AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Barnehagen vil tydeligvis at mødre skal være mest mulig med barna, ikke la barna leveres først og hentes sist. Når jeg som jobber turnus lar barnet mitt være hjemme lenge, å leverer hen kl 09:30-10:00 så er det ikke bra nok. Hvorfor skal jeg stresse på morgenen for å levere hen i barnehagen? Anonymkode: d6476...165 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnehagen vil tydeligvis at mødre skal være mest mulig med barna, ikke la barna leveres først og hentes sist. Når jeg som jobber turnus lar barnet mitt være hjemme lenge, å leverer hen kl 09:30-10:00 så er det ikke bra nok. Hvorfor skal jeg stresse på morgenen for å levere hen i barnehagen? Anonymkode: d6476...165 Hvorfor bryr du deg? Slutt å ta alt så personlig. Folk sulter i andre deler av verden. Anonymkode: d516c...732 8
flicka Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 De vil vel gjerne at du kommer før kjernetiden da, som gjerne er 09-14. Det er ofte vanskelig for barna å komme ordentlig inn i leken hvis de kommer sent, og så kan det være vanskelig for barnehagen å få startet de planlagte aktivitetene de skal igjennom den dagen. Kan du ikke heller hente litt tidligere? 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Barnehagen vil tydeligvis at mødre skal være mest mulig med barna, ikke la barna leveres først og hentes sist. Når jeg som jobber turnus lar barnet mitt være hjemme lenge, å leverer hen kl 09:30-10:00 så er det ikke bra nok. Hvorfor skal jeg stresse på morgenen for å levere hen i barnehagen? Anonymkode: d6476...165 Aldri hørt om bhg som bryr seg Anonymkode: c1f07...412 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 flicka skrev (1 minutt siden): De vil vel gjerne at du kommer før kjernetiden da, som gjerne er 09-14. Det er ofte vanskelig for barna å komme ordentlig inn i leken hvis de kommer sent, og så kan det være vanskelig for barnehagen å få startet de planlagte aktivitetene de skal igjennom den dagen. Kan du ikke heller hente litt tidligere? Det stemmer ikkr, de aller fleste klarer å komme inn i lek også ved sen levering Anonymkode: c1f07...412 5
flicka Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer ikkr, de aller fleste klarer å komme inn i lek også ved sen levering Anonymkode: c1f07...412 Tingen er at det er en generell regel. I barnehagen jeg jobbet i var det virkelig mest hensiktsmessig at barna kom før et visst tidspunkt, fordi vi i den tiden var i «leveringsmodus», ergo var det stille og rolig med frokost og frilek for de som ville det, og det ble mest harmonisk for barna. Det ble en mer organisk start på barnehagedagen. Man kan alltids snakke med barnehagen og be om tilrettelegging hvis det er andre ordninger som fungerer bedre, men det blir vanskeligere dager både for barn og ansatte om alle skal levere akkurat når de vil hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 Gi beskjed til barnehagen at du jobber turnus, og på de dagene du ikke har dagvakt vil du ha tid med barnet om morgenen, da du ikke får sett barnet mer den dagen da du jobber kveld og barnet sover når du kommer hjem. Det er den tiden den dagen du har sammen med barnet ditt. Det er ingen plikt å levere og hente til et viss tidspunkt innen for åpningstiden. Bhg er ikke skole. Hos oss er det mange foreldre som leverer i 10-11 tiden da de jobber turnus. Vi er glad de har en rolig morgen der de bruker tid på barna sine, og forstår de 100% hilsen bhg ansatt Anonymkode: 19059...643 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #8 Skrevet 17. desember 2021 Man må ikke levere for tidlig, da blir barnet for sliten. Man må heller ikke levere sent, da går barnet glipp av viktig lek. Feil blir det uansett. Anonymkode: c83bb...21d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Skrevet 17. desember 2021 Jeg skulle virkelig ønske at alle dere som er så misfornøyd med barnehagen deres, og lager den ene klagetråden etter den andre (stort sett om filleting), bare bytter barnehage. Det hadde gjort livet deres mye enklere. TS: Det er kanskje sånn at barnehagen ønsker at barnet ditt ikke skal gå glipp av aktiviteter og at det ikke skal streve med å komme inn i etablert lek, at de ønsker levering før 9.30. Ikke for å kritisere deg, eller gjøre livet ditt vanskelig. Vi pleier nemlig å ta barnas perspektiv. Anonymkode: 0f345...775 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 flicka skrev (2 timer siden): Tingen er at det er en generell regel. I barnehagen jeg jobbet i var det virkelig mest hensiktsmessig at barna kom før et visst tidspunkt, fordi vi i den tiden var i «leveringsmodus», ergo var det stille og rolig med frokost og frilek for de som ville det, og det ble mest harmonisk for barna. Det ble en mer organisk start på barnehagedagen. Man kan alltids snakke med barnehagen og be om tilrettelegging hvis det er andre ordninger som fungerer bedre, men det blir vanskeligere dager både for barn og ansatte om alle skal levere akkurat når de vil hele dagen. Man ønsker innen kjernetid starter men det går likevel fint å komme utenom Anonymkode: c1f07...412
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 Det må du spørre barnehagen din om. Anonymkode: 7a20c...3d5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man må ikke levere for tidlig, da blir barnet for sliten. Man må heller ikke levere sent, da går barnet glipp av viktig lek. Feil blir det uansett. Anonymkode: c83bb...21d I min barnehage der jeg jobber kan foreldre levere og hente akkurat når de vil innenfor åpningstiden. Vi ansatte har ingenting med når foreldrene leverer. Vi er en servise tjeneste og foreldre har ulike arbeidstider og turnuser. hvis en mor begynner på jobb kl 9 forventer vi ikke at hun leverer barnet kl 8.. denne moren har en logistikk som skal gå opp og har gjerne skolebarn som skal avgårde også. Vi forventer ikke at hun skal sitte utenfor arbeidsplassen sin i 30 min før hun starter. Nå må barnehager rundt om i landet skjerpe seg!! Barnehage er et tilbud ikke en plikt. Kjære ts! Drit i hva de sier, hent og lever når set passer deg så lenge det er innenfor åpningstiden. Prøv å unngå å levere under frokosten hvis du klarer det. Ellers har ikke barnehagen noen bestemmelsesrett for når du leverer. Anonymkode: 19059...643 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 Er barnet ditt et intetkjønn? Anonymkode: e6603...613
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): I min barnehage der jeg jobber kan foreldre levere og hente akkurat når de vil innenfor åpningstiden. Vi ansatte har ingenting med når foreldrene leverer. Vi er en servise tjeneste og foreldre har ulike arbeidstider og turnuser. hvis en mor begynner på jobb kl 9 forventer vi ikke at hun leverer barnet kl 8.. denne moren har en logistikk som skal gå opp og har gjerne skolebarn som skal avgårde også. Vi forventer ikke at hun skal sitte utenfor arbeidsplassen sin i 30 min før hun starter. Nå må barnehager rundt om i landet skjerpe seg!! Barnehage er et tilbud ikke en plikt. Kjære ts! Drit i hva de sier, hent og lever når set passer deg så lenge det er innenfor åpningstiden. Prøv å unngå å levere under frokosten hvis du klarer det. Ellers har ikke barnehagen noen bestemmelsesrett for når du leverer. Anonymkode: 19059...643 Håper ikke dere er en servise tjeneste.. Anonymkode: c1f07...412
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 Har du fortalt barnehagen hvorfor du leverer sent? I vår bhg må vi levere før 9.30 fordi de da begynner med aktiviteter (kjernetid). Eller noen ganger kl 9 hvis de skal på utflukter. Vil tro at bhg din kan gjøre unntak hvis du sier at du jobber turnus og ønsker å tilbringe tid med barnet ditt? Anonymkode: 2fb44...852
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #16 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skulle virkelig ønske at alle dere som er så misfornøyd med barnehagen deres, og lager den ene klagetråden etter den andre (stort sett om filleting), bare bytter barnehage. Det hadde gjort livet deres mye enklere. Anonymkode: 0f345...775 Er du klar over hvor vanskelig det er å få barnehageplass innen en noenlunde fornuftig radius fra hjem og arbeidsplass? Uansett er det ikke alle kommuner som lar oss bytte midt i bhg-året... Anonymkode: 2fb44...852
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #17 Skrevet 17. desember 2021 Jeg jobber i bhg. Vi starter med aktiviteter kl. 10. Da har alle ansatte kommet på jobb. Går vi på tur, så går vi kl. 10.00. hvis det er foreldre som trenger å levere/hente mellom 10-14, pleier de som regel å spørre om vi er på tur/driver med noe da. I verste fall kan barna hentes/leveres på tur også Anonymkode: d5c47...924
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #18 Skrevet 17. desember 2021 Jeg jobber også turnus og leverer sent. Bhg forstår godt og sier alltid at jeg ikke må tenke på det og at det ikke er noe problem. Jeg har levert i 12-13-tida liksom. 🤣 Barnet kommer fort inn i lek, så han hopper bare inn. Skal de på tur eller lignende på dager jeg jobber kveld så sender de en sms og spør om han skal bli med. Anonymkode: a6aa8...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå