Gå til innhold

Hvor skittent kan det være før du blir bekymret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvis du blir bekymret, hva ville du ev gjort?

Min eks har ikke vasket eller støvsuget siden jeg flyttet ut for et halvt år siden. Det inkluderer do og dusj og kjøkken. Nå sier barna at de gruer seg til å dra dit fordi det er så ekkelt og skittent og rotete der. Han har også flere katter med kasser som ikke tømmes. 

Ja, jeg vet dette helt sikkert. Han var også på samme vis da vi bodde sammen, jeg gjorde alt av husarbeid. Jeg tenker at jeg bare må la det gå, vi er ikke på talefot. 

Anonymkode: 26a8d...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvis du blir bekymret, hva ville du ev gjort?

Min eks har ikke vasket eller støvsuget siden jeg flyttet ut for et halvt år siden. Det inkluderer do og dusj og kjøkken. Nå sier barna at de gruer seg til å dra dit fordi det er så ekkelt og skittent og rotete der. Han har også flere katter med kasser som ikke tømmes. 

Ja, jeg vet dette helt sikkert. Han var også på samme vis da vi bodde sammen, jeg gjorde alt av husarbeid. Jeg tenker at jeg bare må la det gå, vi er ikke på talefot. 

Ikke send barna dit. Varsle barnevernet om hvordan det er.

Anonymkode: ebcfc...b84

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min eks har ikke vasket eller støvsuget siden jeg flyttet ut for et halvt år siden. Det inkluderer do og dusj og kjøkken.

Men hvordan VET du dette? Har han sagt det til deg?

• Liker 1
Skrevet

Men hvordan VET du dette? Har han sagt det til deg?

Jeg har vært der i forbindelse med at barn skulle hente noe, i tillegg til barnets beskrivelser. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke send barna dit. Varsle barnevernet om hvordan det er.

Føler jeg ikke kan det…

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært der i forbindelse med at barn skulle hente noe, i tillegg til barnets beskrivelser. 

Nå nylig? Har barna vært der etter at du var der og så hvor ille det var?

Skrevet

Føler jeg ikke kan det…

Hvorfor ikke?

• Liker 6
Skrevet

Nå nylig? Har barna vært der etter at du var der og så hvor ille det var?

Dette er ikke tema. Du må enten gå ut i fra at det jeg sier er sant eller la være å svare. Jeg har sagt at jeg vet det, og det burde holde. 

• Liker 25
Skrevet

Hvorfor ikke?

Det er mye drama fra før. Og tviler på at barnevernet hadde gjort så mye med det. 

Skrevet

Hva er alternativet?

Ikke la barna bo i det i alle fall. 

Anonymkode: c3fcc...a67

• Liker 4
Skrevet

Hva er alternativet?

Ikke la barna bo i det i alle fall. 

Anonymkode: c3fcc...a67

Nei, de er kun på korte besøk der. 

Skrevet

Hvor gamle ca er barna?

Hans bolig er ikke bra for hverken barn eller voksne eller katter å være i.

Varsle mattilsynet i tillegg til barnevernet.

Er mannen i jobb? Bekymringsmelding til hans lege eller kommunen er også på sin plass når han bor i et rottereir.

• Liker 8
Skrevet

Generelt blir jeg litt bekymret hvis jeg opplever at gulvet er så skittent at sokkene klistrer seg fast. Eller hvis badet er så ekkelt at man føler seg mer skitten etter å ha dusjet der. Har opplevd begge deler, men det bodde bare voksne der, så jeg gjorde ingenting. Hadde det bodd barn der så hadde jeg prøvd å snakke de voksne til fornuft, og evt kontaktet barnevernet hvis det ikke hjalp.

I ditt tilfelle ville jeg ikke sendt barna dit. Spesielt når de selv sier at de gruer seg pga dette.

Anonymkode: d3ae1...84c

• Liker 5
Skrevet

Det er mye drama fra før. Og tviler på at barnevernet hadde gjort så mye med det. 

Drama om hva? Hva er du eventuelt redd for?

Hvorfor tviler du på det?

Skrevet

Jeg hadde det sånn hjemme når jeg var alvorlig deprimert. Be han dra seg til fastlegen og få hjelp, og få noen til å vaske huset siden han åpenbart ikke er i stand til det selv. Hvis det ikke bedrer seg, så kontakt mattilsynet og barnevernet.

Anonymkode: 043c9...527

• Liker 8
Skrevet

Hva tenker du å gjøre med saken da? Skal barna fortsette å besøke denne svinestien som de gruer seg til? Barna vil nok kvie seg for å invitere venner dit også.

Kan barnas samvær med far foregå hos farmor sammen med far i farmors hus, hvis det er renslig der og hvis farmor er ok?

• Liker 6
Skrevet

Hva med å bruke følgende primitiv metode:

Hei Per, sist jeg var innom var deg gruelig skittent og uhygienisk hos deg. Kan du ta å vaske hjemmet ditt slik at det er okei for barna å være der? Kan godt hjelpe deg om du trenger det?

Ferdig.

Anonymkode: e93d9...6fe

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

.1.  Jeg tenker at jeg bare må la det gå,

2.vi er ikke på talefot.

1. Du tenker altså å ikke ta hensyn til at barna gruer seg og ikke har det bra der??

2. Snakker ikke du og barnas far sammen i det hele tatt??

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor gamle ca er barna?

Hans bolig er ikke bra for hverken barn eller voksne eller katter å være i.

Varsle mattilsynet i tillegg til barnevernet.

Er mannen i jobb? Bekymringsmelding til hans lege eller kommunen er også på sin plass når han bor i et rottereir.

Tenåringer. Ja, han jobber. Bekymringsmelding til kommunen, faktisk? Det har jeg ikke hørt om før. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I ditt tilfelle ville jeg ikke sendt barna dit. Spesielt når de selv sier at de gruer seg pga dette.

Anonymkode: d3ae1...84c

Jeg sier at de kan velge selv om de vil dra dit. 

Drama om hva? Hva er du eventuelt redd for?

Hvorfor tviler du på det?

Han har vært voldelig ved flere anledninger (mot meg, ikke barna). Jeg tror ikke barnevernet åpner sak for sånt? Og har ikke lyst å «ta fra» barna faren. 

Jeg hadde det sånn hjemme når jeg var alvorlig deprimert. Be han dra seg til fastlegen og få hjelp, og få noen til å vaske huset siden han åpenbart ikke er i stand til det selv. Hvis det ikke bedrer seg, så kontakt mattilsynet og barnevernet.

Anonymkode: 043c9...527

Som sagt har han alltid vært sånn og vi er ikke på talefot. 

Hva tenker du å gjøre med saken da? Skal barna fortsette å besøke denne svinestien som de gruer seg til? Barna vil nok kvie seg for å invitere venner dit også.

Kan barnas samvær med far foregå hos farmor sammen med far i farmors hus, hvis det er renslig der og hvis farmor er ok?

De har aldri venner der, og han har ingen familie i nærheten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, de er kun på korte besøk der. 

Kan samværet foregå i din bolig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...