Gjest virvar ikke logget på Skrevet 13. oktober 2005 #1 Skrevet 13. oktober 2005 Hvordan gjør jeg slik at bilder i photodraw får gjennomsiktig bakgrunn rundt? Bår jeg har åpnet et bilde der og laget en pynteramme rundt det , og kopierer for å lime inn i hjemmesiden jeg holder på med, så kommer det en hvit firkantet kant rundt bildet mot fargen i bakgrunnen på hjemmesiden.
Crazee Skrevet 13. oktober 2005 #2 Skrevet 13. oktober 2005 Kopierer for å lima inn i heimesida? Hummm - nøyaktig kva er det du gjer her? Når du lagar biletet i photodraw (*) har du då transparent bakgrunn der? Då må du lagra som enten gif (maks 256 fargar) eller png - mulig du kan velga under lagring kva farge som skal vera transparent. Og så opnar du biletet i html-editoren og set inn. Om det er mulig å bruke klipp og lim, så kan nok det sikkert mista den informasjonen, om transparens. (*) Kor kan eg evt. lasta ned programmet, om det er krise?
Catzy Skrevet 13. oktober 2005 #3 Skrevet 13. oktober 2005 Png blir ikke alltid transparent i Internet Explorer. (Ja, det er skikkelig teit.) Du kan enten legge inn javascript for å lure IE, eller bare holde deg til å lagre som gif. Catzy
Gjest Devil's Spawn Skrevet 13. oktober 2005 #4 Skrevet 13. oktober 2005 Png blir ikke alltid transparent i Internet Explorer. (Ja, det er skikkelig teit.) Du kan enten legge inn javascript for å lure IE, eller bare holde deg til å lagre som gif. Catzy ← Eller bare lage en liten javascript-snutt der man forteller IE-brukere at de må oppgradere browseren sin. Slik som noen nettsteder arrogant gjør mot ikke-IE-brukere.
Crazee Skrevet 13. oktober 2005 #5 Skrevet 13. oktober 2005 Png blir ikke alltid transparent i Internet Explorer. (Ja, det er skikkelig teit.) Du kan enten legge inn javascript for å lure IE, eller bare holde deg til å lagre som gif. Catzy ← PNG har to versjonar, ein 8-bit med 256 fargar (som GIF) der IE ikkje har problem med å vise transparent farge, og 24-bit der du kan ha heilt eller delvis transparente fargar. Då treng IE litt hjelp for å visa det - moderne nettlesarar greier det fint. Elles er Rattleshake sitt tips fint - skjønt, du treng ikkje bruka Javascript, Rangla. "Conditional comments" er tipset her: <!--[if IE] > <p>Internet Explorer? Fyddå, bruk noko betre...</p> <! [endif] -->
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå