AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Jeg jobber i et lekeland for barn, og en av mange leker vi har her er en kiste med utkledningskostymer. En gang hadde vi ei jente på 4-5 år på besøk, som begynte å gråte fordi hun var redd ett av kostymene. Vi trøstet henne og prøvde å distrahere henne med å ta henne med på tegnebordet og leke med dukker og bamser, men hun ville at vi skulle ringe foreldrene og be dem hente henne, så da gjorde vi det. Virket som det gikk helt fint. Noen dager senere kom hun imidlertid tilbake, og ved innsjekk spurte foresatte relativt kvasst: «dere har vel ikke utkledning i dag også?». Jeg ble litt satt ut og visste ikke helt hva jeg skulle svare, for det hadde vi jo😅 kostymekisten er veldig populær hos de andre barna, og vi ansatte syntes det ville vært trist om vi skulle ta kostymene fra de andre barna når de hadde det så gøy. Så da lurer jeg på hva dere tenker om situasjonen? jeg har ikke akkurat tatt meg nær av denne damen, men tenker litt på hvordan vi burde løst det personlig, hvis det var min datter, ville jeg nok ventet til hun var klar for å komme tilbake, kanskje lekt litt utkledning på fritiden etc., hadde aldri fått meg til å dra et sted og kreve at de skulle fjernet aktiviteter for min skyld (dette er et gratistilbud, vel og merke, og vi har vanligvis 10-15 barn der inne på en gang). Anonymkode: 183a5...188
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 Man kan ikke tilpasse slike steder til hvert enkelt barn, det går bare ikke. Anonymkode: b2c87...2ed 9
Hannah80 Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 Skal vel mer til enn dette, for å være en "Karen". 15
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 Idioti. Ungen får la vær å gå i kista. Noen foreldre 🤦♀️ Anonymkode: a71d1...7ad 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 Hun får passe ungen sin selv da hvis jenta ikke klarer å håndtere lekene dere har. Anonymkode: b1cf0...ab4 5
Isambard Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 "Karen"? Må vi importere sånne begrep fra USA? Har vi behov for en egen merkelapp på hvite kvinner som oppfører seg urimelig? 15
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 Absolutt en Karen! Mange av dem! Bare si "nei, kostymene er en del av Leos lekeland". Anonymkode: 5dc4c...e60 1
Klossmajor Skrevet 17. desember 2021 #8 Skrevet 17. desember 2021 Jeg tipper på at det var en Ingunn eller en Shagufta. 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Skrevet 17. desember 2021 Hvis det er ett bestemt kostyme (av mange) som er veldig skummelt, så ville jeg kanskje tenkt at det ville være ok å fjerne dette. Da kan det jo hende andre barn også synes det er skummelt, selv om bare ett barn har sagt ifra. Men å fjerne utkledning totalt synes jeg ikke det er noe grunnlag for. Selv hadde jeg et barn som var livredd for løven på Leos lekeland, og den kom ikke til faste tider på den tiden. Jeg ba om å få vite når sånn ca den kom, sånn at vi kunne gå ut. Følte meg kravstor bare av det, for det er jo tross alt frivillig å være der. 😅 (Men jeg krevde ikke da, bare spurte pent.) Anonymkode: c6b48...be6 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 Jeg syns det sier mer om deg enn henne at du bruker begreper som Karen bare fordi du ikke ville oppført deg på samme måte selv. Begrepet Karen oppstod som en merkelapp på rasistiske middelaldrende kvinner som utførte rasisme mot svarte og f eks truet med anmeldelse, følte seg truet av eksistensen til en svart person og mente politiet ville ta hennes parti fordi hun er hvit. La oss ikke utvaske begrepet og gjøre det til noe det ikke er Det er helt forståelig at hun lurer på om det er utkledning i dag også når ungen ble redd sist! Anonymkode: 4ddd9...fb5 8
Klossmajor Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 Er ikke det å kalle noen en Karen temmelig Harry, eller eventuelt Doris? 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 Klossmajor skrev (7 minutter siden): Jeg tipper på at det var en Ingunn eller en Shagufta. Hehe AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis det er ett bestemt kostyme (av mange) som er veldig skummelt, så ville jeg kanskje tenkt at det ville være ok å fjerne dette. Da kan det jo hende andre barn også synes det er skummelt, selv om bare ett barn har sagt ifra. Men å fjerne utkledning totalt synes jeg ikke det er noe grunnlag for. Selv hadde jeg et barn som var livredd for løven på Leos lekeland, og den kom ikke til faste tider på den tiden. Jeg ba om å få vite når sånn ca den kom, sånn at vi kunne gå ut. Følte meg kravstor bare av det, for det er jo tross alt frivillig å være der. 😅 (Men jeg krevde ikke da, bare spurte pent.) Anonymkode: c6b48...be6 Synes ikke du var kravstor, virker som du spurte på en fin måte og da er det absolutt ikke noe problem ts AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg syns det sier mer om deg enn henne at du bruker begreper som Karen bare fordi du ikke ville oppført deg på samme måte selv. Begrepet Karen oppstod som en merkelapp på rasistiske middelaldrende kvinner som utførte rasisme mot svarte og f eks truet med anmeldelse, følte seg truet av eksistensen til en svart person og mente politiet ville ta hennes parti fordi hun er hvit. La oss ikke utvaske begrepet og gjøre det til noe det ikke er Det er helt forståelig at hun lurer på om det er utkledning i dag også når ungen ble redd sist! Anonymkode: 4ddd9...fb5 Ts her, visste ikke bakgrunnen for Karenbegrepet, for å være ærlig. Takk for opplysningen! Men det er ikke poenget med tråden her, da. Jeg synes forøvrig det er forståelig, men mener du alle kan kreve at alt tilpasses ens barn? Anonymkode: 183a5...188 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 Hun sa en setning, ikke noe mer? En "Karen" er gjerne en som står å kjefter uten grunn, begynner å lage bråk osv. Denne moren gjorde vel ikke det? Var jo bare en kommentar fra en sliten mor eller noe, -det er vel fortsatt lov å bli irritert i blant uten å måtte få kallenavn satt på seg? Anonymkode: b0740...e25 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): . Jeg synes forøvrig det er forståelig, men mener du alle kan kreve at alt tilpasses ens barn? Anonymkode: 183a5...188 Nei, men det har hun jo ikke krevd heller. Hun spurte bare om det var utkledning i dag også Anonymkode: 4ddd9...fb5 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe Synes ikke du var kravstor, virker som du spurte på en fin måte og da er det absolutt ikke noe problem ts Ts her, visste ikke bakgrunnen for Karenbegrepet, for å være ærlig. Takk for opplysningen! Men det er ikke poenget med tråden her, da. Jeg synes forøvrig det er forståelig, men mener du alle kan kreve at alt tilpasses ens barn? Anonymkode: 183a5...188 Karen er et navn og ikke et begrep. Dessutten er du med på å ødelegge navnet ved å importere slike tulle-stempel på folk fra USA. Anonymkode: 78a2a...cfc 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #16 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Karen er et navn og ikke et begrep. Dessutten er du med på å ødelegge navnet ved å importere slike tulle-stempel på folk fra USA. Anonymkode: 78a2a...cfc Du skjønner godt hva jeg mener Anonymkode: 183a5...188 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #17 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Karen er et navn og ikke et begrep. Dessutten er du med på å ødelegge navnet ved å importere slike tulle-stempel på folk fra USA. Anonymkode: 78a2a...cfc Karen's fortjener all offentlig hets de får:-) Elsker å se på Karen-videoer! Anonymkode: c31d6...4f2 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #18 Skrevet 17. desember 2021 Dette var en Karen 😛 Anonymkode: 992df...59f 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #19 Skrevet 17. desember 2021 Huff ja, skjerm ungen fra alt skummelt og ubehagelig, all motgang og nederlag....og lykke til når livet møter ungdommen senere. Anonymkode: 316e0...61a 1
Honey Dew Skrevet 17. desember 2021 #20 Skrevet 17. desember 2021 Isambard skrev (1 time siden): "Karen"? Må vi importere sånne begrep fra USA? Har vi behov for en egen merkelapp på hvite kvinner som oppfører seg urimelig? Ikke bare amerikansk. Karen har blitt et verdensomspennende fenomen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå