Gå til innhold

Hva trenger jeg av klær til nyfødt? Er gravid med tvillinger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får plutselig tvillinger i sommer. Det kom som litt av et sjokk 😃 

Så jeg lurte på hva og hvor mye jeg trenger av klær til de to?
Og hva slags type klær bruker babyer om sommeren? Vi bør i sør, så trenger kanskje ikke ull i små strl?
Sjangsen for prematur fødsel er jo også litt større, bør jeg kjøpe noen små størrelser?

Er det eventuelt noe utstyr som er lurt å ha når man har tvillinger kontra èn? 

Andre tips til en førstegangsmamma med tvillinger tas i mot med åpne armer💖

Anonymkode: d2e45...1ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når her du termin? Det er stor forskjell på sommermånedene imellom. 

Anonymkode: 1385d...a49

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når her du termin? Det er stor forskjell på sommermånedene imellom. 

Begynnelsen av juli 😊

ts

Skrevet

Mine tvillinger brukte str 44 de to-tre første ukene. Så gikk det fort oppover. De hadde for det meste på seg bodyer og strømpebukse. Det som det gikk mest av her var gulpekluter. 🤪

Anonymkode: fdd4b...4e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Begynnelsen av juli 😊

ts

Da går du rett inn i sommeren, men også fort ut av den😅Trenger vel ikke kjøpe ull med en gang, men august kan være lunefull.

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer! Jeg hadde julibarn i 2019, og da var det ofte veldig varmt og baby lå mye i bare bleie og sokker, eller body og sokker. Men hadde på silke-ull ved et par anledninger, nøstebarn har mye fint også i små størrelser i ull-silke. Tipper du finner det pent brukt på Finn også, er jo dyrt og du skal jo ha dobbelt ☺️

Første min gulpa ikke og griste svært lite som baby, kunne bruke samme klær i tre dager, men andremann gulper litt og søler en del melk og må skifte hver dag. Noen sprutbæsjer oppover ryggen også når de er nyfødte, da blir det også en del skift. Men er enkelt å skaffe mer tøy! Jeg tipper det holder med 10 sett av bukse og body i bomull i str 50, også litt flere i str 56. Et par sett i ull-silke om du ønsker, men holder fint å bruke teppe over og. Andremann var vinterbaby her, brukte like mye bomull som ull egentlig. 

tynne luer i bomull eller ull/silke, en til hver i tilfelle vind og kjøligere kvelder.

ullsokker er deilig, de er ofte kalde på tærne uansett temperatur. 

Anonymkode: 9639c...656

• Liker 1
Skrevet

Ikke alle babyer gulper heller, så jeg hadde kjøpt noen og sett Ann om det trengs flere etterhvert. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...