Gå til innhold

Vis meg din ugly christmas sweater

Anbefalte innlegg

Skrevet

545592_7322414813919_1.jpg?ref=6BE6969C2

Anonymkode: 8142b...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det siste jeg skal kjøpe meg. 

Anonymkode: 910cd...bd1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uten lys da? Min er uten. TS

Anonymkode: 8142b...9c4

Er vel fremdeles laget i akryl eller polyester, som medfører utslipp av mikroplast under vask? I tillegg utslippene produksjon og frakt medfører. Og sannsynligvis elendige arbeidsforhold i et u-land for de som lager genseren. 

Og kvaliteten på genserne er garantert dårlig, slik at disse blir kastet, og ender opp på en søppeldynge etter noen få gangers bruk?

Klesproduksjon står for 8% av alle verdens CO2 utslipp, BTW. 

Anonymkode: 254ef...273

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er vel fremdeles laget i akryl eller polyester, som medfører utslipp av mikroplast under vask? I tillegg utslippene produksjon og frakt medfører. Og sannsynligvis elendige arbeidsforhold i et u-land for de som lager genseren. 

Og kvaliteten på genserne er garantert dårlig, slik at disse blir kastet, og ender opp på en søppeldynge etter noen få gangers bruk?

God jul til deg også da! Makan.

• Liker 2
Skrevet

Her er min, bruktbutikken 30 kr. Alt er tekstil bortsett fra bjellene på, så ingen grunn for å bekymre seg mikroplast. Str XL med plass til en stor baby inni magen i tillegg, selv om ermene blir litt lange😅🎅

IMG_20211218_141358_063.jpg

• Liker 4
Skrevet

Altså.... jeg har fire julegenser,  hae kjøpt en ny de siste fire årene og bruker dem hver dag i hele desember. Synes det er en morsom greie og ser ikke problemet. Mine er ikke lagd i plastikk, og har heller ikke blinkende lys.

Anonymkode: 66970...821

• Liker 1
Skrevet

Til neste jul så har jeg planer om å strikke denne genseren i merinoull. De fleste gensere man får kjøpt i butikk er i syntetisk materialer, og det er jeg ikke så glad i. 

image.thumb.jpeg.134fdda54f77194f4591ba11618df96a.jpeg

• Liker 5
Skrevet

Jeg er langt på vei en grinch når det kommer til julegensere.

Artig tradisjon om det gjelder holdbare gensere som gjenbrukes og kan vaskes, men det gjelder det aller færreste dessverre. Honnør til de av dere som strikker i ull, kjøper i bruktbutikk, er oppmerksom på materialer og kjøper uten blinkende lys.

Anonymkode: 9e4f3...64d

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke vise min, for da blir jeg gjenkjent :ler:

Men den er av ull og dette blir genserens tolvte jul🎄

Anonymkode: 62d78...a2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enig i mye av det du skriver, men du må være klar over at det finnes unntak. 

Jeg kjøpte min i USA for 21 år siden. Den er like fin enda, og blir brukt hver jul. Tror nok den tåler 21 år til. 

Anonymkode: 3f66d...20c

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle egentlig få Nannagenser av svigermor i år, men jeg kommer bare til å passe den dette ene året.. så må vente til neste jul når jeg er litt mindre. Men den er jo faktisk fin og ikke så ugly 🤗

Skrevet

Når er det dette egentlig tok av i Norge? Jeg vet jo at det har vært en greie i England lenge men..

På jobb på torsdag tenkte at det var sinnsykt mange stygge gensere å se, men koblet det faktisk ikke. Tenkte bare at folk har begynt å gi faen pga avstand og sånn men skjønner jo litt bedre nå🤪

Skrevet
1 hour ago, mingus said:

Igjen? Slutt å ødelegg julestemningen. Tenker du hele tiden på miljøet selv?

Ja det gjør jeg

Anonymkode: c2995...7a8

• Liker 1
Skrevet
visp skrev (33 minutter siden):

Når er det dette egentlig tok av i Norge? Jeg vet jo at det har vært en greie i England lenge men..

På jobb på torsdag tenkte at det var sinnsykt mange stygge gensere å se, men koblet det faktisk ikke. Tenkte bare at folk har begynt å gi faen pga avstand og sånn men skjønner jo litt bedre nå🤪

Føler det var rett etter Bridget Jones at de virkelig ble i skuddet :)

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja det gjør jeg

Anonymkode: c2995...7a8

Da burde du heller sikte litt høyere enn en stakkars julegenser som blir vaska toppen 2-3 ganger iløpet av jula og ikke ellers brukt resten av året.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...