Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frilufsliv har vært en stor interesse i mange år, og i de siste åra har jeg vært på fjellet når mulgheten har bydd seg. Elsker å gå turer i skog og mark, spise ute og alt som hører med. Hadde en god kompis med på mange av turene-en skikkelig frilufsmann . vi trasket i flere mil og de gode samtalene var alltid der. MEn han var 20 år eldre enn meg, så vi var bare venner , Måtte jo finne meg en på min egen alder , og det gjorde jeg . han var 42 år og perfekt sånn aldersmessig. Men vi har jo ingenting til felles ! han vil ikke være med på fjelltur og har ingen interesse for dette. eier ikke en turbukse eller fjellsko. Har prøvd å få han med, men han vil ikke. er også ganske kraftig overvektig. Kjenner at dette er en deal breaker :( har lyst på fjellturer med han kompisen igjen . men det kan jeg jo ikke når jeg er med han på 42.  

håpløst ! alderen klaffer, men ingenting annet ! 

Anonymkode: 3c074...1f1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som at det egentlig er hans manglende interesse for friluftsliv som er problemet? 

Ville du gått all in på hans interesser uansett hva det var?? 

Anonymkode: c32e8...6f4

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

alderen klaffer, men ingenting annet ! 

Ser ikke problemet, du har vel ikke funnet den eneste i 40 åra som finnes i verden? 

Hvorfor i alle dager tilbringer du tid med en du ikke vil være med? 

Skrevet

Det var en dealbreaker for meg.

(ikke fjellturer. Men lysten til å oppleve verden, og mat) 

Jeg er veldig glad for at jeg tok det valget. Fant en som tikket alle bokser til slutt. 

En ting er når man er yngre, er i jobb, og har mye annet. Men jeg tenkte også på pensjonstilværelsen, og hva jeg helst ville bruke tiden på da. 

Men du - du kan ikke gå tur med kompisen? Tull. Jeg har selvfølgelig mannlige venner jeg deler interesser med, som mannen ikke vil være med på. Og mannlige kollegaer, som jeg til og med er på jobbreiser med. Det finnes ingen regel som sier hvilket kjønn venner og kollegaer må være. 

Anonymkode: ad6df...ac8

• Liker 6
Skrevet

Da ville jeg aldri inngått noe forhold i utgangspunktet, livetbmitt leves på tur, en mann uten turglede gir ingen glede 🤣💪

Anonymkode: 48557...a7e

• Liker 2
Skrevet

Høres ikke ut som at dere er en god match om dere ikke har NOE til felles (som du får det til å fremstå). Jeg er heller ikke noe friluftsmenneske, å jeg hadde blitt dritlei av maset fra en partner om å bli med ut på tur, jeg klarer meg fint med en liten gåtur i nærheten i ny og ne. 

Anonymkode: 56684...4fa

• Liker 9
Skrevet

Jeg tenker vel at om du har en hobby/interesse som tar opp en kjempestor del av livet ditt uansett om det er sjakk, bilmekking, selskapsdans eller turliv så må du finne ut om du klarer å tilpasse livet ditt sånn at du kan ha tid til en partner som driver med noe annet (kanskje til og med på samme intense nivå). Hvis ikke det går så må du finne deg noen som driver med det samme som deg.

Anonymkode: 7aede...010

• Liker 3
Skrevet

Hvis dere kun har alder til felles er det vel et ganske dårlig utgangspunkt for et forhold.

Anonymkode: 770df...e33

• Liker 5
Skrevet

Er det så viktig for deg å ha type at du tar til takke med en fyr bare fordi alderen er felles?

Anonymkode: f1946...aa2

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Frilufsliv har vært en stor interesse i mange år, og i de siste åra har jeg vært på fjellet når mulgheten har bydd seg. Elsker å gå turer i skog og mark, spise ute og alt som hører med. Hadde en god kompis med på mange av turene-en skikkelig frilufsmann . vi trasket i flere mil og de gode samtalene var alltid der. MEn han var 20 år eldre enn meg, så vi var bare venner , Måtte jo finne meg en på min egen alder , og det gjorde jeg . han var 42 år og perfekt sånn aldersmessig. Men vi har jo ingenting til felles ! han vil ikke være med på fjelltur og har ingen interesse for dette. eier ikke en turbukse eller fjellsko. Har prøvd å få han med, men han vil ikke. er også ganske kraftig overvektig. Kjenner at dette er en deal breaker :( har lyst på fjellturer med han kompisen igjen . men det kan jeg jo ikke når jeg er med han på 42.  

Det er her hele greia går galt.

Anonymkode: ee6af...898

Skrevet

Meld deg på DNTs singelturer og treff en  likesinnet 😊

Anonymkode: 4d0e9...b51

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er ikke svaret litt opplagt da? At det er ikke nødvendigvis alder som skal sette begrensing av hvem som er aktuell for dating, innenfor fornuftige rammer så klart.

Jeg tenker det er mer viktig å se på hverandres livsstil om det kan være noe som klaffer godt. Noen livsstil er knyttet til alder, som student livvstilen, men etter den alderen 28+ det er det stort sett til interesser og hobbier som bygger livsstilen. Så må selvsagt andre preferanser som personlighet og utseende og hva man vil i livet fremover klaffe også.

Skrevet

Men den logikken der, mister mann, så skal man velge en mann som er tyve år eldre fordi de liker friluftsliv og ikke jevnaldrende fordi de liker det ikke. Lol. Man velger ikke på grunnlag av alder. Du velger ikke en kjip jevnaldrende fyr som har null interesse for friluftsliv. Du velger den en jevnaldrende klatrer - det vet alle. De er digge og snille og aktive.

Anonymkode: 61c90...ff3

Skrevet (endret)

Hvis fyren er grei sånn ellers, er det vel ikke noe i veien for at du kan dele akkurat denne interessen med han andre kompisen? Hvis det er sånn at han velger hvem du kan ha som venner, synes jeg det høres ut som et større problem enn at han ikke er så ivrig på tur.

Edit: Jeg så nederste linje nå. Hvis ingenting annet enn alderen matcher, så er jo svaret åpenbart. Da skjønner jeg egentlig ikke at du spør.

Endret av Påkrevd
  • Liker 1
Skrevet

Har dere i det hele tatt noe til felles, eller valgte du ham bare fordi alderen var riktig? Og han er vel uansett ikke den eneste single mannen i rett alder her i verden? 

Uansett, for meg hadde en stor interesse for friluftsliv vært deal breaker, jeg eier heller ikke turbukse og fjellsko, så da må det jo være greit andre veien også. Men det er bare du som kan avgjøre hva du kan leve med og ikke.

Anonymkode: 76638...5cd

• Liker 1
Skrevet

Han som er 20 år eldre, vil jo mest sannsynlig være sprekere enn de fleste langt oppi åra.

Alder har jo da mindre å si.

Forsto ærlig talt ikke innlegget.

"Fant meg kjæreste, men vi har ingenting felles"

Men han var 40 og noe?

Hvis 43 år er eneste krav du har hatt hitill, må det jo være veldig enkelt å få seg kjæreste som passer hakket bedre...

• Liker 3
Skrevet

Og hvorfor svarte jeg, hele innlegget var vel bare tull.

• Liker 1
Skrevet

ts. Denne turkompisen min som er 20 år eldre er den flotteste mannen jeg har møtt. vi har hatt så mange fine turer i fjellet, han elsker å tenne opp bål. har også hatt mange fine skiturer på vinteren. vi har vært på bær turer osv. I hans selskap så kjeder jeg meg aldri. Han har så mange artiige historer å fortelle . Jeg er en så glad person  i hans nærvær og praten går i ett.  vi har slike dype gode samtaler jeg aldri har hatt med disse fjottene på 40 . :( :( nå er jeg bare fanget med en som ikke vil på tur . kjeder meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ts. Denne turkompisen min som er 20 år eldre er den flotteste mannen jeg har møtt. vi har hatt så mange fine turer i fjellet, han elsker å tenne opp bål. har også hatt mange fine skiturer på vinteren. vi har vært på bær turer osv. I hans selskap så kjeder jeg meg aldri. Han har så mange artiige historer å fortelle . Jeg er en så glad person  i hans nærvær og praten går i ett.  vi har slike dype gode samtaler jeg aldri har hatt med disse fjottene på 40 . :( :( nå er jeg bare fanget med en som ikke vil på tur . kjeder meg. 

Så trist.. hvorfor svikter du din turkamerat. Bare fordi han var 20 år eldre. Fikk du pult han i teltet før dere skiltes vei?

Anonymkode: d7001...5a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så trist.. hvorfor svikter du din turkamerat. Bare fordi han var 20 år eldre. Fikk du pult han i teltet før dere skiltes vei?

Anonymkode: d7001...5a7

nei . det var vennskap !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...