Gå til innhold

'Negative bemerkninger' på Experian

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen betalingsanmerkninger, men skulle bare dobbeltsjekke på experian og så da at under negative bemerkninger har jeg en sak fra tidligere. Det er en regning på rundt 200 fra sykehuset som jeg husker jeg ikke betalte pga. jeg rett og slett ikke fikk med meg den, men fikk varsel om da den holdt på å gå til inkasso og betalte akkurat i tide. Får man ikke varsel om at man ev. har fått en betalingsanmerkning? Jeg betalte jo inkassovarselet/purringa, og saken ble avsluttet.

Den er uansett betalt og er flere år gammel. Om det faktisk er en anmerkning, burde den ikke fjernes? Litt kjipt å ha en anmerkning pga. en regning på 200...

Anonymkode: d3925...b7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ringe til det firmaet som har rapportert betalingsanmerkningen da. Det hjelper ikke å skrive her.

Anonymkode: a1542...b34

Skrevet

Du kan kontakte Experian og opplyse om at den ble betalt for flere år siden. Antageligvis vil de be om kvittering på betalingen, så det lønner seg å spore opp denne i nettbanken først, før du ringer. Den kan sikkert sendes som bilde via epost eller skjermbildekopi. I min nettbank kan jeg klikke på "Kvittering" og få en mer "brukervennlig" kvittering på betalingene som er gjort.

Husker ikke hvor mange år/hvor langt tilbake i tid man kan finne transaksjoner i nettbanken selv, men banken har uansett eldre kvitteringer på betalinger om du trenger det. Bare å kontakte dem til mandag. Dnb har kundeservice åpen døgnet rundt også i helger, hvis du tilfeldigvis er kunde der eller var kunde der på betalingstidspunktet.

Anonymkode: fc0a0...dfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...