AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Vi fikk beskjed om at en barnet mitt har hatt kontakt med har testet positivt, så vi dro til teststasjon. Etter 1 time og 40 minutt i kø er det vår tur. Jeg kjører inn og er på vei ut av bilen for å hente barnet så hun kan sitte på fanget. Ble stoppet for det var ikke lov. Jeg kunne ikke gå ut av bilen der inne. Testpersonen sa at jeg skulle rygge ut, ta barnet på fanget og så kjøre inn. Det er jo ikke lov, men jeg var stresset og sliten etter å ha sittet i kø i 1 time og 40, så jeg gjorde som jeg fikk beskjed om. Så sitter jeg der med ungen på fanget og jeg legger hånden min på pannen til barnet, og lener hodet hennes inntil meg, nei det var ikke og og «bruk av tvang». Jeg sier at det er helt uforsvarlig å ikke holde hodet hennes, da kan hun jo rykke til og få pinnen langt opp i nesen! Hun sier at det uansett ikke er lov til å holde barnet fast, og hvis hun protesterer så må hun avbryte testingen. Det hørte ungen og sier, « nei jeg vil ikke». Da nektet de å teste barnet. Jeg blir sint og sier at det er jo ikke for moroskyld vi tar denne testen, vi er pålagt å teste. Da sier hun at vi må ringe til fastlegen og få en time ved en feberpoliklinikk, der har de mulighet til å bruke «tvang». jeg ringte fastlegen og første ledige time for testing på feberpoliklinikk er 27. desember! Anonymkode: e069e...97d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 Du evner ikke å tenke deg til konsekvensene av at tvangstesting av små barn kommer i avisene..? Anonymkode: a3bca...91b 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 Høres helt idiotisk ut. Vi holder fast når barn skal ta vaksiner og bli sett i øra F.eks. Sånn er det jo bare… Anonymkode: 5557a...5d6 25
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du evner ikke å tenke deg til konsekvensene av at tvangstesting av små barn kommer i avisene..? Anonymkode: a3bca...91b Du evner ikke å tenke deg overskriften om ungen hadde rykket til og fått pinnen langt opp i hjernen? ts Anonymkode: e069e...97d 21
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du evner ikke å tenke deg overskriften om ungen hadde rykket til og fått pinnen langt opp i hjernen? ts Anonymkode: e069e...97d Nå er det et scenario du gjør deg som ikke er mulig så kanskje like greit å holde seg i isolasjon til 27 desember i deres tilfelle.. Anonymkode: 3fb01...aae 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 Ganske vanlig å måtte holde barn fast ved de fleste undersøkelser som stikk i fingeren, vaksiner etc, så synes dette var i overkant strengt ja. Det er vel sagt at barn som protesterer og gir tydelig motstand skal man droppe å teste, høres ut som den som skulle teste ikke gadd og dermed brukte unnskyldninger. Anonymkode: 9da28...388 13
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det et scenario du gjør deg som ikke er mulig så kanskje like greit å holde seg i isolasjon til 27 desember i deres tilfelle.. Anonymkode: 3fb01...aae Det er absolutt mulig at pinnen kan komme for langt inn hvis ungen rykker til brått og av all sin kraft. Det er helt uforsvarlig å ikke holde hodet til et lite barn. ts Anonymkode: e069e...97d 10
Pappi Skrevet 17. desember 2021 #8 Skrevet 17. desember 2021 TS jeg er enig med deg i at dette var pussig reaksjon fra de på teststasjonen. Jeg fikk ikke med meg hvor gammelt barnet er, det har nok også litt å si med tanke på det å holde fast. Jeg tror nok uansett at bekymringen din for at testpinnen skulle kunne havne i hjernen til barnet er ubegrunnet. 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Skrevet 17. desember 2021 Jeg forstår at ikke den helseansatte ønsker å bruke tvang, men som forelder har jeg gjort det flere ganger ved helseundersøkelser og lignende som vi vet ikke er farlig for barna, men som er nødvendig for barnas helse og omgivelsene rundt. Som for eksempel koronatest. Etter prøven snakker jeg med barnet. Anonymkode: 93f69...416 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 Hvorfor satt du så lenge i kø? Hva med å bestille time som alle er oppfordret til å gjøre? Anonymkode: 694e0...b53 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du evner ikke å tenke deg overskriften om ungen hadde rykket til og fått pinnen langt opp i hjernen? ts Anonymkode: e069e...97d Det er jo selvfølgelig derfor det er rett av dem å ikke teste en vilter unge. Takk for at du understreker poenget mitt! Anonymkode: a3bca...91b 1
mingus Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 Idiotisk å ikke la deg støtte hodet, og veldig tullete å skulle kjøre ut av teltet for å kjøre inn igjen med barnet. Ja lite kan skje i 2 km i timen, men i din situasjon kunne du jo i verste fallblingset på brems og speed og meid ned noen av stress - I VERSTE FALL, ja. Synes ikke du tenkte eller gjorde noe feil her. Går ofte forbi teststasjonen her når jeg skal til jordmor, og der hyler ungene og griner, greit å ikke utsette dem for mer stress, og bare få det gjort raskt og smertefritt uten noen som maser sånn som det der. 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 Så idiotisk! Som om man ikke holder barn på helsestasjonen før vaksine.. For å ikke snakke om undersøkelse av ørene.. Anonymkode: c3201...27e 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 PS, hun misforstår kraftig hva tvang fra helsepersonell betyr. Hun kan kanskje ikke holde fast ungen, men du kan Anonymkode: c3201...27e 10
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 Det er naturlig at man holder hodet til et lite barn i den situasjonen der, for å hjelpe barnet til å holde seg i ro. Dette er ikke en form for tvang med mindre man holder barnet hardt fast. Dersom barnet gjør motstand, derimot, er det jo tvang, og da hadde jeg skjønt reaksjonen hennes. For meg høres det ut som denne ansatte har lite erfaring med barn, og at det slo litt uheldig ut for dere. Anonymkode: 2b0a7...ab6 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #16 Skrevet 17. desember 2021 Herregud så syke folk.. Teststasjonen altså Anonymkode: 383e9...815 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #17 Skrevet 17. desember 2021 Det er jo du som skal holde ungen, ikke helsepersonellet. Anonymkode: bd8f0...ded
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #18 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor satt du så lenge i kø? Hva med å bestille time som alle er oppfordret til å gjøre? Anonymkode: 694e0...b53 Fordi i det jeg skjønte hvor lang kø det var så var jeg allerede inne i køen, og hadde folk bak meg, kunne ikke slippe unna. ts Anonymkode: e069e...97d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #19 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo du som skal holde ungen, ikke helsepersonellet. Anonymkode: bd8f0...ded Det var jo DET jeg ikke fikk lov til! ts Anonymkode: e069e...97d 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #20 Skrevet 17. desember 2021 Mulig teststasjonen har hatt problemer med foreldre som av egen fri vilje holder fast barnet og så klager over behandlingen senere. Vi måtte en periode nekte å teste hvis det måtte noen som helst form for makt til for å teste barn (snakker da om ting som at foreldre holder hodet eller hendene til barnet i ro) fordi vi slet med at foreldre insisterte på at vi skulle kjappe oss og teste mens de skulle tviholde fast på barnet, for så å klage på oss i avisen etterpå (vi fikk aldri anledning til å gi et svar). Hilsen ansatt på teststasjon. Anonymkode: 5f31d...6ff 2
Anbefalte innlegg