Gå til innhold

Naboen har fått hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi flyttet inn i borettslaget fikk vi beskjed om at det ikke var lov å ha dyr (selv om det visstnok ikke er lov å ha slike regler). Det ble masse styr, men vi fikk omplassert katten vår, og nå har den det veldig bra.

Men for et par uker siden kjøpte naboen en schäfervalp sånn uten videre, og den slipper de ut på plenen for å gjøre sitt fornødne, i stedet for å gå tur med den.

Hele plenen er full av bæsj, og den har definitivt løs mage :forvirret:

Vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg. Kunne klagd til styret, men jeg er veldig glad i dyr, og vil ikke at den skal bli avlivet heller. Vet hvor vanskelig det er å omplassere dyr.

Det skal sies at jeg har irritert meg over disse naboene før, de fester høylydt og lenge uten å sende ut nabovarsel. Derfor får jeg nok litt ekstra kort lunte når de bare hever seg over husreglene på denne måten.

Jeg skulle ønske det var lov å ha dyr i borettslaget, men sånne som disse ødelegger jo når de lar hunden gå og gjøre fra seg på fellesområdene. Grrr!

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Du kan faktisk politianmelde det, siden det er forbudt å ikke ta opp hundedritt etter seg, i tillegg til at de kan få problemer med borettslaget. Borettslag kan bare forby dyr dersom de er til plage for andre beboere, og det er jo dette i høyeste grad...

Snakk med dem på en ok, og si ifra om at du kommer til å varsle både borettslag og politi, dersom dette ikke bedrer seg. Og se om det kan løse problemet.

Skrevet (endret)

Tror først jeg ville sagt i fra på en grei måte, og gitt de en sjans til å ¨rydde opp¨ etter seg og bikkja:)

Hadde ikke dette hjulpet hadde jeg sagt i fra til styret og bedt de ta affære.

Dessuten, ville jeg sagt i fra at hunden har løs mage, det er ikke så greit for en valp!

:)

Endret av vimselims
Skrevet (endret)

ååh vi har nøyaktig samme problem. Bortsett fra at vi ikke bor i borettslag. Naboene har 2 hunder, som de aldri går tur med. De står i bånd utenfor og skiter foran hele huset. Naboene parkerer bilen sin oppi all denne møkka, og for å komme ut fra huset, må de kjøre inn foran vårt, for så å rygge... Da kjører de i all møkka, som fester seg på hjulene, og blir liggene på brosteinen vår.. Det stinker og ser helt jævlig ut. Har sagt ifra til de, men de gir f og fortsetter... :sinna:

Må bare legge til at vi har hund vi også, men hu får gå på tur i motsetning til nabobikkjene. Det er vel ingenting vi får gjort med dette "problemet".. Skjønner meg ikke på sånne folk..

Endret av Gitte
Gjest Vindelspev
Skrevet (endret)

Som hundeeier gremmes jeg over slike som er med på å opprettholde det negative synet mange har på oss.

Si fra! Har de et snev av sosiale antenner kommer de til å skjerpe seg fra nå av.

Endret av Vindelspev
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Valper skal ikke gås tur med, men det er INGEN unnskyldning for å ikke ta opp etter den!

Vi lufter også på plenen, men plukker opp selv de våteste bæsjene. Det er jo ikke vår plen, så da skal vi bare prise oss lykkelige at husverten syns det er greit.

Si fra til de folka, og gi dem beskjed på en grei måte at dersom det ikke forbedrer seg, så må du se deg nødt til å legge inn en formell klage til styret.

Skrevet
Da vi flyttet inn i borettslaget fikk vi beskjed om at det ikke var lov å ha dyr (selv om det visstnok ikke er lov å ha slike regler). Det ble masse styr, men vi fikk omplassert katten vår, og nå har den det veldig bra.

Men for et par uker siden kjøpte naboen en schäfervalp sånn uten videre, og den slipper de ut på plenen for å gjøre sitt fornødne, i stedet for å gå tur med den.

Hele plenen er full av bæsj, og den har definitivt løs mage  :forvirret:

Vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg. Kunne klagd til styret, men jeg er veldig glad i dyr, og vil ikke at den skal bli avlivet heller. Vet hvor vanskelig det er å omplassere dyr.

Det skal sies at jeg har irritert meg over disse naboene før, de fester høylydt og lenge uten å sende ut nabovarsel. Derfor får jeg nok litt ekstra kort lunte når de bare hever seg over husreglene på denne måten.

Jeg skulle ønske det var lov å ha dyr i borettslaget, men sånne som disse ødelegger jo når de lar hunden gå og gjøre fra seg på fellesområdene. Grrr!

Si at det ergreit at de har hund,men ta opp skiten. Putt hundposer i postkassen.

Skrevet

sant at man ikke skal gå tur med valper, men man skal plukke opp uansett syns nå jeg, enten det er valp eller voksen... Ville tatt det opp med dem først,før jeg gjorde noe annet,følg litt med og se om det blir bedre :)

Skrevet

Visste faktisk ikke at man ikke skal gå tur med valp.

Jeg skjønner at det eneste riktige er å ta en rolig prat med naboen, må bare manne meg opp først. Synes det er så kjipt.

Skrevet
Visste faktisk ikke at man ikke skal gå tur med valp.

Jeg skjønner at det eneste riktige er å ta en rolig prat med naboen, må bare manne meg opp først. Synes det er så kjipt.

altså, man kan godt tusle litt rundt i nabolaget med en valp, men den skal ikke ha turer som er i nærheten av det en voksen hund kan gå, fordi en valp kan skade skjellett og ledd hvis man "går den ihjel med tur"

Gjest Vindelspev
Skrevet
altså, man kan godt tusle litt rundt i nabolaget med en valp, men den skal ikke ha turer som er i nærheten av det en voksen hund kan gå, fordi en valp kan skade skjellett og ledd hvis man "går den ihjel med tur"

Nja, det er vel heller det at de lett stresser seg opp når de venner seg til mye fart og futt fra tidlig alder. Det er ikke krise å gå turer med en valp, men jeg har ofte sett at resultatet blir stress, og det blir fort svært vanskelig å takle. Familiehundeieren starter så fint med fire ganger tur om dagen, mens rotreningen overses, og valpen sliter med å finne av-knappen. Belastningsskader gjelder vel mest for store, tunge raser, eks. Irsk Ulvehund.

Skrevet

Ja,det er en annen side av saken, valper kan lett bli overstimulert, og det fører lite bra med seg... Tenker på skjellettet jeg,siden jeg har Grand danois selv, men det er klart at ikke alle raser er like utsatt for skjellettskader (heldigvis :) )

Gjest Vindelspev
Skrevet

Skjønner at du tenker mest på skjelettskader da, ja! De er jo ikke småkarer. Neste tilskudd i flokken her blir en Ulvehund, så det blir samme bekymringen for meg. ;)

Skrevet

Har hatt hund selv. Hater folk som ikke plukker opp etter seg.

Jeg hadde en nabo som ikke plukket opp etter seg, der hunden løp inn på vår eiendom og gjorde fra seg.

Gjett hva naboen fant foran døra si en dag!!!!!!

Var dritt lei av å si i fra, så da fikk naboen selv erfare hvordan det var med dritt i nærheten av huset sitt.

Skrevet
Skjønner at du tenker mest på skjelettskader da, ja! De er jo ikke småkarer. Neste tilskudd i flokken her blir en Ulvehund, så det blir samme bekymringen for meg. ;)

Har dere hund(er) fra før? hvilke? Irsk ulvhund er utrolig herlige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...