Gå til innhold

Levering av pakker fra PostNord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt skuffet over PostNord. Bestillte et lite treningsapparat på Internett. Betalte for hjemmelevering. Pakken ble forsinket. De skulle egentlig levere den 4 dager før de endelig kom. Men uheldigvis var jeg på jobb da de kom med pakken. Det sto at pakken kunne legges på dørmatte uten signatur så jeg håpet på det. De avtalte ingen tidspunkt for levering. Fikk en sms om at det var pakke til meg. Jeg ba dem legge den utenfor fordi jeg var på jobben. Men skrev at jeg var hjemme om en time. 

Neste var at de sendte den til en dagligvarebutikk som er ca 5 km unna istedet for å sende den til en butikk som er kun 700 meter unna. 

Jeg klaget på dette med levering. De sa at når man ikke er hjemme på leveringstidspunkt selv om jeg ikke visste klokkeslett og dag på forhånd, så blir pakken sendt til post i butikk. Pakken er klumsete og vanskelig å håndtere muligens. Det har gått 4 dager etter hjemmeleveringsforsøket, og pakken er ennå ikke kommet til butikk. De sa at jeg kunne få bytte hentested til nærmeste butikk men de har ikke endret på dette. 

Hva tenker dere om hjemmelevering og PostNord? Og om denne episoden? 

Anonymkode: 4ba40...4b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lyst å returnere produktet som jeg bestillte pga dette. Ikke kjekt når det blir så rotete. 

Skrevet

Skal du bytte hentested må det betales for. Håpløse greier det der.

Anonymkode: 0e48e...c25

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skal du bytte hentested må det betales for. Håpløse greier det der.

Aldri mer hjemmelevering av PostNord på min dør. Dårlige greier. Jeg ble skuffet over manglende service når jeg klaget. Ja de vil nok ta betaling for bytte av postkontor og. Trodde det var gratis siden de skrev at de kunne endre leveringssted. Jeg ba de gjøre det men deretter ingen svar og ingen endring. 

Fikk bare klar beskjed om at hvis man bestiller pakke fra nettbutikk og er ikke hjemme ved levering selv om man ikke vet klokkeslett og varen er forsinket / og selv om den kan legges på dørmatta så sendes den gjerne videre til butikk. Er slik at jeg ønsker å demonstrere med å bare returnere pakken. 

Skrevet

Har hatt mange pakker som skulle blitt hjemmelevert med Postnord, men ikke én eneste en har blitt levert hjem til meg. 

• Liker 5
Skrevet

Postnord er verdens verste fraktfirma! De har rota bort tre pakker som skulle til meg, og de holder ikke det de lover! De har null peiling på hva de driver med og er totalt inkompetente på de fleste områder! Ødelagte pakker, pakker levert ut til feil person, og jeg kan fortsette i det uendelige!

Man forstår jo de har vunnet anbud på anbud de siste år, men det har jo sin pris. De klarer ikke å levere!!!

Og jævligere kundeservice skal du faen lete lenger etter! De følger ikke opp avtaler, og gidder ikke svare på mail! De fremstår ikke til å se sammenheng mellom høytid og det at det kan bli mer pakker å håndtere, så å vente i 11 dager på å få pakken fra siste terminal og ut til butikk, det var ifølge dem noe man måtte forvente. For det er snart jul! No shit, Sherlock! Hva om dere da bemanner opp??

Jeg har slutta å handle hos nettbutikker som kun tilbyr Postnord som leveringsalternativ! Da avslutter jeg kjøpeprosessen og legger igjen penger i butikker som har andre leveringsalternativer.

Anonymkode: 263a8...157

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Postnord er verdens verste fraktfirma! De har rota bort tre pakker som skulle til meg, og de holder ikke det de lover! De har null peiling på hva de driver med og er totalt inkompetente på de fleste områder! Ødelagte pakker, pakker levert ut til feil person, og jeg kan fortsette i det uendelige!

Man forstår jo de har vunnet anbud på anbud de siste år, men det har jo sin pris. De klarer ikke å levere!!!

Og jævligere kundeservice skal du faen lete lenger etter! De følger ikke opp avtaler, og gidder ikke svare på mail! De fremstår ikke til å se sammenheng mellom høytid og det at det kan bli mer pakker å håndtere, så å vente i 11 dager på å få pakken fra siste terminal og ut til butikk, det var ifølge dem noe man måtte forvente. For det er snart jul! No shit, Sherlock! Hva om dere da bemanner opp??

Jeg har slutta å handle hos nettbutikker som kun tilbyr Postnord som leveringsalternativ! Da avslutter jeg kjøpeprosessen og legger igjen penger i butikker som har andre leveringsalternativer.

Billig. Og alle skal jo ha gratis frakt, så får du det du betaler for. De har ikke plass til alle pakkene ved black friday så de sender den heller en halvtime unna til en plass i gokk som ikke har så stort trykk. Klassisk PostNord...

https://www.nrk.no/norge/advarer-mot-a-bestille-varer-med-fri-frakt-1.15764878

Forbrukerne bør slutte å bestille varer som det er fri frakt på. Fordi det er ingenting som er gratis her i verden og hvis du betaler for frakten hjem til deg så er det i hvert fall større sjanse for at du får seriøs frakt, sier administrerende direktør Geir A. Mo i Norges Lastebileier-Forbund (NLF).

Avdekket mange lovbrudd

Under Black Week i november ble det gjennomført en landsomfattende aksjon mot arbeidslivskriminalitet i varebilbransjen. Både politiet, Skatteetaten, Nav, Arbeidstilsynet og Statens vegvesen deltok.

Resultatene fra A-krimsentrene rundt om i landet viser at av til sammen 487 virksomheter som ble kontrollert i løpet av en uke, avdekket kontrolletatene 127 forhold de nå skal se nærmere på. Da er ikke feilene på kjøretøyene som vegvesenet fant tatt med. I kontrollene i Oslo fikk for eksempel en av tre kjøreforbud og flere sjåfører ble anmeldt.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig med deg. Jeg kommer til å gjøre det samme. Skal slutte å kjøpe fra nettbutikker som har PostNord som levering. Hva er det PostNord forventer? At jeg er hjemme hver dag i 4 dager for å vente på en forsinket hjemmelevering som kan stå når som helst utenfor døren for levering? 

Jeg vet ikke om jeg har returrett på varen. Men det ser sånn ut når jeg leser litt på vilkårene. 

Varen er bestillt fra Tights.no. https://www.tights.no/kundeservice/bytte-og-retur/ , står 100 dager åpen returrett. Vurderer å bare gjøre det enkelt å trykke retur på nettsiden når den først har kommet seg fram til post i butikk. Har ikke betalt varen ennå. Regningen er via klarna. Vil heller ha pengene på ca 1000 kr igjen pga dette. Mistet interessen for treningsapparatet. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt enig med deg. Jeg kommer til å gjøre det samme. Skal slutte å kjøpe fra nettbutikker som har PostNord som levering. Hva er det PostNord forventer? At jeg er hjemme hver dag i 4 dager for å vente på en forsinket hjemmelevering som kan stå når som helst utenfor døren for levering? 

Jeg vet ikke om jeg har returrett på varen. Men det ser sånn ut når jeg leser litt på vilkårene. 

Varen er bestillt fra Tights.no. https://www.tights.no/kundeservice/bytte-og-retur/ , står 100 dager åpen returrett. Vurderer å bare gjøre det enkelt å trykke retur på nettsiden når den først har kommet seg fram til post i butikk. Har ikke betalt varen ennå. Regningen er via klarna. Vil heller ha pengene på ca 1000 kr igjen pga dette. Mistet interessen for treningsapparatet. 

Du har gode rettigheter for å angre på internett-kjøp. 14 dagers angrerett er lovpålagt og mange har fri retur på toppen av dette slik at retur er helt gratis.

Likevel er det ofte at du må betale gebyr på 50-200 kr for retur, hvis nettbutikken ikke har sånt system så slipper du betale gebyret, typisk hvis de reklamerer med "gratis retur". Da er det enklere at du lar dem sende varen tilbake fremfor at du henter den ved hentestedet, for da slipper du å måtte sette på ny etikett og levere inn... Så jeg ville latt den ligge og returnert på denne måten.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Pachka Sigaret said:

Du har gode rettigheter for å angre på internett-kjøp. 14 dagers angrerett er lovpålagt og mange har fri retur på toppen av dette slik at retur er helt gratis.

Likevel er det ofte at du må betale gebyr på 50-200 kr for retur, hvis nettbutikken ikke har sånt system så slipper du betale gebyret, typisk hvis de reklamerer med "gratis retur". Da er det enklere at du lar dem sende varen tilbake fremfor at du henter den ved hentestedet, for da slipper du å måtte sette på ny etikett og levere inn... Så jeg ville latt den ligge og returnert på denne måten.

Jeg vurderer å bare la postkontoret den havner på sende den i retur framfor at jeg henter den. Orker ikke stresset med å hente den siden den kommer til å bli levert på en butikk 5 km unna ;). Slik blir det når leveringen ikke gikk som ønsket.

Gjest BrittEkeberg
Skrevet (endret)

Jeg er hverken fornøyd med PostNord, posten, helt hjem eller porterbuddy her jeg bor. Det er dårlig service på bygda, har jeg lært. Og ikke nok med det, helt hjem, porterbuddy og hjemlevering fra PN. og Posten betyr utlevering til butikk. Ikke hjem til meg. Og det er kortere å kjøre de hjem til meg, enn å levere de i sentrum på butikkene. Det er aldeles ulogisk. Det er snakk om flere km. 

Endret av BrittEkeberg
,
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Huff, også Tights som også er helt elendige. Jeg handler aldri der mer.

Anonymkode: 337b8...ec5

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff, også Tights som også er helt elendige. Jeg handler aldri der mer.

Anonymkode: 337b8...ec5

Og det spørs om den går som returvare uten at det vil koste dyrt. Ser at målene på pakken er større enn det står den kan være med rimelig retur. Men den veier kun 1 kg, og er godt under grensen for antall kilo. 

Angrer kjøpet. Dette hadde ikke skjedd dersom PostNord hadde latt pakken ligge på dørmatta.  Men mistenker at Tights.no er en dårlig butikk også. Har sendt melding til dem og prøvde å komme gjennom på chat for tre dager siden men helt håpløst. Må nok vente en stund på svar. 

Skrevet

Samme skjedde meg, bortsett fra at jeg var hjemme da de leverte, neida kom på butikken alikevel. Så jeg ringte de å lagde et sant helvete og fikk pakken på døra samme uke. 

Skrevet
2 minutter siden, trøndermann38 said:

Samme skjedde meg, bortsett fra at jeg var hjemme da de leverte, neida kom på butikken alikevel. Så jeg ringte de å lagde et sant helvete og fikk pakken på døra samme uke. 

Det hjelper av og til å gjøre seg litt vanskelig. Jeg har gjort det ovenfor andre firma og da fikk jeg gjennomslag. Gjelder å tenke litt juss i noen sammenhenger.  For har man egentlig retten på sin side så kan man lettere få gjennomslag.  Har ikke helt satt meg inn i reglene rundt dette kjøpet og leveringen. 

Jeg venter nå på svar fra firmaet som jeg kjøpte varen fra. Skal spørre om det er mulig å få returnert varen og om hvor mye det vil koste meg. Jeg vil ikke ha varen siden de ikke kunne levere den på døren som forventet. Har også ventet langt lenger enn forventet på varen nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hjelper av og til å gjøre seg litt vanskelig. Jeg har gjort det ovenfor andre firma og da fikk jeg gjennomslag. Gjelder å tenke litt juss i noen sammenhenger.  For har man egentlig retten på sin side så kan man lettere få gjennomslag.  Har ikke helt satt meg inn i reglene rundt dette kjøpet og leveringen. 

Jeg venter nå på svar fra firmaet som jeg kjøpte varen fra. Skal spørre om det er mulig å få returnert varen og om hvor mye det vil koste meg. Jeg vil ikke ha varen siden de ikke kunne levere den på døren som forventet. Har også ventet langt lenger enn forventet på varen nå. 

Ja, jeg stod bare på mitt, jeg hadde jo betalt ekstra for hjemlevering. Dessverre er postnord håpløse. Når jeg vil ha det levert på butikken legger de den oppå postkassen i regnvær. Kunne jo blitt stjålet i tillegg til ødelagt da.

Skrevet

PostNord går det ikke an å snakke med. 

Skal du ha ordnet opp i dette, må du ta det med butikken der varen ble kjøpt. Fortell dem at deres transportør (PostNord) ikke har levert som avtalt, og at du ikke aksepterer å måtte hente pakke i butikk langt unna, nå du bestilte (og betalte for?) levering på dør. 

La deretter pakken gå i retur til butikken, og lag store protester dersom de forsøker å belaste deg for noe returgebyr på grunn av dette. 

Du kan jo vise til både at det var en avtalt leveringstid, OG at det var avtalt at pakken skulle leveres på dør. 
De kan ikke kreve at du betaler for at de ikke har oppfylt avtalen. 

Anonymkode: dcf89...732

• Liker 2
Skrevet (endret)

De to siste pakkene jeg har fått levert hjem via PostNord har vært revet åpne. Jeg mistenker at noen har kikket for å se om det var noe interresant. Jeg var hjemme og hentet inn pakkene minutter etter at de var levert. Bor i rolig og oversiktelige villastrøk hvor alle kjenner alle. De pakkene har blitt revet opp før de ble satt på trappen min. 

I går handlet jeg på en butikk som hadde PostNord som eneste alternativ. Frakten var ganske dyr både på hjemlevering og henting i butikk. Det siste alternativet var en billig hjemlevering, men da måtte jeg krysse av for at PostNord ikke hadde noe ansvar eller erstatningsplikt på skadet eller forsvunnet pakke. Jeg gikk for dyr frakt og henter i butikk gett.

Er det i det hele tatt lov for PostNord å operer sånn? Det var en litt sær ting jeg måtte ha, og det var ingen alternative butikker som kan levere kjapt nok. Hadde jeg kunnet vente lenger på dingsen hadde jeg heller bestilt fra noen med et annet fraktalternativ! 

Endret av Gulogulo
Skrivefeil
Skrevet

Virker som om det er opp til hver enkelt sjåfør hvordan de løser det der. Jeg har alltid fått pakkene som skulle leveres på dørmatta lagt igjen på trappa hvis jeg vil - med bilde på SMS fra sjåføren om at pakka ligger der den skal. De pakkene som skal leveres i postkassa blir alltid levert til hentested hvis de ikke får plass, men det er egentlig forståelig da det er et stykke mellom postkassa og huset. De gangene (og det er dessverre ikke få) de blir levert til et hentested langt i gokk, så pleier de til slutt å gå med på å sende det til riktig hentested uten at jeg må betale. Posten leverer de aller fleste pakker som ikke får plass i postkassa på døren da, men det er nok fordi han som kjører posten her er ekstra hyggelig og serviceinnstilt, for det skjedde aldri før. 

Synes du skal klage ordentlig til PostNord, TS, altså at du blir litt sint og tar i litt, da har det en tendens til å ordne seg. Egentlig irriterer det vettet av meg at jeg ofte må bli sur for at ting skal bli levert som lovet, men det er tydeligvis det som skal til med visse firmaer, så. 

Anonymkode: 0e26b...a62

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Virker som om det er opp til hver enkelt sjåfør hvordan de løser det der. Jeg har alltid fått pakkene som skulle leveres på dørmatta lagt igjen på trappa hvis jeg vil - med bilde på SMS fra sjåføren om at pakka ligger der den skal. De pakkene som skal leveres i postkassa blir alltid levert til hentested hvis de ikke får plass, men det er egentlig forståelig da det er et stykke mellom postkassa og huset. De gangene (og det er dessverre ikke få) de blir levert til et hentested langt i gokk, så pleier de til slutt å gå med på å sende det til riktig hentested uten at jeg må betale. Posten leverer de aller fleste pakker som ikke får plass i postkassa på døren da, men det er nok fordi han som kjører posten her er ekstra hyggelig og serviceinnstilt, for det skjedde aldri før. 

Synes du skal klage ordentlig til PostNord, TS, altså at du blir litt sint og tar i litt, da har det en tendens til å ordne seg. Egentlig irriterer det vettet av meg at jeg ofte må bli sur for at ting skal bli levert som lovet, men det er tydeligvis det som skal til med visse firmaer, så. 

Anonymkode: 0e26b...a62

Min erfaring er dessverre at man kan lage så mye bråk man vil, med PostNord. Og kundeservice kan love masse fint de. Men det hjelper lite om det ikke er servicevilje hos de ute. 
Har krevd å få endret hentested på pakker som er sendt til andre utleveringssteder enn avtalt. Og blitt lovt gang på gang at det skal gjøres. De innrømmer etter en stund at det er de som har gjort feil. Og lover å få fraktet rett. 
Resultatet er dessverre "alltid" at pakken ender med å bli liggende på feil sted til den går i retur. Eller de returnere den istedenfor å flytte den til rett hentested. 

Så min erfaring er å kontakte avsender, og få dem til å sende på nytt, og håpe at pakken da kommer rett på første forsøk. Så får de håndtere ulempen ved at de har valgt å bruke PostNord som transportør. 

Må innrømme at om PostNord roter til pakkeleveranser og sender dem til feil utleveringssted, og det er en pakke jeg virkelig vil ha, og som haster for meg. Så ender jeg gjerne med å sikre meg, og ta ulempen med å reise og hente den "pokkerivold" fremfor å ta kampen med PostNord.

Anonymkode: dcf89...732

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...