Gå til innhold

Søker nettside for forslag til daglig meny for barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet om en nettside hvor en kan finne forslag til dagsmeny for barn i ulike aldre? Er på jakt etter sunne alternativer, samt riktige mengder, slik at jeg vet barnet får i seg det det trenger. Barnet ammes i tillegg, så flott dersom dette også er noe en kan plotte inn.

Vekstkurven så plutselig ikke bra ut ved forrige kontroll, og det er noe som bekymrer meg veldig. Må ta tak i det her med en gang, men syns det er vanskelig å vite hvor mye som er nok. Tydeligvis er det ikke nok at barnet bare spiser til det ikke vil mer.

Anonymkode: 461c9...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Eneste jeg vet om er Barnematbyen, kanskje den er litt i den gata? Koster penger. 

Anonymkode: 06286...f24

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Eneste jeg vet om er Barnematbyen, kanskje den er litt i den gata? Koster penger. 

Anonymkode: 06286...f24

Takk for tips. Skal sjekke den ut og se.

Skrevet

Husk at det ikke er en fasit på hvor mye er barn skal spise! Det er individuelt og dermed ikke noe en app kan fortelle deg. 

mer HS bekymra? Mange babyer slakker litt på kurven når de begynner å bevege seg mer. Om det er bekymring så skal helsestasjonen kunne hjelpe til med ernæringsveiledning.

ville kanskje prøvd å fokusere på riktig sammensetning av måltider? De trenger feks en del fett! Sjekk newwaysnutrition eller barebrabarnemat

Anonymkode: 653e8...eb3

• Liker 2
Skrevet

Du gir mer fett. Enkelt og greit. Helt drøyt det du spør om

Anonymkode: 0ac58...4c9

• Liker 1
Skrevet

Ta en liten teskje olje i maten, f.eks grøt. Det hjelper. Og ikke bli hysterisk, disse kurvene er vel og bra de, men babyer er ikke programmerte roboter. Det er helt naturlig at kurven svinger litt, da dette er mennesker. Så lenge ungen ikke er faretruende undervektig så er ikke dette noe å bekymre seg for. Gi også små mellommåltid. Tror mange unger syns det er kjedelig og stress å spise, de gidder ikke holde på så lenge. Mye lettere å drikke melk. Så kortere med hyppigere måltider passer kanskje din bedre? Min er så nysgjerrig at han blir rastløs i matstolen etter noen skjeer. Begynte med flere måltider, men mindre. Det fungerer mye bedre for han. De er forskjellige. Du vet best for din unge, ikke helsestasjonen. Og i Norge er kravene usedvanlig høye til vekt, sammenlignet med andre land. Småhysterisk spør du meg. 

Anonymkode: daf17...434

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...