist at mange slutter med ganger for noen blir 15 eller 18. der er jo kjempe enkelt å gi gave når de blir eldre skal flytte ut for første gang osv 😃

elsker å gi gaver kommer aldri til å kutte det ut bare for noen er myndig.

«I fjor fikk du 8 gaver Ida, nå er du 18 og heldig om det ligger en under treet, men du må sitte der og se på når barna åpner sine 😄» 

nei vett du hva ..

Anonymkode: 3c1c6...b27

• Liker 2
Skrevet

Vi gir ikke julegaver til de som har fylt 30. foreldre gir selvsagt til sine voksne barn, men vi gir ikke til nieser, nevøer og andre etter fylte 30. 

Anonymkode: 7ad71...680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...