Gå til innhold

Er det noe poeng å kjøpe str. 50 til gjennomsnittlig baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det uansett tbate blir brukt et par tre uker, det er jo ingen ting. 

Skal kjøpe på H&m og de er jo også små i størrelsen har jeg hørt, så lurer på hvordan det fungerer å bare kjøpe str. 56 og brette opp ermene om nødvendige?

Anonymkode: b44ef...7cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Min passet aldri 50, og måtte gå rett på 56. Men den størrelsen varte bare 3-4 uker den også.

Anonymkode: 1bfc2...684

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tja. Min passet aldri 50, og måtte gå rett på 56. Men den størrelsen varte bare 3-4 uker den også.

Anonymkode: 1bfc2...684

Hvor mange kg og lengde hadde din baby?:)

Skrevet

Vent med å kjøpe 50 til du evnt trenger :) begge mine var ca 3 kg ved fødsel, og brukte 50 i hhv 1,5 og 2,5 mnd. 56 gikk ikke an å ha på minste av dem, skuldrene falt ut av halsen og armene forsvant inni kroppen. Han brukte 44 de første ukene og så 50 til nesten 3 mnd. Skaffet både 44 og 50 etter fødsel. På nummer to hadde 56 gått fint, men hadde mye 50 fra første så da brukte vi det den første måneden pluss.

Anonymkode: 79849...cbf

• Liker 1
Skrevet

Lurer på om jeg da bare skal kjøpe litt i 56 også handle ordentlig etter fødselen?

Skrevet

Hadde fått noe 62 som jo var for stort - men funket fint å rulle opp ermene og ta på sokker så han ikke sparket seg inn i steømebuksa/longsen. 

Anonymkode: 79e33...6b5

Skrevet

Vår yngste måtte rett i str 62 på bodyer. Så ikke den komme. Var glad jeg ikke hadde sett 50 ubrukt i skuffen også. 56 passet i bukser da. 

Anonymkode: 6e734...1d9

Skrevet

Jeg fødte en måned for tidlig, og hadde tatt til meg «gode» råd om at det ikke var noen vits i å kjøpe str. 50. Så når babyen kom fikk mannen det travelt! Babyen var 3 kg (en halvkilo mer enn de estimerte på ultralyd noen dager før fødsel). Hun nærmest svømte i str. 50.

Du kan jo kjøpe noe i str. 50, men la vær å ta av lappen, så bytter du de heller hvis du ser at behovet ikke er der.

Anonymkode: f9e3e...eff

• Liker 4
Skrevet

Vi kjøpte ikke 50 til noen. Eldste gikk rett inn i 56. Yngste var estimert til like stor, men han var 300g mindre da han kom og svømte i 56. Svigermor dro ut på shopping 

Skrevet

Hvis du venter til nærmere termin så kan du bestille noen klær i str 50 fra nettbutikker som har returordning/åpent kjøp. Da er det bare å sende tilbake om baby er for stor :) Bare vent med å ta av lapper og vaske til dere er kommet hjem fra sykehuset. Noen fysiske butikker har sikkert også liknende åpent kjøp men erfaringsmessig er det lenger tid i nettbutikker, alt fra 30 til 100 dager. 

Går også an å kjøpe billige klespakker på Finn, så kan man iallfall ha noen basisplagg klare men ikke bruke masse penger på det. 

Jeg tenker gjøre dette iallfall :) 

Anonymkode: 5e871...1a8

• Liker 3
Skrevet

Tenker det er greit å ha basis garderobe klar i 56, et par sett i 50 tilfelle barnet er lite og et par sett klart i 62 om barnet er stort.

Min gutt var bare 2800g og født på termin, så vi måtte ut i hui å hast å skaffe klær som passet, da jeg KUN hadde FRA 56 og oppover da alle sa til meg at en knapt fikk brukt str 56 et par uker..

Vi brukte 44/48 i ca 1 mnd , så 56 i ca 3 mnd og så 62 like lenge. Tror ikke vi startet på 68 før gutten var nesten 6mnd!

Min bestevenninde fikk dog en gutt på over 4kg, 3 uker FØR termin og fikk kun brukt 56 i en uke eller så før dem gikk over til str 62, og over videre over til 68 før gutten var 4mnd.

STORE individuelle forskjeller. Det er omtrent umulig å forutse hvilke str barnet trenger til hvilken tid da både startvekt og vekst tempo er veldig individuelt.

Anonymkode: f6ac7...d22

Skrevet

Kjøp en klespose på Finn med 50/56 som backup. Det er stort sett utrolig billig, nesten ikke brukt og kan selges igjen dersom du ikke har behov for det :)

• Liker 2
Skrevet

Guttungen her var 3,6 kg og 53 cm men svømte i str 56 så her måtte også svigers ut på shopping 😂 Han brukte str 50 i sikkert 1,5 mnd om ikke mer. Så alle babyer er forskjellige, tross lik vekt og lengde.

Anonymkode: 8a44b...7d5

• Liker 1
Skrevet
Kelsier skrev (34 minutter siden):

Kjøp en klespose på Finn med 50/56 som backup. Det er stort sett utrolig billig, nesten ikke brukt og kan selges igjen dersom du ikke har behov for det :)

Enig, mye fint brukttøy å få fatt i i strl 50 og der omkring, omtrent ingen som rekker å slite ut plagg i de størrelsene.

Anonymkode: 55d9a...da1

Skrevet

Baby akkurat på snittet her, i både kilo og lengde. Str 50 fra H&M var stort i begynnelsen og holdt i flere uker.

Anonymkode: 54505...876

• Liker 1
Skrevet

Vår var 4,7 kg når han var født. Mesteparten i 50 var lite, men ullbodyer som er stretchy går fint. Eg synes det er såpass stor forskjell på 50 i ulike butikkar, at det er kanskje bedre å sjå på plagget og om det er litt stretchy. Stoff som ikkje er mulig å strekke noko særlig er vanskelig å kle på (synes eg). 

Eg støtter damene som seier sats på 56 og kjøp nokre ting i 50. Så kan ein heller handle til det ein ser ein treng etterkvart :)

Anonymkode: 162a2...544

• Liker 1
Skrevet

Veldig stor forskjell på størrelse fra butikk til butikk. Jeg kjøpte ett par plagg i 50 og resten 56. Men mannen måtte på lindex å kjøpte omtrent alle klærne de hadde i 44 dagen etter vi kom hjem. Hun var 2955g og mellom 46-49cm. (Seteleie). Lindex sine bodyer har 2 rader med knapper i skrittet så det er litt rom for vekst.

Skrevet

Mine har vært:

3008 gram og 45 cm (brukte 46) lenge.

3609 gram og 51 cm, brukte 50 lenge.

3718 gram og 48 cm, brukte 50 lenge.

Hadde utvilsomt kjøpt noe i 50!

Anonymkode: 2a62f...0cc

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har hørt at det uansett tbate blir brukt et par tre uker, det er jo ingen ting. 

Skal kjøpe på H&m og de er jo også små i størrelsen har jeg hørt, så lurer på hvordan det fungerer å bare kjøpe str. 56 og brette opp ermene om nødvendige?

Det koster jo ingenting med et par bodyer i str 50 da. Like greit å ha noen i bakhånd. Jeg har tre barn. Helt gjennomsnittlig vekt på alle 3. Fikk brukt str 50 i 4-5 uker. Og det er lang tid målt på babyskalaen.

Anonymkode: 16e1b...ff4

• Liker 5
Skrevet

Mim på 3,7kg og 52cm bruke str 50 en periode, 56 var alt for stort. Det er jo bare å kjøpe et par bodyer og bukser

Anonymkode: 973d8...b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...