Gå til innhold

Må man ha t-we boksen fra telefon for å ha tv abonnement?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Telenor og TV, må man ha t-we boks eller kan man ha bare abonnement også bruke nettløsning og app? Ser på prislisten at man må betale for selve tvboksen utenom og jeg har aldri hatt behov for noe tvboks (har Telia her jeg bor nå, skal flytte i Januar og da har de Telenor). 

Nei, det er ikke bare å ringe og stille dumme spørsmål. Har sosial angst. Chatten funket ikke og du får bare prate med robot. 

Anonymkode: 84f45...b19

Skrevet

Mener du må ha boks for å se kanaler derfra ja, men kjøp en brukt så slipper du å betale i dyre dommer for den boksen. 

Anonymkode: 72234...9be

Skrevet

Hvis det er en kollektiv avtale de har der du skal flytte, regner jeg med at tv-boksen (dekoderen) og routeren følger med.

Jeg har Telenor og TV-boksen oppkoblet, men ingen TV. Jeg tror at jeg kan slå den av,men at jeg da kun vil ha tilgang på strømmetjenester som går utenom selve t-we, f eks viaplay, pluss selvsagt NRK.

Så om du ønsker å benytte andre kanaler som går via dekoderen, må du nok koble opp boksen.

Anonymkode: 889d5...d19

Skrevet

Jeg har ikke brukt boksen på mange år (ligger uåpnet et eller annet sted, kollektiv avt. i borettslaget). Hatt Telia og Canal Digital (er det de som nå er Telenor?). Eneste jeg ikke kan er å ta opp programmer (vet ikke om absolutt alt ligger tilgjengelig en stund i arkivet). Har smart-tv der appene ligger, og har dem også på tlf.

Anonymkode: db1c9...921

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er en kollektiv avtale de har der du skal flytte, regner jeg med at tv-boksen (dekoderen) og routeren følger med.

Jeg har Telenor og TV-boksen oppkoblet, men ingen TV. Jeg tror at jeg kan slå den av,men at jeg da kun vil ha tilgang på strømmetjenester som går utenom selve t-we, f eks viaplay, pluss selvsagt NRK.

Så om du ønsker å benytte andre kanaler som går via dekoderen, må du nok koble opp boksen.

Selve abonnementet er inkludert i fellesutgiften og vi får rabatt på grunn av en avtale som borettslaget har gjort. Det jeg må betale for utenom er selve t-we boksen.

Mener du må ha boks for å se kanaler derfra ja, men kjøp en brukt så slipper du å betale i dyre dommer for den boksen. 

Anonymkode: 72234...9be

Hos telia så må du bare ha boksen om du kobler den direkte opp til tv'en. Men om du bruker chromecast så har du jo nett-tven som du kan bruke. Jeg har hatt telia og get, og aldri brukt tvboksen. For 4 år siden så fikk jeg tilbud om en ny tvboks fordi den jeg hadde fra get gikk utav produksjon, hentet aldri en ny og leverte inn den gamle. Aldri mistet noen kanaler, alt er jo på telia play appen også sender jeg det via chromecast til tv. 🤷‍♀️
Tenkte telenor har det samme, men finner ingen informasjon om man MÅ ha t-we boks. 

Skrevet

Jeg har ikke brukt boksen på mange år (ligger uåpnet et eller annet sted, kollektiv avt. i borettslaget). Hatt Telia og Canal Digital (er det de som nå er Telenor?). Eneste jeg ikke kan er å ta opp programmer (vet ikke om absolutt alt ligger tilgjengelig en stund i arkivet). Har smart-tv der appene ligger, og har dem også på tlf.

Anonymkode: db1c9...921

Er nettopp det, tv'en min har også t-we app inkludert, så jeg ser null behov for boksen. I tillegg så ser jeg at man må betale for selve boksen, det gjør jeg ikke hos telia (den var inkludert, men jeg har ikke en gang hentet den ut). Tidligere eier av boligen sier hun ikke har eller bruker TV i det hele tatt. Så TV boksen må jeg selv ordne opp i og eventuelt bestille opp. Men som sagt, aldri brukt tv boks, hva er vitsen når man har t-we på nett. Er bare enda en fjernkontroll å miste 😂

Skrevet

Synes det høres veldig rart ut at du skal betale for boksen. Det normale er at abonnementet via felleskostnaden inkludere leie av tv-boksen. Jeg hadde ringt styrer og hørt om dette faktisk stemmer.

Kan det hende at selger ikke har hentet den ut, og så sier hun at du må ordne?

Jeg trodde også at jeg kunne se kanaler uten å måtte koble opp boksen. Men Telenor har vært så smart at de har laget en kobling via dekoderen og t-we. Så vil du ha tilgang på annet enn streaming, må du nok ha boksen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes det høres veldig rart ut at du skal betale for boksen. Det normale er at abonnementet via felleskostnaden inkludere leie av tv-boksen. Jeg hadde ringt styrer og hørt om dette faktisk stemmer.

Kan det hende at selger ikke har hentet den ut, og så sier hun at du må ordne?

Jeg trodde også at jeg kunne se kanaler uten å måtte koble opp boksen. Men Telenor har vært så smart at de har laget en kobling via dekoderen og t-we. Så vil du ha tilgang på annet enn streaming, må du nok ha boksen.

Har ikke snakket med styret, har ikke noe kontakt info enda. Hun sa bare at tv abonnementet er inkludert, men hun bruker ikke tv. Hun betalte på boksen hun ikke brukte, som hun da returnerte til telenor for å slippe å betale for den. Derfor må jeg nå hente ut en ny, normalt så legger man igjen utstyret i boligen ved utflytting. 
Men, jeg ønsker ikke selve boksen om jeg ikke MÅ ha den. For jeg har aldri brukt de fra get, den lå i orginal forpakningen i kjelleren, så ble get til telia og da måtte jeg ha en ny boks men den hentet jeg aldri ut. Mistet ikke tv abonementet for det om og jeg hadde telia play med alle kanaler som normalt er på tv boksen. Og det er det jeg håper telenor også har mulighet for, så slipper jeg å betale for en boks jeg ikke bruker eller ønsker å bruke. Men finner ingen info om at man MÅ ha den dumme boksen for ha abonnement og nett-tv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...