AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #21 Skrevet 17. desember 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Virker som om det er opp til hver enkelt sjåfør hvordan de løser det der. Jeg har alltid fått pakkene som skulle leveres på dørmatta lagt igjen på trappa hvis jeg vil - med bilde på SMS fra sjåføren om at pakka ligger der den skal. De pakkene som skal leveres i postkassa blir alltid levert til hentested hvis de ikke får plass, men det er egentlig forståelig da det er et stykke mellom postkassa og huset. De gangene (og det er dessverre ikke få) de blir levert til et hentested langt i gokk, så pleier de til slutt å gå med på å sende det til riktig hentested uten at jeg må betale. Posten leverer de aller fleste pakker som ikke får plass i postkassa på døren da, men det er nok fordi han som kjører posten her er ekstra hyggelig og serviceinnstilt, for det skjedde aldri før. Synes du skal klage ordentlig til PostNord, TS, altså at du blir litt sint og tar i litt, da har det en tendens til å ordne seg. Egentlig irriterer det vettet av meg at jeg ofte må bli sur for at ting skal bli levert som lovet, men det er tydeligvis det som skal til med visse firmaer, så. Anonymkode: 0e26b...a62 Skrev til PostNord på melding nå om at varen kommer nok mest sannsynlig å gå i retur. For dette er ikke holdbart for meg. Først var varen forsinket i flere dager, og jeg kan ikke sitte hjemme hele tiden å vente i fire dager på en pakke. Det hjelper vel ikke men forsøkte å si ifra. Nå er det opp til tights.no hva de vil gjøre med dette. Venter på svar fra dem også. Anonymkode: 4ba40...4b8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #22 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Virker som om det er opp til hver enkelt sjåfør hvordan de løser det der. Jeg har alltid fått pakkene som skulle leveres på dørmatta lagt igjen på trappa hvis jeg vil - med bilde på SMS fra sjåføren om at pakka ligger der den skal. De pakkene som skal leveres i postkassa blir alltid levert til hentested hvis de ikke får plass, men det er egentlig forståelig da det er et stykke mellom postkassa og huset. De gangene (og det er dessverre ikke få) de blir levert til et hentested langt i gokk, så pleier de til slutt å gå med på å sende det til riktig hentested uten at jeg må betale. Posten leverer de aller fleste pakker som ikke får plass i postkassa på døren da, men det er nok fordi han som kjører posten her er ekstra hyggelig og serviceinnstilt, for det skjedde aldri før. Synes du skal klage ordentlig til PostNord, TS, altså at du blir litt sint og tar i litt, da har det en tendens til å ordne seg. Egentlig irriterer det vettet av meg at jeg ofte må bli sur for at ting skal bli levert som lovet, men det er tydeligvis det som skal til med visse firmaer, så. Anonymkode: 0e26b...a62 Vær så snill å skriv en fin epost til posten for å skryte av den som leverer posten din så denne får høre det ♥ Det er en jobb med relativt lite kundekontakt og der man får mange flere negative tilbakemeldinger enn gode generelt! Anonymkode: a7a96...155 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #23 Skrevet 17. desember 2021 Postnord gjør ingen endringer tiltross mine forsøk på det. Men nå fikk jeg beskjed av tights.no, firmaet som jeg kjøpte varen hos at jeg står fortsatt i kø og at de vil besvare henvendelsen min så snart som mulig. Jeg vet ikke hvordan reglene er når man bestiller en vare som kommer via Postnord. Men kanskje den er sånn at er man ikke hjemme på det tidspunkt postnord plutselig står utenfor huset så blir varen sendt videre til posten. Mulig jeg klager over noe som er helt naturlig. Men synes det er en klumsete løsning for hvem sitter hjemme å venter på en vare i dagevis når den kan komme når som helst? Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal returnere varen ennå. Men det er fristende pga jeg likte ikke måten postgangen skjedde på. Nå er den ikke kommet ennå heller. Den er fortsatt under transport til post i butikk Anonymkode: 4ba40...4b8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #24 Skrevet 18. desember 2021 Fikk en sms fra Postnord nå. Står: det er en pakke på vei til deg som ikke kan leveres hjem til deg. Den blir levert til butikk. (den som er 5 km unna). Kommer til å spørre tights.no om å få returnere varen når de svarer på henvendelsen min. Skal aldri bestille hjemmelevering fra postnord igjen. Anonymkode: 4ba40...4b8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #25 Skrevet 18. desember 2021 De er utrolig uprofesjonelle. Jeg får stadig hentemelding om pakker et sted i nord-Norge og jeg bor i Kristiansand. I tillegg vet man aldri når de kommer med pakke på døra. To ganger har det nå hendt at jeg har valgt dag, men de har kommet dagen før. Den ene gangen var ikke pakken pakket inn en gang, det kom en dame med noe greier løst i hånda, ingen budbil, tror det var typen hennes som kjørte. Skikkelig liksom-opplegg. Jeg har også opplevd at pakker blir borte, sendes i evige sirkler eller lagres et sted ingen vet hvor er. Men Colligent er verre. De hadde bare satt pakka ved veien femti meter unna, foran en tilfeldig garasje, uten å gi beskjed om noe som helst. Anonymkode: fdbd5...ff1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #26 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Colligent er verre. De hadde bare satt pakka ved veien femti meter unna, foran en tilfeldig garasje, uten å gi beskj Mener ColliCare hjemlevering. Anonymkode: fdbd5...ff1
Yoshi Skrevet 18. desember 2021 #27 Skrevet 18. desember 2021 (endret) De sender mine pakker til feil butikk også. Istedenfor den rett borti veien hvor vi handler hver gang, sender de den til bygdas dårligste butikk på motsatt side av dalen. ER så irriterende! Om det er noe trøst, så blir mine pakker fra tights sendt med helthjem, som er mye verre. De sendte pakken min til Harstad, 970km unna. Og siden de ofte bare legger pakker oppå postkasser, klager folk på at de blir stjeler hele tiden. Endret 18. desember 2021 av Yoshi
visp Skrevet 18. desember 2021 #28 Skrevet 18. desember 2021 De kjører rampenissen-opplegg hele året.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #29 Skrevet 18. desember 2021 20 minutter siden, Yoshi said: De sender mine pakker til feil butikk også. Istedenfor den rett borti veien hvor vi handler hver gang, sender de den til bygdas dårligste butikk på motsatt side av dalen. ER så irriterende! Om det er noe trøst, så blir mine pakker fra tights sendt med helthjem, som er mye verre. De sendte pakken min til Harstad, 970km unna. Og siden de ofte bare legger pakker oppå postkasser, klager folk på at de blir stjeler hele tiden. Etter at jeg truet med å sende pakken rett i retur så foreslår de at de skal endre leveringssted til nærmeste butikk. Så nå er treningsapparatet på vei dit. Postnord sa at den varen er det ikke generell retur på....Ikke for å gjøre meg vanskelig men trodde da at det var mulighet for retur og angrerett dersom ting ikke svarer til forventningene. Her forventet jeg den raskere levert pluss utenfor på dørmatta. Men ok, siden de sender den til nærmeste butikk så skal jeg heller prøve å få hentet den. Men skal aldri mer bestille hjemmelevering fra postnord. Anonymkode: 4ba40...4b8
Cata Skrevet 18. desember 2021 #30 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men kanskje den er sånn at er man ikke hjemme på det tidspunkt postnord plutselig står utenfor huset så blir varen sendt videre til posten. Så heldige er vi ikke. Jeg har flere ganger fått levering på døra (som jeg ikke har bedt om opprinnelig for jeg er jo på jobb om dagen) og de nekter å levere pakken på eget utleveringssted som jeg har ganske nær der jeg bor. En gang kranglet jeg meg likevel til at de skulle legge den på utleveringsstedet. Sist hadde jeg hatt så mye tull (de hadde rotet vekk pakke to ganger) at jeg fikk dem til å levere på jobb i stedet. Helt håpløst. De som sitter i resepsjonen på jobb er tross alt betalt for å jobbe og ikke ta i mot privatpakker for ansatte, og uansett skjønner jeg ikke at det skal være sikrere å legge pakke i en hvilken som helst resepsjon i stedet for på eget utleveringssted. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #31 Skrevet 18. desember 2021 visp skrev (2 timer siden): De kjører rampenissen-opplegg hele året. Er vel heller et «Rasshøl-opplegg hvor vi gir totalt blank faen i våre kunder fordi ingen egentlig bryr seg».. Anonymkode: 263a8...157
Pachka Sigaret Skrevet 18. desember 2021 #32 Skrevet 18. desember 2021 (endret) 2 hours ago, Cata said: Så heldige er vi ikke. Jeg har flere ganger fått levering på døra (som jeg ikke har bedt om opprinnelig for jeg er jo på jobb om dagen) og de nekter å levere pakken på eget utleveringssted som jeg har ganske nær der jeg bor. En gang kranglet jeg meg likevel til at de skulle legge den på utleveringsstedet. Sist hadde jeg hatt så mye tull (de hadde rotet vekk pakke to ganger) at jeg fikk dem til å levere på jobb i stedet. Helt håpløst. De som sitter i resepsjonen på jobb er tross alt betalt for å jobbe og ikke ta i mot privatpakker for ansatte, og uansett skjønner jeg ikke at det skal være sikrere å legge pakke i en hvilken som helst resepsjon i stedet for på eget utleveringssted. Jeg føler at man får det man betaler for. Jeg har fått pakke dra DHL i løpet av arbeidstid, og når jeg ikke kunne hente denne hjemme så kjørte de pakken til meg på jobb slik at jeg likevel kunne få den så fort som mulig. Men hvis du får hjemlevering med Postnord så er det ingen service å få... Endret 18. desember 2021 av Pachka Sigaret
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #33 Skrevet 18. desember 2021 Vær obs på at om man bestiller fra en nettbutikk som bruker PostNord, og man krysser for "hjemlevering uten signatur" når man bestiller, så blir det ikke automatisk registrert hos PostNord. Du må faktisk gå inn på sporinga via mail eller app og sjekke at den er registrert for hjemlevering uten signatur. Jeg opplevde at en sånn pakke ble levert på døren men måtte signeres for, og heldigvis var samboeren hjemme og kunne signere. Han sa ifra at pakken egentlig skulle være uten signatur, men sjåføren sjekket og mente det ikke var registrert i systemet hans. Neste gang jeg bestilte fra samme nettbutikk og krysset for hjemlevering uten signatur, gikk jeg inn og sjekket selv og måtte da krysse for dette en gang til inne i PostNord-appen. Håpløst. Det er jo en grunn til at jeg vil ha levering uten signatur, så de bare setter den i fra seg på trappa. Da slipper jeg å holde meg hjemme eller risikere at pakken havner på feil plass. PostNord har ingen høy stjerne hos meg. De har flere ganger sendt pakker til post-i-butikk i nabokommunene, og to ganger sendte de pakker til et sted over 100 mil unna. De tok selvsagt ikke noe ansvar selv da jeg kontaktet dem, men la skylda på at nettbutikken måtte ha gjort feil (til tross for at det var snakk om to vidt forskjellige nettbutikker), og påsto at de ikke kunne gjøre noe med det. Jeg var i kontakt med begge nettbutikkene og begge var heldigvis kundevennlige nok til å ordne opp så jeg slapp å betale for returen fra utleveringsstedet. Den ene nettbutikken kunne også vise bevis på at de ikke hadde rotet med adressen, men PostNord tar ikke ansvar. Dette kombinert med at flere pakker har sett mishandlet ut etter å ha blitt sendt med PostNord og at pakker både er forsinket og går inn og ut av terminaler flere ganger før de sendes videre, gjør at jeg anser PostNord som et elendig selskap. Ikke er de spesielt billige heller. Som oftest koster det bare bittelitt mindre enn Posten. for all del, Posten roter også av og til, men ikke like ofte som PostNord og jeg opplever også at Posten lettere tar ansvar når ting går galt. Og som en ekstraopplysning så har ingen av feilleveringene eller andre problemer oppstått på pakker som har hatt gratis frakt. Jeg har betalt frakt på alle. Anonymkode: 26e48...e89
Cata Skrevet 18. desember 2021 #34 Skrevet 18. desember 2021 Pachka Sigaret skrev (45 minutter siden): Jeg føler at man får det man betaler for. Jeg har fått pakke dra DHL i løpet av arbeidstid, og når jeg ikke kunne hente denne hjemme så kjørte de pakken til meg på jobb slik at jeg likevel kunne få den så fort som mulig. Men hvis du får hjemlevering med Postnord så er det ingen service å få... Men poenget mitt er at de har kommet hjem med den selv når jeg uttrykkelig har bestilt "hentes på hentested" i bestillingen. Jeg vet jo jeg er på jobb om dagene så det ville vært direkte tåpelig av meg å bestille levert hjem.
Pachka Sigaret Skrevet 18. desember 2021 #35 Skrevet 18. desember 2021 5 minutter siden, Cata said: Men poenget mitt er at de har kommet hjem med den selv når jeg uttrykkelig har bestilt "hentes på hentested" i bestillingen. Jeg vet jo jeg er på jobb om dagene så det ville vært direkte tåpelig av meg å bestille levert hjem. Når de ikke har plass på de overfylte utleveringsstedene sine som har for lite kapasitet og aldri har vært oppgradert, så leverer de på døra di enten du vil det eller ikke. Sånn er Postnord. Poenget mitt er at de ikke yter service etter hva du forventer av dem.
Natta1980 Skrevet 18. desember 2021 #36 Skrevet 18. desember 2021 En pakke fra postnord kom frem i går til butikk men jeg fikk hverken sms eller epost om det. Måtte logge inn i nettbutikken der det sto den var levert og med et langt 15 sifret nummer.
Cata Skrevet 18. desember 2021 #37 Skrevet 18. desember 2021 Pachka Sigaret skrev (1 minutt siden): Poenget mitt er at de ikke yter service etter hva du forventer av dem. Forventer ikke service av dem etter at jeg fikk hentemelding med beskjed om å hente i en by et helt annet sted i landet, og krevde meg for penger for ettersending de ble gjort oppmerksom på at det er forskjell på by X og Y... Prøver å unngå sending med PostNord så fremt jeg kan, men siden jeg handler en del på nett så lykkes jeg ikke alltid med det. Ikke alltid jeg finner det jeg skal ha hos noen som sender med posten. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #38 Skrevet 18. desember 2021 Pachka Sigaret skrev (19 minutter siden): Jeg føler at man får det man betaler for. Jeg har fått pakke dra DHL i løpet av arbeidstid, og når jeg ikke kunne hente denne hjemme så kjørte de pakken til meg på jobb slik at jeg likevel kunne få den så fort som mulig. Men hvis du får hjemlevering med Postnord så er det ingen service å få... Jeg fikk en pakke via DHL en gang, og DHL gjorde ikke noe galt. Problemet var bare at terminalen deres er så langt unna her at de brukte et eksternt fraktbyrå til å kjøre pakken ut, og de var IKKE profesjonelle! I hvertfall ikke akkurat den sjåføren. Han hadde kjørt ut for å levere pakken hjemme midt i arbeidstida, uten at jeg hadde fått beskjed om levering. Da jeg ikke var hjemme ringte han meg én gang (og fikk ikke svar siden jeg var på jobb og var opptatt med andre ting akkurat da), og så sendte han meg en frekk sms om at når jeg ikke var hjemme når han kom for å levere pakken, så ble den levert tilbake til terminalen (ca 6 mil unna) og jeg måtte hente den selv der. Da jeg sa ifra om (og faktisk var høflig nok til å beklage) at jeg ikke var hjemme eller tok telefonen, så skrev han bare et kort svar av typen "sånn er reglene, skal man ha pakken levert må man være tilgjengelig. Pakken må hentes på terminalen". Jeg tok da saken videre med DHL, og heldigvis var de mye mer kundevennlige og kom kjørende dagen etter og leverte pakken til meg på jobb. Håper denne sjåføren i fraktbyrået de brukte enten fikk en kraftig oppstramming og ble sendt på kurs i kundevennlighet, eller fikk sparken. Jeg skal ikke nevne navn, men det er snakk om en frakttjeneste i Bodø som begynner på S. Anonymkode: 26e48...e89
Pachka Sigaret Skrevet 18. desember 2021 #39 Skrevet 18. desember 2021 2 minutter siden, Natta1980 said: En pakke fra postnord kom frem i går til butikk men jeg fikk hverken sms eller epost om det. Måtte logge inn i nettbutikken der det sto den var levert og med et langt 15 sifret nummer. Det koster 3 kr å bestille SMS-varsling om de ikke har endret vilkårene. Du / nettbutikken har nok ikke betalt for varsling, og de har ikke egen varsling. Last ned Mypostnord-appen, da får du informasjon om dine pakker på app og kan se alt som er på vei til deg. 1 minutt siden, Cata said: Forventer ikke service av dem etter at jeg fikk hentemelding med beskjed om å hente i en by et helt annet sted i landet, og krevde meg for penger for ettersending de ble gjort oppmerksom på at det er forskjell på by X og Y... Prøver å unngå sending med PostNord så fremt jeg kan, men siden jeg handler en del på nett så lykkes jeg ikke alltid med det. Ikke alltid jeg finner det jeg skal ha hos noen som sender med posten. Ja, det er bare sånn det er. Hvis du vil bruke svenske nettbutikker så må du nesten leve med Postnord, for de er den svenske postoperatøren. Nesten alle nettbutikker i Norge har lager i Sverige eller er assosiert med Sverige på en eller annen måte.
Natta1980 Skrevet 18. desember 2021 #40 Skrevet 18. desember 2021 Pachka Sigaret skrev (1 minutt siden): Det koster 3 kr å bestille SMS-varsling om de ikke har endret vilkårene. Du / nettbutikken har nok ikke betalt for varsling, og de har ikke egen varsling. Last ned Mypostnord-appen, da får du informasjon om dine pakker på app og kan se alt som er på vei til deg. Ja, det er bare sånn det er. Hvis du vil bruke svenske nettbutikker så må du nesten leve med Postnord, for de er den svenske postoperatøren. Nesten alle nettbutikker i Norge har lager i Sverige eller er assosiert med Sverige på en eller annen måte. Det var nettopp det, det sto ingenting om den pakken på appen 😆 Det er ikke krise for meg ettersom jeg har kort vei til post i butikk, men forventer mer service, Nei den tjenesten for 3kr var ikke et alternativ ved handel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå